Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hasjmachientje verdubbelt in prijs op 420shop?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hasjmachientje verdubbelt in prijs op 420shop?

    Korting op 420shop
    Ice-o-lator machientje ging ineens van 80 naar 160 euro, en nu dus terug mazzel en maar voor 140 terwijl een identiek toestelletje op een andere site nog steeds aan +-80 pingelings staat

    https://420shop.nl/bubbleator-machine.html
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Die hele machine is overbodig, zeefzak van 200 micron voldoende knipsel en 5 kilo droogijs geeft betere hasj dan met die machine.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


      #3
      Ik heb zo'n machine en de hasj die er mee gemaakt wordt is vaak van kutkwaliteit, ik heb heel wat weggeflikkerd dat gewoon niet te roken was. Het is ook superidioot dat hetgeen dat uit de zak komt door het riool gaat. Het beste spoelt weg en de rommel blijf je mee zitten.

      De zakken gebruik ik nu met droogijs om hasj te maken, veel beter inderdaad! Overigens kun je met gewone ijsblokjes in plastic zakjes ook een eind komen maar als die stukgaan wordt het een kliederbende.

      Het wasmachientje staat hier ongebruikt stof te happen, ik zou er niet weer een kopen.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #4
        Handpollinator werkt ook prima voor de kleine kweker/roker, das de grijze buis van een 20 cm dus.

        Comment


          #5
          Die buis heb ik al jaren, werkt erg goed ja maar er is toch nog een verschil tussen drooggeschud en geroerd. Ben wel es benieuwd naar die 7de zak met olie in die pijp. Dat heb je met dat geschud niet, dan gwn een gebroken mengelmoes vanonder de tafelpoot.

          Wat zakken met droogijs, gwn samen doen en na een kwartier gwn de zakken eruit mieteren?
          Of worden daar toch maar de hulpstukken bovengehaald??
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Gewoon het droogijs samen met je knipsel in de zeefzak, dichtbinden en schudden maar.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Je hebt ook nog met butaangas en ethergas ( dexo ).

          #6
          Machine kost nog steeds 80, het is gewoon een actie voor de complete set (dus inclusief de zakken)

          Comment


          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            klos73 elke zeefzak kan gebruikt worden als de gaten niet groter zijn dan 220 micron. Een maat van mij gebruikt alleen een 200 micron zak en legt deftige resultaten op tafel, laat staan als je nog fijner zeeft omdat je voldoende knip materiaal ter beschikking hebt.

          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Italbri nope, ik had het dan ook alleen over de resultaten van deze machine en niet dat het superieur is aan de droogijs methode
            Het is me te ver rijden van waar ik woon en via internet bestellen heb ik idd nog niet gedaan..

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            De machine heb ik en die werkt prima, maar aangezien je niet fijner kan zeven dan 30mc (wat al uren duurt) blijf je in wezen de kaviaar weg flikkeren. Zolang de methode ontbreekt om het water 100% uit de hasj te krijgen, geniet de droogijs methode de voorkeur. Kan je niet aan droogijs komen dan lukt het ook met gewoon ijs, dat doe je samen met de knip in de zeefzak en schudden maar boven een spiegel o.i.d.. Wanneer het ijs begint te smelten leg het dan met zak en al in de vriezer en herhaal het een paar keer tot je de kief groener ziet worden.

          #7
          Italbri Ik ga maar even in een nieuw bericht verder. Omdat het in de commentaren een hele kolom wordt. Nu heb ik al wat geรซxperimenteerd met metalen huishoud zeven van grof naar fijn en vervolgens een ongeveer 200 micron groot zeefdruk raam. Dat levert een mooie fijne kief op.

          Ik krijg het alleen maar moeizaam los uit de gedroogde toppen. Gezien de overvloedige oogst heb ik geen knipmateriaal bewaard. Het gaat het beste indien ik de toppen eerst via de grinder vermaal, dan in diepvries doe, en vervolgens met de opeenvolgende zeven aan de slag ga. Vooral dat vermalen van de toppen wordt een tijdrovende klus zo. Het is best wel kleverig spul. Ik doe het nu met mes en snijplank. Indien iemand een efficiรซntere methode weet, graag!

          Droogijs wordt hier zelfs via Amazon geleverd. Betaalbaar maar ik vraag me af of het wel zo lang "goed" blijft. Dus ik moet eerst even een weekje tijd zien te vinden om achter elkaar door te kunnen werken. Dus ik blijf vooralsnog maar even drogen en de diepvries vullen. We zitten straks een paar weken in een verhuizing, ons huurhuis staat te koop en er komen regelmatig kijkers over de vloer.... Allemaal luxe problemen van een royale oogst

          Comment


          • Italbri
            Italbri commented
            Editing a comment
            Ach ik zie geen problemen, wat in de diepvries ligt bederft niet. Ik zou je wel aanraden om het gewoon met een zeefzak te doen aangezien je dan de zak kan vullen met groen materiaal en dry ice. Op deze manier kan je met 1 hand de zak dicht houden en schudden en met de andere hand nog een beetje kloppen op de zak.

            Hoe je dat zo efficiรซnt mogelijk kan vermalen weet ik niet, ik heb het alleen met oude wiet gedaan wat dus heel makkelijk met de hand te doen is.

          #8
          Achja kzie het nu ook de set in totaal 140 kletsen.
          Mss deed je iets verkeerd qua temp en/of werkwijze Hork , had er es een gedetaileerd filmpje van gozer + wasmachiene gezien op YT of van Mila de hasjkwezel daar hebben ze het toch over striktgenomen temp waarden ed
          Indien deze gerespecteerd zou zo een machientje goud waard zijn
          Ook iets met weggelaten zakken welke nrml iedereen gebruikt maar dan heb je mss ook de olie niet zal het es opzoekenn eerst nog een uur of 6 teringlije
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Heb dat filmpje gezien toen en ook die methode geprobeerd. Het grootste nadeel is dat je alles wegspoelt dat door de zeef gaat en met de minste kwaliteit blijft zitten. Neem je een zeefzak van 90mc dan spoel je dus alles weg van 0 tot 90mc en houdt alleen over wat daar op blijft liggen. De kaviaar is er al uit (0-90mc) en wat er blijft liggen moet ook al gezeefd zijn door minimaal 150mc. Eigenlijk houd je dus maar 60mc hasj over bij water extractie waarbij de fijnste kwaliteit ontbreekt. Het zou alleen interessant zijn wanneer opgevangen wordt wat je nu door het riool spoelt. Dรกn zou ik water extractie prefereren boven droogijs en het wasmachientje vandaag nog een wasje laten draaien.

            Maar nee, water extractie is achter het net vissen, letterlijk en nog kouwe klauwen krijgen ook!

          #9
          Hork
          Ik kon geen foto toevoegen dus ga hier ff antwoorden.
          Screenshot_20231027_153021_Chrome.jpg

          Beste kwaliteit ligt niet in je 25 zak. Heb het op YouTube paar keer horen voorbij komen.

          Dat het veel werk is met de machine ontken ik niet trouwens, ik geloof zelfs graag dat het met de droogijs methode makkelijker gaat.

          Maar dat je met die machine vaak een kut resultaat had ligt er denk ik eerder aan dat je iets niet 100% volgens het boekje gedaan hebt vrees ik๐Ÿ˜…. Misschien te warme omgevingstemperatuur, water niet koud genoeg of teveel ijs ipv ijskoud water? Als je het werk teveel vind snap ik het 100% maar voor de slechte kwaliteit vind ik raar

          Ik heb wel 1x voorgehad dat het zodanig hard plakte dat het eigenlijk onmogelijk te zeven was nadien. Dat was wel toen ik die live rosin wou maken (met verse plant dus wat blijkbaar nog een vak apart is volgens die kerel van karma genetics. Blijkbaar zo goed als onmogelijk zonder droogvriezer)

          Heb er toen olie van gemaakt die ik niet durf te gebruiken wegens mogelijk te potent ๐Ÿ˜‚

          โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹




          โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Wat is het nut van zak 220 t/m 120mc? Nou ja ik zal het vast fout gedaan hebben ondanks dat ik precies de stappen gevolgd heb die de site aanraadt lol! Toegegeven, ik heb een keer geweldige kwaliteit gehad maar daarna was het allemaal hard en weinig vette hasj. Terwijl het met droogijs prima gaat. De wasmachine staat te koop dus....

          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Geen idee, wat in die 220 terecht komt gooi ik gewoon weg op het einde.. schep het zelf niet uit tussendoor.
            Wat in die 160 zak blijft hangen gebruik ik voor edibles.
            Alles kleiner dan 160 valt in m'n 45 zak want die 70 en 120 zak gebruik ik niet.
            En dan die 25 nog apart maar dat duurt idd fkin lang voor het water daar doorgesijpelt is.. die vervang ik om de 2 wasbeurten

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment

          #10
          Ik gebruik de zak van 220mc tot 25mc en dan heb ik doeken besteld een van 17mc en 10mc. Daar zeef je meeste mee op alleen j moet het goed uit laten lekken..


          โœŒ๏ธ

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ik gebruik dezelfde zakken maar nu voor droogijs en met droogijs sta je letterlijk aan de goeie kant van het net waar je met waterijs imo aan de verkeerde kant staat. Dit omdat je met eerstgenoemde opvangt wat door de mazen valt i.p.v. wat er achter blijft.
        Bezig...
        X