Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis vaper?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabis vaper?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Hoe is de ervaring van cannabis met een vaper? Zou gezonder zijn?

    Kan iemand een leuk model aanraden eentje dat rond de 50 euro kost? Vind dat al zeker genoeg eigenlijk want meer als een opladbare heetstoker is het niet me dunkt?

    Ik hoor het graag. Heb zelf al gezien dat rond de 50 er vindbaar zijn maar misschien hebt iemand nog beter gerief gevonden?

    Thx

    #2
    Op de vaposhop.nl zie ik een vapcap van dynavap voor 71 euro.
    De goedkoopste op de site. Of dat een goed toestel is, daar kan ik niet op antwoorden..


    Ikzelf heb de Boundless CFX.
    Aardig dingetje, gebruik het ook vaak met het verloopstuk voor op de bong.
    Zo heb je watergekoelde damp. Dat werkt heel goed vind ik

    Verder ben ik ook wel benieuwd naar wat mede vapers hier gebruiken.

    Comment


      #3
      De mighty zag ik veel langs komen, paar jaar geleden.

      Comment


        #4

        Dynavap zijn goede "low" budget vapers, qua smaak subliem..een gehannes om "aan te steken".
        In een gehorige ruimte hoor je de "clicks" niet, waardoor je al snel je wiet verbrandt ipv verdampt.

        mighty zijn ook subliem qua smaak, makkelijk in gebruik, zeer zeker!! Accu is het enige minpuntje, dat ding is altijd leeg als je hem nodig hebt.

        wil je echt goed vapen: de bong/ De verdamper van meneer evert BOEM.

        Allemaal uitvoerig geprobeerd, het is alleen niks voor mijn. Geef toch maar dat vloeitje met op z'n tijd af en toe een vapertje omdat de smaak van verdampen toch heerlijk uniek is.

        Comment


          #5
          Smaakt vapen beter ja?

          Het minder fijne is dat je ze niet kunt proberen he als je ze online besteld.


          https://www.royalqueenseeds.be/vapor...ape-xs-go.html

          Vind deze wel wat. Als ik nu rook ermee op lage temp om de smaak en hem later weer opzet op hoge voor meer thc eruit tehalen? Kan dat dan?
          Last edited by Jefkewiltnogs; 22 August 2022, 06:06.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jefkewiltnogs View Post
            Smaakt vapen beter ja?
            Niet perse beter, anders.

            Oorspronkelijk geplaatst door Jefkewiltnogs View Post
            Als ik nu rook ermee op lage temp om de smaak en hem later weer opzet op hoge voor meer thc eruit tehalen? Kan dat dan?
            Dat kan zeker, ik ken een hippie die zijn lage-temperatuur-vape-wiet in een bakkie bewaard, zodra het bakkie vol is gaat al die lage-temperatuur-vape-wiet nog een keer Meneer Evert zijn bong in op max temperatuur. Smaak wordt wat minder dan, maar is nog steeds prima te doen. Stoned wordt je er ook van!

            Als je meer van de "oneshooters" bent zou ik de firefly aanraden. Jup dat ding kost weer/ook een berg geld, maar mijn ervaring is toch dat de goedkopere modelletjes bij lange na de sublieme smaak niet halen..Als je het mij vraagt zijn vapers dan ook wel wat meer dan heetstokers

            Comment


            • Jefkewiltnogs
              Jefkewiltnogs commented
              Editing a comment
              Moest ik die winnen in een wedstrijd direct. Helaas zit ik met verbouwingen en de zaakjes worden er niet goedkoper op.

            • Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Hippie Evert…? Heeft die Evert toch niet toevallig op een treinstation gewoond ? Ken nog een evert van vroeger jaar of 15 geleden was toen altijd bezig met bio wiet wat die zei en ging elk weekend kei hard trippen op een of andere vage plek😂 zodat wij door de weeks weet mooie verhalen te horen kregen. Deed ook altijd schilderen en “kunst” maken

            • Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Nee nee de hippie gebruikt Meneer Evert zijn bong en ken ik verder niet echt persoonlijk.
              Beste man is hier 1x hoogst persoonlijk aan de deur gekomen om reserve onderdelen te brengen voor DE-verdamper, aangezien die niet echt meer te bestellen waren/zijn. Prima klantenservice dus van Meneer Evert

            #7
            Kan je daar ook hash mee dampen? Wat is het verschil tussen een dure en een goedkope vaporizer?

            Comment


              #8
              Ik twijfe tussen deze


              https://vapesmarket.eu/airvape-xs-go-vaporizer/

              en deze

              https://420shop.nl/herbstick-eco.html

              Bij de ene beweren ze batterij van 2200 mah en de andere maar 1500?

              Comment


                #9
                Hasjies kan je ook verdampen echter, heb je hier wel een "concentrate pad" voor nodig. Beetje te vergelijken met een staalsponsie.

                Het grote verschil tussen een dure en een goedkope zijn de materialen die gebruikt worden: rvs, titanium of zelfs gorilla glas is wat je wilt hebben, deze materialen geven geen nare smaakjes af. Verder is het belangrijk dat de vaporizer goed schoon te maken is en/of niet al te snel vervuild. Bij de mighty heb ik een extra gaasje geplaats in de richting van de "inhaler" waardoor het zooitje een stuk schoner blijft en daardoor de sublieme smaak ook langer blijft voordat die weer een schoonmaakbeurtje nodig heeft.

                Verder geven de vaporizers op basis van convectiewarmte(opwarming van lucht) een betere smaak als de conductie vapers(directe warmte door geleiding).

                Comment


                • Jefkewiltnogs
                  Jefkewiltnogs commented
                  Editing a comment
                  Wel die airvape xs go heeft conventie die herbstick daar zegt men er niks over.

                  Wel niet te bestellen op die site blijkbaar. Ik lees wat negatieve reviews over scamming.

                • Highrider
                  Highrider commented
                  Editing a comment
                  Als ik de kenners mag geloven is die herbstick een conductie vaper.
                  https://fuckcombustion.com/threads/h...r.18000/page-3

                • Jefkewiltnogs
                  Jefkewiltnogs commented
                  Editing a comment
                  Ziet er naar uit dat het een mooie is alleen helaas dat die niet 220 graden haalt of net wat hoger. 210 dan maar en dan hetgeen overblijft boter van maken.

                #10
                Ik heb deze https://damp-e.nl/storm-spirit

                Doet z'n werk maar ik mis de charme van een jointje, en vindt vapen ook lang zo lekker niet ruiken (met die ik heb dan)

                Comment


                • Jefkewiltnogs
                  Jefkewiltnogs commented
                  Editing a comment
                  Ja aan zo'n prijs zal ik het ding in een wedstrijd moeten winnen ofzo want mijn beschikbaar tegoed kan dat niet aan, zulke prijzen.

                #11
                Vorig haar heb ik na lang googlen en youtube videos te checken besloten om de Zeus arc gt met bijhorende grinder en pods te kopen.

                Redelijk duur maar ik wilde een goeie viper.
                Eens in handen was ik zeer tevreden van de kwaliteit van de viper en de grinder met pods zodat de warmtekamer proper blijft.
                het handige is dat je zo je lading pods op voorhand kan vullen en meenemen zonder ter plaatse te moeten klungelen.

                Maar toen ik hem gebruikte miste ik precies iets. het voelt niet echt als blowen en ik bleef op mijn honger zitten, ook qua gevoel lang niet hetzelfde waardoor ik meer pods nodig had om stoned te worden. De hoeveelheid weed die in 1 pod past past ook in een gewone joint die ik normaal gedurende de avond in 3 sessies oprook.

                Mijn vriendin heeft zo'n shisha vape en als ik deze af en toe eens gebruik voelt dit wel als roken. Je voelt als je inhaleert en je blaast ook een deftige wolk uit.

                Ik denk dat dit een betere keuze is als je het 'roken' wilt ervaren. Nu ja het is ook een heel proces om de hars uit je plukken te krijgen, te mengen met die vapevloeistof enz...

                Heeft iemand hier ervaring mee?

                Grtz
                Last edited by Silas; 7 January 2023, 11:37. Reden: Link verwijderd...

                Comment


                • Jefkewiltnogs
                  Jefkewiltnogs commented
                  Editing a comment
                  Vele gebruiken het restant die gevaped is in edibles.

                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Het uitblazen van een pluim rook is wel iets dat ik zeker onderdeel vind van de ervaring. Precies wat ik ook mis bij mijn eigen vaporizer die al een paar jaar stof staat te verzamelen. Ik had het apparaat op z'n heetst en er kwam een heel lullig wolkje rook uit mijn mond als ik een gigantische hijs nam. Vond het erg droog op de keel en je voelt er echt weinig van. Edoch van gewoon roken voel ik ook steeds minder naarmate de gewenning optreedt. Misschien is minderen wel de sleutel naar iets voelen van vapen maar dat je voor apparaten waar wel rook uit komt kennelijk een bepaalde vloeistof nodig hebt vind ik jammer.

                #12
                Heb eentje gekocht, tevreden van. Airvape xs Go, kreeg ik met black friday 3 zaadjes bij en minigrider voor 44 euro.

                Comment


                • Pieremegoggel
                  Pieremegoggel commented
                  Editing a comment
                  Die heb ik ook sinds kort. Moet er wel aan wennen. Was gewend klare wiet uit een pijpje te roken. Maximale stand bevalt me het beste. Je wordt er wel anders high van (ik tenminste) en moet wel stevig door-inhaleren voor goed effect. De high is wel eerder weer verdwenen. Het is m’n eerste vaper en heb geen ervaring met andere, dus geen vergelijkingsmateriaal. Al met al wel tevreden.

                • Jefkewiltnogs
                  Jefkewiltnogs commented
                  Editing a comment
                  Pieremegoggel inderdaad je wordt minder snel gaai dan roken, je moet dus meer gebruiken! Je kan het gevaped(de bruine korrels) nadien op een boterham pindakaas doen! Hoe doseren weet ik niet juist!

                #13
                Maar die restanten bevatten na het vapen toch niets meer? Alles is eruit gevaped, blijven enkel bruine korrels over🤷‍♂️

                Comment


                #14
                Heb zelf een xvape fog pro, maar die moet echt goed warmgestookt worden voordat ie iets van een rookpluim produceerd.
                Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                Comment


                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  De mijne moet dat ook, met als gevolg dat de wiet gortdroog is voordat je begint te roken. Alsof je de rook inhaleert van een baal hooi waar de zon de hele dag op schijnt.

                #15
                Hork alle dan hebbe ge toch iets gehad he! Zolang dat je dichtbij de warmte kunt komen is het niet al te slecht in deze koude verdoemtenis!

                Comment

                Bezig...
                X