Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.

    Korting op 420shop
    Ergens in februari 2012 komt de regering met nieuwe bezuinigingsvoorstellen/lastenverhogingen. Ik stel voor dat we meedenken en ook wat bezuinigingsvoorstellen indienen.

    Mijn idee:
    -ontwikkelingshulp in zijn geheel afschaffen;
    -joint strike fighter: niet kopen;
    -subsidies publieke omroepen: in zijn geheel schrappen;
    -subsidies politieke partijen: afschaffen;
    -kinderopvang: alleen bij een kostendekkende bijdrage van de ouders;
    -kinderbijslag: geheel afschaffen of alleen toekennen voor de eerste 2 kinderen;
    -fietsers en bromfietsers: ook laten meebetalen aan de wegenbelasting;
    -parkeergeld heffen bij automobilisten die hun auto niet stallen op eigen terrein maar op de openbare weg;
    -zwangerschaps- of ouderschapsverlof: mag, maar dan wel op eigen kosten: geen uitkering meer;
    -ziektedagen korten op het te goed aan vakantiedagen;
    -alle uitkeringsgerechtigden beneden de 65 jaar verplichten tot maatschappelijke dienstverlening als tegenprestatie voor hun uitkering;
    -verplicht onderzoek van de ongeboren vrucht bij zwangerschap om die te onderbreken bij afwijkende genetica: besparing op de toekomstige Wajong;
    -de pil van Drion in het ziekenfondspakket.

    #2
    Re: De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.

    er is helaas geen subtiele manier om dit te zeggen, anders had ik het zeker geprobeerd



    we vergrijzen hier, de boomers gaan massaal met pensioen en willen nu van hun welverdiende rust genieten. Of voor mijn part van een afstandje bekijken hoe het door hen opgebouwde systeem in elkaar dondert. Beknibbelen op kinderopvang, zwangerschapsgrappen.. Na jullie de zondvloed of niet?
    Het gaat nog wat worden hier : ouderen die gedrillt zijn om altijd te stemmen en daar ook ruim de tijd voor hebben vs een te kleine murwgebeukje beroepsbevolking om het systeem te kunnen onderhouden. Zeg maar dag met je handje naar prio "onderwijs", dat gaat straks op aan luiers en rollators. Ik gun iedereen zn pensioentje hoor, maar dehm wat komt het rot uit nu

    Ik zeg : maximale leeftijd 75, daarna richting compostbak. niet miepen maar een beetje meedenken
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.

      Ik zeg : maximale leeftijd 75, daarna richting compostbak. niet miepen maar een beetje meedenken. Vandaar de pil van Drion: dan heb ik nog 13 jaar te gaan.

      Comment


        #4
        Re: De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.

        de bezuinigingen zijn er alleen maar omdat we rente moeten betalen over onze staats schuld.deze rente zal alleen maar gaan stijgen omdat,de geldschieters nu bloed ruiken.tot voor kort betalen we een lage rente ,maar nu staan we ook nog een garant voor de schuld terugbetaling van andere landen.mogen deze landen echter verzaken,dan kunnen wij nooit ,maar dan ook nooit meer goedkoop lenen,en dan zal het pas armoede zijn hier,maar dan kunnen we wel overstappen op een duurzame economie,want duurzaam is armoede voor vele.ps is misschien de hele opzetps een rente verhoging van 1 naar 2% is een verhoging van 100%,maar zo ziet alleen een idioot dat.

        Comment


          #5
          Re: De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.

          Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post

          Ik zeg : maximale leeftijd 75, daarna richting compostbak. niet miepen maar een beetje meedenken
          Zonde... doet me denken aan de sci-fi klassieker.
          Het gegeven van opkrassen bij een bepaalde leeftijd is sowieso al een 40 jaar oud........maar dan met een nuttige oplossing.



          Nooit gezien?
          Ff kijken dan maar

          Comment


            #6
            Re: De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.

            Ik heb de film gezien: ik vond hem magnifiek en de sfeermuziek was voortreffelijk.

            Comment


              #7
              Re: De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.


              De staatsschuld wordt betaald door de productieve beroepsbevolking, maar die neemt af.
              Een jonge werkende Nederlander is aansprakelijk voor de rentelasten van € 50.970,- Staatsschuld.
              bron: http://www.denhaag4u.net/Euro_cijfer...te_leerlin.htm
              Nu heeft een gemiddelde Nederlandse huiseigenaar tussen de 25 en 45 jaar oud een hypotheekschuld van € 188.000,- (in 2009) http://www.vbowonenenzo.nl/content.asp?id=649
              Een gemiddelde jonge productieve Nederlandse huiseigenaar heeft dus de rentelast over € 238.970,- te betalen.
              Bij een jaarlijks rentepercentage van 4,5% is dat een last van € 10.753,-/jaar. Bij elke procent rentestijging kost dat jaarlijks € 2390,- extra. Dat is een gemiddeld bruto maandsalaris, dat de jonge productieve werknemer kwijt dreigt te raken, bij elke procent rentestijging.Heb ik ook maar ergens gelezen hoor,maar valt geen speld tussen te krijgen

              Comment


                #8
                Re: De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.

                @De staatsschuld wordt betaald door de productieve beroepsbevolking, maar die neemt af. De rentebetalingen worden gedaan door alle belastingbetalers. Zowel werkenden als gepensioneerden betalen inkomstenbelasting. En elke Nederlander (of buitenlander) die in Nederland iets koopt betaalt omzetbelasting. Dat de staatsschuld zo is opgelopen komt niet door de babyboomers, maar door het feit dat er vermogens zijn uitgegeven in -naar thans blijkt- de te ruim bemeten sociale sector.
                Last edited by Xtreme; 28 December 2011, 16:07.

                Comment


                  #9
                  Re: De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.


                  Hup:
                  koninklijk huis weg,
                  paleizen in de verkoop,
                  dienstauto een fiat 500,
                  gewoon minimum loon voor de ministers,
                  geen vliegreisjes meer,
                  geen dure etentjes meer,
                  geen commissariaten e.d. meer om je inkomen op te schroeven, doe je het wel extra belasting betalen, want je kunt het
                  minimaal 70% van de ministers op de schop zetten,
                  geen steun aan corporaties/landen die in geldnood zitten,
                  EU weg ermee, enzovoort, enzovoort.

                  Het is tijd dat de andere goedverdienende klasse maar eens de broekriem gaat strak trekken, ik zit al op het einde van mijn riem....
                  Ik ben klaar met die bezuinigen; ik werk al 25 jaar in de wegenbouw en zoals de meesten weten is dat ook geen vetpot!
                  Ga je eigen portemonnee maar plunderen beste regering, maar niet de mijne. Ik ben al kaal.....

                  Comment


                    #10
                    Re: De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.

                    Vale, jij wordt mijn kandidaat voor minister-president! Of toch maar liever niet wat een stratenmakersloon ligt boven het minimum.

                    Comment


                      #11
                      Re: De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.

                      Lol, ik bedank voor de eer, maar dan ik moet verplicht de Bal Ellende norm halen
                      Ik hoef niet in weelde te leven, maar ik wil wel leven zonder mijn kids van alles te moeten ontzeggen omdat er geen geld meer voor is.....

                      Comment


                        #12
                        Re: De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                        maar ik wil wel leven zonder mijn kids van alles te moeten ontzeggen omdat er geen geld meer voor is.....
                        wij eisen betere kleurenprinters !
                        'n straatje leggen zal altijd moeten gebeuren, waar dat nou mee betaald gaat worden is irrelevant. Inherent nuttig werk, daar gaan we weer naar terug. of complete slavernij natuurlijk, zoals het tiepvolk in de wolkenkrabbers. We zijn met z'n allen wel wat sprookjesbundels waard
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.

                          We zijn klaar met dit kabinet!

                          Neem even 2 minuten van je tijd om dit te lezen.

                          In 2002 is de euro ons door de strot geduwt. Terwijl wij als Nederlanders NEE hebben gezegd tegen de euro hebben politici op slinkse wijze toch de euro erdoor geduwd.

                          Sindsdien zijn bijna overal de prijzen verdubbeld.

                          Sindsdien zijn de kosten voor de zorgpremie verVIJFdubbeld. Minder vergoedingen en ook een eigen risico waardoor veel mensen in de problemen komen.

                          Maar dat is lang niet alles!

                          Dit kabinet zal per Januari 2012 de onderste laag van de bevolking, de minima en de gewone man gaan raken en dit zal honderden euro's per maand minder gaan betekenen in de knip!

                          Snijden in zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag, kinderopvang, de WW verkorten, wajongers "aanpakken", persoonsgebonden budget beperken of afschaffen en ga zo maar voort.

                          Het kabinet spreekt van nodige bezuinigingen terwijl van hervormen geen sprake is. Er wordt gesneden in heilige huisjes maar de hypotheek rente aftrek is onaantastbaar, want dat raakt natuurlijk OOK die 1%.

                          De crisis is veroorzaakt door de banken, door de rijken en WIJ zijn er de dupe van.

                          We moeten dit niet langer pikken!

                          Teken: http://regeringtreedaf.petities.nl/ en stuur dit bericht door naar al je vrienden! Met 50.000 handtekeningen kan de motie worden aangeboden!
                          Het is tijd dat het volk gaat spreken en dat het zooitje tuig in Den Haag op stapt!


                          ---------- Post added at 21:12 ---------- Previous post was at 21:06 ----------

                          sigpic

                          Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
                          Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

                          Comment


                            #14
                            Re: De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.

                            @ dit zal honderden euro's per maand minder gaan betekenen in de knip!


                            Honderden euro's per maand is een beetje vergezocht, het zal wel iets minder zijn of toch iedereen aan de bedelstaf???????

                            P.S
                            Ik zal wel ff tekenen

                            Last edited by ceBep; 28 December 2011, 19:20.

                            Comment


                              #15
                              Re: De voorgenomen bezuinigingsmaatregelen.

                              Ga zeker die petitie tekenen!!

                              Grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X