Schimmel is Stom en Rreppellsteeltjam is mijn een groot paasei schuldig. 
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Slowchat
Collapse
X
-
Ik heb een blumat digital meter sinds vandaag. Wat is de waarde waar ik op moet sturen?Baas in eigen brein.
Comment
-
Het is en blijft altijd een beetje gissen.
Met grond rond de 100mbar, al hangt dat ook weer een beetje van de soort pot af die je gebruikt en de verhouding turf/veen in je grond.
Op coco kan je natter kweken en een lagere waarde aanhouden doordat het ook meer lucht kan "opnemen".
Met pak en beet een 60/40 verhouding zou ik zelf 100mbar aanhouden. Coco gemengd in aarde zorgt er voornamelijk voor dat je grond beter vocht vasthoudt en niet perse luchtiger word is mijn ervaring.
Zorg er in de praktijk iig voor dat je meisjes niet al te lang onder de 50mbar komen en niet hoger dan 200mbar. Op 300mbar MOETEN de meisjes echt aan de waterbak!
-
Ok, hij zit er in. Ff een paar uur wachten en dan aflezen en water/geen water toevoegen. Thanks.
-
-
Misschien handig voor de buiten menschen.
Ook in het wit, dat is beter voor de wortels.
36 liter 4,99 euro bij de Lidl
image.png​Baas in eigen brein.
- Likes 1
Comment
-
Heeft iemand hier een adres voor?
Deze grond gebruik ik al een tijdje. Lekker luchtig. Slecht verkrijgbaar in deze regio. Grok3 zegt dat canna terra professional in de buurt komt maar ik woon in een arctische uithoek.
Verkoper is ziek.
potgrond-2.jpg 20250325_162859~2.jpg
​​​​​​​
Baas in eigen brein.
Comment
-
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon het niet vinden.
Ik heb een reguliere plant die op 12-12 staat om geslacht te tonen, dan stekken te nemen en naar buiten te verplaatsen.
Eventueel probleem:
De lamp gaat aan om 19:00
Vorig jaar zelfde situatie: twee stekken, stekpoeder en hup in een klein potje op de vensterbank. Dat is een buitenplant geworden van drie meter zonder zaad. Misschien wel mijn lekkerste high.
Wat kan ik het beste doen?
Klok geleidelijk aanpassen? Zo ja in welke stappen?
Gewoon negeren want impact op een verse sterk is nihiel?
Baas in eigen brein.
Comment
-
En waarom zou dat dit jaar dan wel een probleem zijn?
-
Teveel zijwegen.
Nee Greyvol gewoon vensterbak stekken maken van een moeder die nu nachtdienst heeft van 19:00 tot 07:00.
Krijgt de stek daar last van als je zijn dag/nacht ritme compleet omgooit.
Met andere woorden ballen, herma etc.
Misschien is het in theorie dan beter om hem te snijden om 5 voor zeven in de ochtend om er zo een hele lange dag van te maken voor de stek.
@Rreppellsteeltjam Ja dat was de vraag, kan het kwaad, had ik misschien geluk vorig jaar?
Het zit zo:
Ik heb reguliere haze zaden maar geen tent waar ik 5 in kan zetten.
Buiten heb ik maar 1 plek voor een grote reguliere haze, daarnaast komt nog een feminised haze.
Begin ik nu vanuit zaad dan duurt het sexen te lang.. want is het straks een man dan kan het daarna best nog een keer een man zijn.
Vandaar deze gok: 1 regulier plantje meteen op 12-12 in de mgb omdat ik dacht dat ik dan sneller voorbloei zou krijgen.
Vrouw? Stekken en klaar. De "moeder" kan dan in de kliko.
Blijkt het een man te zijn dan kiem ik na deze gok gewoon een feminised haze.
Op de vensterbank kan ik best 5 of meer zaden doen maar stel het zijn meerdere vrouwen, daar heb ik de ruimte niet voor, en dan ben ik al dat zaad ook nog eens kwijt.
Op deze manier kan ik als ik geluk heb zonder 5 emmers in de tuin te hoeven zetten ook een keer regulier doen en hou ik de rest van het zaad.
-
Je hebt de moeders dus in de bloei gezet, voor je stekken ging nemen, de stekken zullen er langer over doen om wortels te krijgen dan normaal en zullen dan eerst moeten reveggen.. Als je zwak zaad hebt kan je een herma tegen komen.. maar dat komt dan naar boven door de stress van bloei terug in de groei stand...Maar als je gewoon stabiel zaad hebt, mag er gewoon niks gebeurenOorspronkelijk geplaatst door Eclecticon View PostIk heb de zoekfunctie gebruikt maar kon het niet vinden.
Ik heb een reguliere plant die op 12-12 staat om geslacht te tonen, dan stekken te nemen en naar buiten te verplaatsen.
Eventueel probleem:
De lamp gaat aan om 19:00
Vorig jaar zelfde situatie: twee stekken, stekpoeder en hup in een klein potje op de vensterbank. Dat is een buitenplant geworden van drie meter zonder zaad. Misschien wel mijn lekkerste high.
Wat kan ik het beste doen?
Klok geleidelijk aanpassen? Zo ja in welke stappen?
Gewoon negeren want impact op een verse sterk is nihiel?
Comment
-
Nee, ik heb stekken en de moeder of vader bloeit nog niet. Gewoon onderste takken en de top bij node 3.
Ik bedacht me later dat de stek van vorig jaar een stek was van een kali china c5 FEM. Dus ik was even in de war.
-
Een stek van een zaadplant kán zich anders gedragen dan de moeder. Ik stek de zaadplant en gooi die weg. De stek gaat mee draaien binnen. Daar kan ik zien hoe ze zich gedraagt en opbrengt. Dat is voor mij belangrijk simpel omdat ik met stek(ken) ga werken
-

Comment