Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paniekaanval

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paniekaanval

    Korting op 420shop
    Hey, ik ben nieuw op dit forum dus ik zal mijn zelf als eerst introduceren :

    Ik heet Samed, 20 jaar oud (vandaag jarig toevallig) en kom uit Amsterdam. Ik blow nu al 5 jaar regelmatig maar heb de afgelopen 2 weken wat vreemds meegemaakt en zou er graag een verklaring achter willen zetten, dus hoop ik dat iemand hier mij kan vertellen waar het aan kan liggen.

    Nou zoals ik zei blow ik al 5 jaar lang regelmatig en meestal is het dan hasj maar zo nu en dan ook wiet. Ik heb in dit 5 jaar ervaring 1x een bad trip gehad en dat was in het eerste jaar. Verder ben ik wel een aantal keer extreem stoned geweest maar dit geen lichamelijke gevolgen en voelde me er ook niet slecht bij.

    Nou 2 weken geleden had ik geblowt met gezelschap in een coffeeshop, maar voelde me niet goed meer. Mijn ademhaling was gedesorienteerd en ik moest hyperventileren, op een gegeven moment verdoofde mijn hele lichaam, ik kon wel alles bewegen en rechtop blijven zitten maar ik had totaal geen gevoel in mijn lichaam, daarnaast kreeg ik in beide oren een piepgeluid. Gelukkig had ik mijnzelf mentaal sterk gehouden en nuchterde ook iets later weer uit.

    De volgende 2 weken heb ik geblowt en was er niks aan de hand, tot gisteren. Ik heb gisteren de hele avond geblowed zelfs uit een waterpijp en er was niks aan de hand, ik was zelfs van plan om binnen 10 minuten te vertrekken naar huis. Ik en een vriend draaiden onze laatste joint van de avond en ik nam een paar heisjes. Vervolgens ging het weer helemaal mis. Ik had een vlek op mijn achterhoofd wat op was gevallen door mijn maat en hij maakte een foto en liet het me zien. Op dat moment was het enige waar ik plots aan kon denken huidkanker en raakte hevig in paniek. Ik begon met hyperventileren en had het gevoel dat ik flauw zou vallen. Ik voelde dingen in mijn lichaam gebeuren wat er helemaal niet was en dit keer werd ik weer helemaal verdoofd maar kreeg kramp in mijn handen en dat nam toe tot aan mijn schouders, en het piepgeluid in beide oren was er ook weer. Toen ik thuis was en ging slapen maakte ik ook vreemde dingen mee met mijn lichaam en gedachten. Ik ben snachts 3x verlamd geweest, wat iedereen wel eens mee maakt maar 3x op 1 nacht is wel heel bijzonder, en ik droomde steets dat ik wakker werd, maar was in werkelijkheid nogsteets in een droom en dat wist ik gwn dus kon ik mijn zelf wakker maken. Dit is ook 3/4x gebeurd vannacht.

    Heeft iemand enige idee of een logische verklaring waarom dit gebeurd is ?

    Bedankt

    #2
    Re: Paniekaanval

    Ik heb (had) dat soort aanvallen als ik te veel blow, en vooral als ik teveel Sativa's rook. Simpele oplossing: Niet zo veel roken en op zoek gaan naar Indica's.

    Doseren is een kunst; Ikzelf heb een paar jaar nodig gehad om netjes mijn grenzen te leren kennen en me eraan te houden. Dat is nu allemaal 25 jaar geleden, dus ik blow al 25 jaar zonder problemen. Mijn dosis is zowat 1/3 gram per dag; Sativa's rook ik zelden.

    Alle problemen die je had (kramp, verlamming, piepende oren) zijn bekende symptomen van hyperventilatie. Misschien was dat eigenlijk het enige probleem en had je even in een plastic zak moeten ademen om tot rust te komen.

    Dat "dromen dat je wakker wordt" kan je als vervelend zien, maar dat HOEFT niet. Google eens op "lucide dromen": Er is een hele cultuur van mensen die proberen hun dromen zo helder en bewust mogelijk te maken. Misschien ben je daar gevoelig voor, dus ik zou zeggen: Maak er gebruik van!

    Comment


      #3
      Re: Paniekaanval

      Waarom zijn sativa rokers daar gevoeliger aan? Cbd gehalte te laag?

      mobile message

      Comment


        #4
        Re: Paniekaanval

        @General: Inderdaad. CBD is het sleutelwoord.

        Comment


          #5
          Re: Paniekaanval

          Klopt toch dat je dan beter soorten met meer cbd moet zoeken, niet? Spijtig genoeg komen deze dan ook steeds met ' couch clock' effect, waar ik minder van hou....

          mobile message

          Comment


            #6
            Re: Paniekaanval

            Ja, dan moet je nog meer roken als je zoiets hebt. facepalm.gif
            Je gaat sowieso over je grens, maar ik zou even stoppen, en over een weekje eens langs de dokter, en alles vertellen, kan die meteen even naar je hoofd kijken.
            Ik weet niet of je op een forum met wietrokers/kwekers een duidelijk antwoord mag verwachten.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Paniekaanval

              Gozerd gewoon lekker door smoken man dat gaat vanzelf weg,,,

              Comment


                #8
                Re: Paniekaanval

                Van harte gefeliciteerd Samed !

                uitsluiten van mogelijk ernstige onderliggende kwalen is altijd een goed idee, dus effe bij de dokter langs zoals al werd opgemerkt. Laat maar eens een ECG-tje maken, check die longen, laat naar die plek op je hoofd kijken en lever desnoods wat buizen bloed af voor het een en ander. Daarna pas ga je de zweefhoek in zou ik je aanraden.

                Lucide dromen zijn te gek, en hardstikke eng als je het fenomeen niet kent. Als je er aanleg voor hebt is de combinatie met blowen niet fantastisch (verre van zelfs). Zonder info, training en dus zonder controle lijkt het erop alsof je wordt overgenomen door een deeltje van je waar jezelf dan weer geen controle over hebt, en dat is werkelijk een schokkende ervaring. Wiet (en dan vooral sterke sativa wiet) kan dat nog eens extra versterken, en soms "zomaar" in gang zetten. Als dit inderdaad de oorzaak is (eerst andere dingen dus uitsluiten!) dien je daar mee bezig te gaan, want wegstoppen in je onderbewuste heeft dan gevolgen die je niet kan overzien, en erg ingrijpend kunnen zijn.

                Maar zoeerst zou ik het eerst eens houden op een gevalletje verlaagde bloeddruk icm paniekvoetbal en daardoor hyperventilatie. Dat versterkt mekaar, en kan bijna alles verklaren wat je zo beschrijft. Sport je wel, of doe je regelmatig iets van lichaamsbeweging ? Had je wel goed gegeten ? Een veel te lage bloedsuiker kan ook aardig wat stampij veroorzaken...

                dus : eet goed, beweeg goed, onderzoek jezelf en laat jezelf onderzoeken, en blow met mate.

                Veel plezier !
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: Paniekaanval

                  Ik bedacht net dat er nog een andere verklaring is voor rare dromen, zeker met schijn-wakker worden en verlammingsgevoelens. Dat zijn namelijk typerende symptomen van een alien abduction. Volgens mij is dat totale onzin, maar laten we voor de zekerheid de mogelijkheid niet uitsluiten.

                  Als je toch naar de dokter gaat voor een ECG, MRI en volledig bloedonderzoek (Voor een paniekaanval!? Je huisarts gaat je uitlachen!) vraag hem dan een rontgenfoto van je nek te maken. Daar zou een chip in kunnen zitten. Je kunt ook je tandarts nog even je gebit laten nalopen voor buitenaartse technologie.

                  Nee, serieus: Maak je geen zorgen. Je huisarts wil je vast wel even geruststellend toespreken, maar ik geloof nooit dat hij je doorstuurt voor een enkele paniekaanval door te veel blowen.
                  Als er maar geen chips in je nek en gebit zitten is er heus niets aan de hand.

                  Comment


                    #10
                    Re: Paniekaanval

                    we betalen ons helemaal scheel aan ziektekostenpremies, ik vind dat daar ook gebruik van moet worden gemaakt. Een MRI lijkt me wat teveel van het goede inderdaad, maar simpel neurologisch onderzoek en een ECG-tje kunnen nooit kwaad. Bovendien moet je zo'n huisarts ook wat lol gunnen toch ? De hele dag naar schimmeltenen staren is ook niet leuk

                    Met name paprikachips met Geotagging en selectieve hashtag-activatie worden nog weleens uitgezet door aliens, kijk er mee uit. Ze kunnen een erg kwalijk ritme oppikken mochten ze tegelijkertijd geactiveerd worden.
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Paniekaanval

                      ........
                      Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 17:07.

                      Comment

                      Bezig...
                      X