Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis - Het Verdommings-Effect.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabis - Het Verdommings-Effect.

    Korting op 420shop
    Ik rook al ruim 13 jaar cannabis, het grootste deel daarvan elke dag, en ik vraag me soms af hoe mijn leven er zonder cannabis zou uitgezien hebben.
    Zou ik mij meer ingezet hebben op school, zou ik minder apathisch zijn, zou ik minder problemen gehad hebben?

    Ik geloof zelf graag dat cannabis mij altijd heeft geholpen, en ergens is dat ook zo, je leert de dingen op een meer filosofische manier bekijken, maar de laatste tijd twijfel ik daar soms wel aan, ik merk soms wanneer ik gerookt heb dat ik mij dommer ga gedragen, ik reageer soms redelijk dom, maak domme fouten, flap er soms domme dingen uit, als ik nuchter ben doe ik dat niet. (of toch minder )

    Natuurlijk is dat een gekend effect van cannabis, maar na al die jaren merk je dat niet vanzelf, ik liep de laatste 6 jaar praktisch de hele dag stoned, elke dag, het is maar de laatste tijd dat ik onder ogen kan zien dat ik wel degelijk verslaafd ben, een jaar geleden had ik gezegd; ik ben niet verslaafd, als ik op reis ga heb ik er toch geen behoefte aan?En dat klopt ook, maar als ik thuis zit, en ik heb vanalles te doen rol ik toch liever eerst een jointje alvorens het werk aan te vatten, ook al weet ik dat ik dan trager ga werken, en minder zin ga hebben om te werken, toch kies ik ervoor om eerst een jointje te roken.

    Bij de meeste dagelijkse blowers zal dit heel herkenbaar zijn, dus ik vroeg mij af hoe jullie daar mee omgaan.
    Ben ik nu een probleem blower of zo?
    Ik rook in ieder geval nu al minder dan vroeger....

    Graag had ik jullie mening eens gehoord (gelezen).
    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

    #2
    Re: Cannabis - Het Verdommings-Effect.

    Ik ben dit ook gaan inzien na een half jaar slecht presteren op school.
    Maar ik denk dat het blowgedrag ook afhangt van de omgeving, hoe je je voelt, wat je doet, of je studies/werk je al dan niet interesseren, etc.
    Vorig semester studeerde ik bedrijfsmanagement. Vrij snel had ik door dat het niet echt mijn ding was/is, maar heb toch niet meteen afgehaakt uit angst voor wat er zou gebeuren en wat de mensen zouden denken.
    Ik blowde hele dagen door, ging na een tijdje niet meer naar de lessen en deed mijn boeken en cursussen amper open.
    Toen de examens in aantocht waren ben ik 1 maand op voorhad beginnen minderen met blowen en tijdens de blok- en examenperiode zelfs helemaal niets meer. In die periode werd ik opnieuw "nuchter" en zag ik in dat het zo niet meer verder kon. De examens van bedrijfsmanagement heb ik wel afgelegd, maar ik was tussendoor informatie over andere opleidingen aan het zoeken.
    Na de examens heb ik het aan de ouders verteld en die gingen er wonderbaarlijk genoeg mee akkoord om mijn studies stop te zetten en iets anders gaan doen.
    De dag erna zat ik in een andere klas (hogeschool) en had vanaf de eerste minuut meteen een goed gevoel.
    Het gevoel van:"hier zit ik goed".

    Moraal van het verhaal is, zorg dat je doet wat je graag doet en ga niet blowen met het gedacht "als ik er eentje blow voel ik me beter en komt het wel goed". Cannabis werkt op je gemoed en is helemaal niet zo onschuldig als het lijkt en gezegd wordt.
    Je mag met niets overdrijven, geniet met mate.

    Ik bekijk een joint als een beloning. Ik ga bijvoorbeeld eerst wat studeren, het huis of de kamer opruimen, de afwas doen, noem maar op, en ga pas daarna eentje of meerde blowen.


    Wat een verhaal, maar het moest er effe uit

    Greetz,
    zion

    Comment


      #3
      Re: Cannabis - Het Verdommings-Effect.

      Daar zeg je het zion, overdaad schaadt!
      en dat is niet enkel met cannabis zo, ook met dingen die er op het eerste zicht onschuldig uitzien, denk maar aan internet ()

      grtz

      Comment


        #4
        Re: Cannabis - Het Verdommings-Effect.

        Juist, mooie berichten hier.

        Iedereen denkt van zichzelf; Ik kan stoppen als ik dat wil. En doen dit een weekje om zichzelf te laten zien dat je niet verslaafd bent. Echter, wat hier ook al gemeld is, na die week, omdat je toch niet verslaafd bent, gaat het weer net zo verder. Een jointje voordat je iets gaat doen, en weer een jointje bij andere bezigheden..

        Mocht je jezelf niet verslaafd verklaren, stop dan gewoon een maand. Zodat je alle bezigheden nuchter kunt uitvoeren. Merk je dan; Hm.. ik had hierbij toch wel een jointje kunnen gebruiken, dan weet je, dat je zowiezo moet gaan minderen.

        Ik heb het gebruik goed in de hand vind ik, ik blow juist niet voordat ik iets doe waarbij ik mij moet inspannen. Dan zul je ook nooit de gedachte krijgen 'met een jointje gaat het beter' (als excuus voor het blowen?). Wanneer dan wel? Doe het gewoon in je vrije tijd, als je niks te doen hebt. Of na een verjaardag ofzo, even rustig chillen met vrienden. Volgens mij voorkom je hiermee dat je die symptonen krijgt dat je steeds maar wilt blowen.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Re: Cannabis - Het Verdommings-Effect.

            Goeie Topic ..

            Ik blow ook zo goed als dagelijks na dat ik van mn werk kom rol ik mn eerste.. meestal na iets gegeten te hebben.
            De ene persoon trekt een fles wijn open of een biertje en sommigen roken een jointje.

            Maar inderdaad je reageert anders op dingen om je heen en af en toe blunder je dan ook in situaties omdat je gerookt hebt.
            Let wel iedereen blundert ook wel eens als ze nuchter zijn.
            Dus ben ik van mening dat je gewoon uit ervaring met jezelf verantwoordelijkheid moet nemen en beslissen waneer je best wel of best niet rookt.

            Ik herrinner me goed toen ik acht jaar geleden in mn laatste jaar zat en examens aan het afleggen was, toen had ik me voorgenomen om tijdens de examenperiode niets te roken...
            Ik hard blokken heel die periode en dan voor mn laatse examen Mechanica had ik ongelooflijk hard gestudeerd, maar ja smorgens voor het examen stond daar mijn goede kameraad met een J
            hij vertelde me dat deze wiet gewoon super was de naam klonk ook al leuk... 'Snow White' .. ik kon het echt niet laten.

            Het was de eerste keer dat ik Snow white rookte en ik wist echt niet dat ze zo diep ging, jammer genoeg was ik na twee en een halve week vasten hier zo ontzettend stoned van dat ik zelfs moeite had met mn naam in te vullen op mn examen blad, en heb niet echt genoten van de buzz.


            Ken uzelf weet waneer je wel - niet moet roken,
            ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die niet geschikt zijn om te roken..
            .. maar als je dagelijks leven het toelaat, je houdt van het effect en je hebt er meer voor dan nadelen van..
            dan kan dagelijks of vaak roken absoluut geen kwaad.

            Comment


              #7
              Re: Cannabis - Het Verdommings-Effect.

              moeten we nog wat doen dan??? Dacht het niet!! Steek er zo nog wel eentje op voor jullie en zal aan jullie verhaaltjes denken... nu het nog kan... straks ben je dood en kan het niet meer.. blowen ook niet
              brabantse nachten zijn lang

              Comment


                #8
                Re: Cannabis - Het Verdommings-Effect.

                HAHAHAHA chriske de tering ermee inderdaad hahaha,maar wel een mooi topic.

                Comment


                  #9
                  Re: Cannabis - Het Verdommings-Effect.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
                  Mijn school heb ik verkloot door met klasgenoten overdag op school te gaan blowen. Vanaf de 1ste dag dat ik werk rook ik 1 joint per avond. (wel een dikke )

                  Als er bezoek is, worden er wat meer gerookt, je rookt ook met meer man.

                  .

                  Ik blow nu al zo'n 15 jaar dagelijks, maar maak eerst de dingen af die ik moet doen, en ga dan pas blowen. Blow nooit op mijn werk of als ik nog belangrijke ontmoetingen heb. Ik houd me echt aan de gouden regel ; de joint is voor ontspanning, voor ontspanning komt de inspanning.

                  Het is voor mij echt een relaxmiddel.
                  Inderdaad, veel gelijkenissen.
                  Met die gouden regel, daar ben ik volledig mee akkoord, meestal houd ik mij ook aan die regel, maar soms niet, dan ga ik bv. op mijn werk, als ik de vrijheid heb, al eens een jointje gaan roken -meestal als collegas ook blowen- dan voel ik mij wel verslaafd uiteraard , ti's t'zelfde als een alcoholist die het nie kan laten om te drinken eigenlijk.

                  Dinsdag moest ik gaan eten bij mijn "schoon"moeder voor hare vent zijn verjaardag.
                  Net voor mijn schoonzus om ons kwam ging er nog maar net bezoek weg waarmee ik serieus wat gerookt had, met als gevolg dat ik zo stoned of een garnaal bij mijn schoonzus in de auto stapte, en daar heel de tijd zo weg of een ei aan die tafel gezeten heb.Allez ja, t'zijn die momenten die ik zou moeten kunnen laten, en ik vind da moeilijk.

                  In dat opzicht ben ik wel een probleem-blower, ik zou eigenlijk alleen moeten blowen als ik echt niets te doen heb, ik ga daar op moeten oefenen, want het lukt mij maar weinig.

                  Bedankt voor de tips!
                  -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                  Comment


                    #10
                    Re: Cannabis - Het Verdommings-Effect.

                    leg jezelf onder controle, draai een bundel als je je verveelt en leg ze apart, hoe vaker je een nieuwe gaat pakken hoe vaker je je achter je oren gaat krabben of ut wel nodig is, plus het bijkomend feit dat de meeste mensen te tam zijn nog veel te bewegen naar 1 of 2 jointjes
                    sigpic
                    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Cannabis - Het Verdommings-Effect.

                        Verbaasd mij dat het 6 jaar dagelijks roken voor nodig was om er achter te komen dat je verslaafd bent...

                        Je moet gewoon echt harde regels voor jezelf zetten ik heb er eigenlijk maar 1:

                        - Niet roken als je de volgende dag moet werken (of naar school moet)

                        Op die manier verhuisd je rook gedrag geheel naar het weekend en ben je tijdens werk/school gewoon helder.

                        Maak je eigen regels en als je merkt dat je jezelf er echt niet aan kan houden ga dan gewoon echt om hulp vragen en niet online of bij vrienden maar bij je dokter!

                        Comment


                          #13
                          Re: Cannabis - Het Verdommings-Effect.

                          Hey boyz!


                          Prachtige topic; en heerlijke antwoorden...


                          Ik voel me vaak ook te miserabel om eerst dagdagelijkse taken te verichten; en dan een joint te roken...

                          Maar het is zoals eerder ook al gezegd, je moet karakter kweken; en dat is met alles in het leven.

                          Voor jezelf opkomen, en nu ga ik vaak een klein jointje draaien; om 'r toch maar 1 in me handen te hebben En dan de afwas derbij, huishoudelijke taken etc. Als je werken gaat, afhankelijk van het soort job; kan je het ook zo doen. Jezelf zachtjes aan stimuleren met 'n joint, maar niet gaan belonen!

                          Een je thuisgekomen bent, alles achter de rug is gaat 'r zo'n heerlijke smile op je kop staan; en gaat de joint die je aan het rollen bent beter smaken dan ooit tevoren...

                          Zoals gezegd, eerst inspanning; dan ontspanning. Het is zeker niet gemakkelijk, daarom dat ik er veelal 'n jointje tussen rook; kleintje dan dat ik niet te stoned ben om me te concentreren & fysiek inorde te voelen! Maar dat ik toch de dingen die in m'n hoofd rondspoken en me afleiden, van me af kan zetten... Daar blow ik voor Maar dat wil niet zeggen dat ik verder niets anders meer kan doen... hetgeen ik me alle dagen toeroep


                          Anyway, iedereen heeft wel 'n verslaving... Zoals al eerder, de ene trekt een biertje open; de ander die moet dan weer op de pc; sommige mensen gaan schoenen kopen, etc etc... Maar bij alles telt, eerst inspannen; dat je jezelf kan 'belonen', want daar gaat het toch om; gelukkig zijn?!




                          grtz

                          Comment

                          Bezig...
                          X