Het meesterwerk "schelden doe je zo" mag dan commercieel niet een geweldig succes zijn, gebruiken doet iedereen er wel wat van. Maar wel een héél klein stukje, en dat is jammer. Want creatieve verwensingen, origineel scheldwerk en de foutste vloeken zijn uitingen van cultuur (of het gebrek daaraan).
Dus een nieuw experimenteel topic : fantastische verwensingen !
Wat willen we hier niet : the obvious, dus geen vleeswaren. Dat is zo uitgekauwd inmiddels (eum...) maar iets creatievers. Niet gericht tegen een specifiek persoon (al maak ik graag uitzonderingen voor de Paus, Obama, mijn buurman en die *&(*&Tpunaise die ik net uit m'n fietsband trek).
Bij voorkeur bedacht door iemand anders natuurlijk, zodat die ook weer wat te vloeken heeft. Dat gun je toch iedereen ?
Voorbeeld :
"Als jij nou een zus had hè. En een hond. Nu, dan nam ik dus die hond".
Of -met dank aan nachtburgemeester en foute wasmiddelenman Sjuul-
"je hebt een prima hart. Het zou alleen gekookt op je rug moeten hangen-, zodat de honden er net niet bij kunnen".
Ga. Los.
Dus een nieuw experimenteel topic : fantastische verwensingen !
Wat willen we hier niet : the obvious, dus geen vleeswaren. Dat is zo uitgekauwd inmiddels (eum...) maar iets creatievers. Niet gericht tegen een specifiek persoon (al maak ik graag uitzonderingen voor de Paus, Obama, mijn buurman en die *&(*&Tpunaise die ik net uit m'n fietsband trek).
Bij voorkeur bedacht door iemand anders natuurlijk, zodat die ook weer wat te vloeken heeft. Dat gun je toch iedereen ?
Voorbeeld :
"Als jij nou een zus had hè. En een hond. Nu, dan nam ik dus die hond".
Of -met dank aan nachtburgemeester en foute wasmiddelenman Sjuul-
"je hebt een prima hart. Het zou alleen gekookt op je rug moeten hangen-, zodat de honden er net niet bij kunnen".
Ga. Los.

Comment