Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

het groote bewaarvloeistof geheim

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    het groote bewaarvloeistof geheim

    Korting op 420shop
    kom op wie wil mij het verklappen.is dus de vloeistof waar je je ph en of ec meeter inzet als je hem niet gebruikt.ik vind die zooi veels te duur en kan me niet voorstellen dat het ook zo duur moet zijn.gun ieder ze brood maar laatst vroegen ze er 10 euro voor.dus wie weet wat het is,en waar je het goedkoop kan kopen.

    #2
    Re: het groote bewaarvloeistof geheim

    22.35 gram Kaliumchloride (KCL) in 100 ml gedemineraliseerd water
    Heb ik eens ergens gelezen.

    Online zie ik het voor onder de 20 euro/500mL en anders de apotheker eens vragen of die een litertje maakt voor je.
    Last edited by QnQ; 18 October 2012, 10:40.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: het groote bewaarvloeistof geheim

      super info demi water heb ik al heele goede weegschaal ook nu nog kaliumchloride

      Comment


        #4
        Re: het groote bewaarvloeistof geheim

        mm, dit vraagt om een analytische balans.. laat ik er daar nou net drie van op het werk hebben staan
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: het groote bewaarvloeistof geheim

          moreweed rules

          Comment


            #6
            Re: het groote bewaarvloeistof geheim

            ik duw die terug in z'n dop nadat ik die gewoon heb afgespoeld onder de kraan.
            voor gebruik ook afspoelen om eventuele zouten eraf te spoelen.
            wil je het echt volgens de regels doen dan nog kost het weinig geld
            schoonspuiten met aceton en na het droogblazen opbergen in z'n doosje.
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: het groote bewaarvloeistof geheim

              @angel De punt moet toch altijd vochtig blijven?

              Comment


                #8
                Re: het groote bewaarvloeistof geheim

                zo te horen hoeft dat dus niet;p

                Comment


                  #9
                  Re: het groote bewaarvloeistof geheim

                  ik hou mijn ph-papiertjes graag droog
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: het groote bewaarvloeistof geheim

                    hehehehehe

                    Comment


                      #11
                      Re: het groote bewaarvloeistof geheim

                      Ik zet hem gwn in gedeminiraliseerd water, daarvan weet je dat het ph 7 heeft ,want ik vind die zooi ook te duur!
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: het groote bewaarvloeistof geheim

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bubba J View Post
                        Ik zet hem gwn in gedeminiraliseerd water, daarvan weet je dat het ph 7 heeft ,want ik vind die zooi ook te duur!
                        mooie info, daar kan ik wat mee

                        Comment


                          #13
                          Re: het groote bewaarvloeistof geheim

                          8-9 Euro voor 100ml is niet zo veel eigenlijk, als je ziet hoelang je ermee doet.
                          Er gaat zo'n 2-3 ml in het dopje van de pH meter.
                          Als ik 'm eruit haal, even de meter schoon spoelen onder de kraan, afdrogen, en gebruiken.
                          Na gebruik weer afspoelen onder de kraan, afdrogen en terug in het dopje.

                          Soms het dopje een beetje bijvullen, of als er veel kristallen zijn helemaal schoon en verversen.
                          100ml doe ik wel een jaar mee, en daarbij het voordeel als je 'm zo behandeld, dat je de meter eigenlijk nooit hoeft te ijken.
                          Ik heb mijn goedkope metertje bij aankoop geijkt, twee jaar geleden, en vorige maand nog eens gecontroleerd, maar ze was nog precies goed.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: het groote bewaarvloeistof geheim

                            manier van bewaren vind ik direkt gerelateerd aan manier van gebruik, en verwachtingen omtrent dat gebruik. Wil je een betrouwbare meting dan behandel je je meter op een manier die dat ondersteunt. Q's methode zoals hierboven beschreven lijkt me optimaal voor ons gebruik, hooguit zou je nog kunnen naspoelen met gedemineraliseerd water.
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment

                            Bezig...
                            X