Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voordelig nachttarief afgeschaft !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voordelig nachttarief afgeschaft !

    Korting op 420shop
    Na een veel te dure investering, een alleswetende digitale meter en welgeteld 2 kweekjes wordt dit voordeel afgeschaft en :

    Het capaciteitstarief zal worden bepaald op basis van het hoogste gemiddelde vermogen per kwartier...
    Maw we zijn allemaal bruin

    https://www.demorgen.be/cs-bed33fcb

    *bruin zijn
    West-Vlaamse uitdrukking voor gejost zijn of gesjareld, in Nederland gesjaakt
    Last edited by Rietslang; 26 January 2022, 23:48.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Niet te begrijpen wat er allemaal gebeurt laatste maanden.
    wij hebben al drie keer een verhoging gehad van de energieleverancier! Terwijl wij eigenlijk een vast contract hebben met een vaste prijs.

    ik ben toch aan het overwegen om een paar zonnepanelen te laten leggen voor de kweek over dag te kunnen draaien.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Elektro is niet het probleem, de huidige gasprijs is ontzettend hoog. Ik ga van een voorschot van 285 € / maand naar 551 €. Hoop dat we geen vorst meer krijgen anders moet ik een nier verkopen..

      Een vast tarief is vast, mogen ze dat überhaupt tussendoor verhogen ?

    • Nirvana
      Nirvana commented
      Editing a comment
      Neen dat mogen ze niet , maar toch doen ze het ! In België is het rampzalig voor de moment.
      Nu veranderen van leverancier is ook geen oplossing want dan ben je zowiso bruin gesjaakt of dik in het zak gezet.

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ik ga nu over op een sleepcontract en ga elektrisch bijverwarmen dmv de airco. Goedkoper dan gas op het moment.

      Kan je nergens aankloppen, misschien bij de rechtsbijstand ? Contract is contract zou je zeggen..

    #3
    Het verschil tussen dag en nacht verschil was al minimaal de laatste jaren, heb er hier al geen rekening meer mee gehouden.

    Dat de (r)overheid maar eens wat belasting verlaging gaat toepassen, dan wordt het weer enigszins betaalbaar.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #4
      Bij ons was de electra rekening vorig jaar ca 150€ Voor dec
      nu zelfde verbruik ca 250€ voor dec
      pen het einde is nog niet in zicht
      maar de zonde bok is Rusland
      ik denk dat ze te veel ruimt hebben gekregen met Corona dus ze kunnen doen en letten wat ze willen de overheden
      het voetvolk moet het maar opknappen
      wat zie willen zullen wij voor betalen en vrijheid in leveren
      straks zul je zien wat er gaat gebeuren als de zone panelen vervangen moeten worden
      En alles er omheen waar blijven we er mee en wie gaat betalen ja wij goed zo
      wat kost het aan energie en uitstoot om ze te produceren transport installeren onderhoudt en vernietigen
      hier heb ik nog nooit cijfers van gezien wat betreft belasting voor het milieu
      Dus denk na voor je er aan begint Nirvana ​​​​​​​

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Correct, ik heb daar wel eens een art over gelezen en zonnepanelen blijken helemaal niet zo milieuvriendelijk te zijn als dat ze doen voorkomen.

        Milieubescherming is de zoveelste melkkoe geworden van de overheid.

      #5
      @hasjkip het is een prachtige stok om mee te slaan en de meerderheid stapt er met bijde voeten in
      kudden volk
      wat denk je met de windmolens het is allemaal mooi voor de beleggers
      ze brengen snel de investering op en dan is het kassa
      pik ben er bij betrokken geweest met plaatsen op curacao met de eerst molens betonwerk gedaan na vijf jaar vrij door dat er altijd wind is en uiteindelijk 20 jaar gestaan kassa tin tin

      Comment


        #6
        Ik krijg meer en meer het schijt aan dees land met hun 8 regeringen waar genen enkele politieker een probleem van maakt om dat te bekostigen. Met een systeem zo opgezet zodat daar ook niks aan te veranderen valt. En aan Europa, want veel van dien zever komt van daar. Fuck Europa met hun in eigen land gefaalde politici die hun carriere daar nog wat gaan rekken omdat er niemand anders ambitie heeft om daar te gaan zitten. Dan is er ne wereldwijde crisis maar dan mag iedere natie apart zijn regeltjes verzinnen.
        Ze verplichten u van grote stroomverbruikers te plaatsen en vervolgens is het uw fout dat ge die grote verbruikers aan zet. Dus dan gaan ze u daarvoor straffen met hogere kosten. En dan voeren we ook ineens een minimumtarief in voor die sukkels die die grote verbruikers ni hebben. Moet ne mens als gaan beginnen nadenken wat em doet als em zene wagen inplugt, ne wagen die ze u gaan verplichten van te nemen. Croque monsieur? Effe een tas soep opwarmen in de microgolf? Is rondgaan met de stofzuiger? Frit bakken? In de zomer springt den airco aan. Uw warmtepomp.

        Voor niks zijn ze hier beschaamd, voor niks.

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Nog even uitmelken voordat waterstof het verdienmodel compleet verpest

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Daar hebben ze accijnzen voor uitgevonden.
      Bezig...
      X