Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Open Sourcing 3D Printing Hydroponics
Collapse
X
-
Open Sourcing 3D Printing Hydroponics
Veel gestelde vragen over het forum
JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nlTags: Geen
-
Re: Open Sourcing 3D Printing Hydroponics
Als ik het goed begrijp heeft hij en z'n community de 'blauwdruk' van die 2 dingetjes gemaakt die hij uit z'n zak haalt ofzo..?
Zodat iedereen dat kan printen ?
Da's wel fijn natuurlijk, dat men die ontwerpjes deelt, dan hoef je het wiel geen twee keer uit te vinden.
Dat systeem bestond natuurlijk al toen die gast nog geen eens geboren was.
Toen ik 5 was had ik een aquarium met een pompje dat met hetzelfde principe werkte.
Daarom verkooptie het niet en is het open source, het hele hydro-ding wat daar hangt is niet z'n eigen idee. Dat bestond al even.
Zo meteen komt er iemand die 50 guppen in die bak eronder gooit en zegt dat hij Aquaponics heeft uitgevonden ?
De drang van sommige mensen om hun naam op bestaande ideeën te plakken vind ik wel wat irritant.
Daarmee verspeel je respectpunten in mijn wereldje.
Ik vind die 3D printers wel leuk natuurlijk.
Je kunt er vanalles mee printen, het is alleen, net als die gast zegt, een zoektocht naar bruikbare toepassingen.
Dit is een handige toepassing op een manier die al bestond.
Het scheelt je wat lijm en kitwerk als je die aansluitingen kunt printen, en je hoeft geen gat in de doppen te boren.
Toch heb ik nog niet de drang om zo'n 3D printer te kopen.
In de praktijk werkt het allemaal nog niet zo makkelijk als ik zou willen, maar als ik de ontwerpjes op z'n site zie is dat toch weer een pluspuntje...
In onze hobby kom je best wel wat dingen tegen die je zou kunnen printen.
Misschien volgend jaar, als ze weer wat verder zijn ontwikkeld ?

Comment