Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dronken vs Stoned rijden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dronken vs Stoned rijden

    Korting op 420shop
    Ik heb nu al een tijdje met me vader een discussie wat is nou slechter in het verkeer, als je geblowt hebt of gedronken, ikzelf ben niet zo van de alcohol maar uiteraard wel van de wiet en me pa vind het nooit leuk als ik geblowt heb en ik rij dan naar huis met me scooter, maar dan neem ik 4 haaltjes of zo, dan ben ik 5 a 10 min beetje stoned en dan is het alweer grotendeels weg, en met het rijden is het helemaal snel weg, wat zijn jullie ervaringen met alcohol en of wiet........ en wat denk je dat politie eerder & harder moeten aanpakken stoners of drinkers.

    mvg road

    #2
    Re: Dronken vs Stoned rijden

    Een soortgelijke discussie is er al :

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ijt-t3698.html

    Daar heb ik ook dit stuk geplaatst :

    Bron : http://www.cannabisculture.com/news/driving





    Stoned drivers are safe drivers

    by Dana Larsen. Posted on Tuesday, January 11 2005 12:00:00 AM
    Breaking News
    MEDICAL MARIJUANA
    Studies and Reports
    Two decades of research show that marijuana use may actually reduce driver accidents.
    The effects of marijuana use on driving performance have been extensively researched over the last 20 years. All major studies show that marijuana consumption has little or no effect on driving ability, and may actually reduce accidents. Here's a summary of the biggest studies into pot use and driving.
    A 1983 study by the US National Highway Transportation Safety Administration (NHTSA) concluded that the only significant affect of cannabis use was slower driving - arguably a positive effect of driving high.
    A comprehensive 1992 NHTSA study revealed that pot is rarely involved in driving accidents, except when combined with alcohol. The study concluded that "the THC-only drivers had an [accident] responsibility rate below that of the drug free drivers." This study was buried for six years and not released until 1998.
    A 1993 NHTSA study dosed Dutch drivers with THC and tested them on real Dutch roads. It concluded that THC caused no impairment except for a slight deficiency in the driver's ability to "maintain a steady lateral position on the road." This means that the THC-dosed drivers had a little trouble staying smack in the center of their lanes, but showed no other problems. The study noted that the effects of even high doses of THC were far less than that of alcohol or many prescription drugs. The study concluded that "THC's adverse effects on driving performance appear relatively small."
    A massive 1998 study by the University of Adelaide and Transport South Australia examined blood samples from drivers involved in 2,500 accidents. It found that drivers with only cannabis in their systems were slightly less likely to cause accidents than those without. Drivers with both marijuana and alcohol did have a high accident responsibility rate. The report concluded, "there was no indication that marijuana by itself was a cause of fatal accidents."
    In Canada, a 1999 University of Toronto meta-analysis of studies into pot and driving showed that drivers who consumed a moderate amount of pot typically refrained from passing cars and drove at a more consistent speed. The analysis also confirmed that marijuana taken alone does not increase a driver's risk of causing an accident.
    A major study done by the UK Transport Research Laboratory in 2000 found that drivers under the influence of cannabis were more cautious and less likely to drive dangerously. The study examined the effects of marijuana use on drivers through four weeks of tests on driving simulators. The study was commissioned specifically to show that marijuana was impairing, and the british government was embarrassed with the study's conclusion that "marijuana users drive more safely under the influence of cannabis."
    According to the Cannabis and Driving report, a comprehensive literature review published in 2000 by the UK Department of Transportation, "the majority of evidence suggests that cannabis use may result in a lower risk of [accident] culpability."
    The Canadian Senate issued a major report into all aspects of marijuana in 2002. Their chapter on Driving under the influence of cannabis concludes that "Cannabis alone, particularly in low doses, has little effect on the skills involved in automobile driving."
    The most recent study into drugs and driving was published in the July 2004 Journal of Accident Analysis and Prevention. Researchers at the Dutch Institute for Road Safety Research analyzed blood tests from those in traffic accidents, and found that even people with blood alcohol between 0.5% and 0.8% (below the legal limit) had a five-fold increase in the risk of serious accident. Drivers above the legal alcohol limit were 15 times more likely to have a collision. Drugs like Valium and Rohypnol produced results similar to alcohol, while cocaine and opiates showed only a small but "not statistically significant" increase in accident risk. As for the marijuana-only users? They showed absolutely no increased risk of accidents at all.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Re: Dronken vs Stoned rijden

      Als je te veel heb gedronken of te veel heb geblowd moeten ze diegene gewoon zwaar straffen.
      Grtz.

      Comment


        #4
        Re: Dronken vs Stoned rijden

        er was ook een keer op tv dat mensen die stoned zijn veiliger rijden omdat ze niet zo agresief rijden als mensen die nuchter zijn

        Comment


          #5
          Re: Dronken vs Stoned rijden

          Ik vind dat geeneen van de twee kan, niet stoned en niet dronken

          grtz

          Comment


            #6
            Re: Dronken vs Stoned rijden

            ik rij zeer regelmatig met wat thc vers in het bloed, meestal omdat ik tijdens de rit naar mn werk een jointje draai en rook... ook de terugweg wordt meestal door een jointje vergezeld. Het rijden onder invloed van thc heeft bij mij de positieve bijwerking dat ik geen haast meer heb ik zet de auto op cruise-control en rij op mn gemakkie aan de rechterkant

            Rijden met alcohol op heb ik 1 keer gedaan en dat was geen succes, de wegen waren dusdanig geslingerd geworden dat ik de wagen in de berm gezet heb en mn roes ter plekke eruit heb geslapen
            sigpic
            Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

            Comment


              #7
              Re: Dronken vs Stoned rijden

              mr 3ppozz moois das hard mwa hopelijk heb je er geen ernstig letsel aan over gehouden ik rijd ook vaak op brommer en auto met jointjes in de mik maar mijn rijgedrag veranderd niet
              Schutto In tha house

              Comment


                #8
                Re: Dronken vs Stoned rijden

                ( ik heb hem in de berm geparkeerd, niet harder gereden dan 30kmph met de alchohol achter de kiezen)

                ik rij pertinent niet meer met alcohol... weed daarintegen is volgens vele bijrijders alleen maar beter voor de rij ervaring van de passagiers buiten dat, is het voor mij een uitzondering dat ik compleet nuchter in de auto zit, daar ik over het algemeen over de hele dag rook...
                sigpic
                Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                Comment


                  #9
                  Re: Dronken vs Stoned rijden

                  Nou ik heb wel paar keer stoned auto gereden dat gaat nog redelijk als je normaal stoned bent..........maar ik heb ook wel een keer dat ik zo stoned was toen had ik nog een brommer ik wist echt niet wat er gebeurde.....en de weg was zooooooo eindeloos lang der kwam geen eind aan.
                  NLX outdoor kweek 2011
                  Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                  De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                  Comment


                    #10
                    Re: Dronken vs Stoned rijden

                    stoned rijden gaat perfect, ik rook elke dag een jointje onderweg nr huis smorgens(ik doe nachtwerk) om te kunnen slapen
                    ik rij dan trager, rij soms zelfs tege 100 langs de rechterkant, dit zou ik nooit doen als ik nuchter was hoor
                    ik vind dat ik er alerter en voorzichter van rijdt, dus ik snap niet dat mensen dit overeenstemmen als rijden onder alcohol, heb ik 1 x gedaan en nooit meer
                    pas wel beetje op waar je rookt als je aan het rijden bent...op autoroute is geen probleem maar pas wat op als je het in stadscentrum doet ofzo, boetes zijn zeer hoog

                    Comment


                      #11
                      Re: Dronken vs Stoned rijden

                      Raar om zeggen natuurlijk, maar ik rookte een vette joint destijds, zowel net voor mijn autorijexamen als net voor mijn motorrijexamen en ik slaagde telkens met glans...

                      Net dat ik het blowen+rijden wil gaan promoten, maar zelf kan ik het zonder problemen.

                      Alcohol echter is een heel andere zaak...

                      Comment


                        #12
                        Re: Dronken vs Stoned rijden

                        Stoned rijden zal niet even gevaarlijk zijn als met alcohol op rijden. Het zal ook uit maken hoe stoned je bent net als dat het uitmaakt hoe dronken je bent. Het zal ook aan de persoon zelf hangen hoe hij of zij reageert of cannabis. Je zou bijvoorbeeld dingen kunnen vergeten een vriend van mij vergat een keer ze licht aan te doen. Je zou als je stoned genoeg bent ook beetje in je eigen wereld kunnen zitten en misschien daardoor minder oplettend zijn. Alhoewel sommige mensen misschien juist alerter zullen zijn omdat ze normaal misschien te gestrest zijn om dingen rustig op te nemen.

                        Dus als je het aan mij vraagt zeg ik dat het veiliger is om stoned te rijden dan dronken. Of het ook zo is dat iedereen veiliger zou rijden als ze stoned zijn betwijfel ik.

                        Comment


                          #13
                          Re: Dronken vs Stoned rijden

                          Stoned of dronken achter het stuur....om het even, je bent onder invloed....en dat mag gewoon niet vlgns de wet. Alleen kan alcohol direct aangetoont worden middels een test en thc is wat lastiger te testen langs de snelweg.
                          Verkeer is een serieuze zaak in mijn ogen, of het nou rustig of druk is op de weg. Ben je onder invloed van e.o.a middel dan moet je niet rijden in een auto/scooter/wat dan ook.

                          Comment


                            #14
                            Re: Dronken vs Stoned rijden

                            boh, ik rij slechter als ik iets gedronken heb (is mss al 2x gebeurt ofso)
                            en ik rij op en top volgens het boekje als ik geblowd heb, bang dat ik politie zou tegenkomen.

                            maar in 97% van de gevallen rij ik gewoon NIET meer nadat ik geblowt of meer dan 2 pintjes gedronken heb, ben niet zo'n uitgaander, doe dat allemaal liever in mijn zetel jong!

                            En wie zonder zonde is werpe de eerste steen!
                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Last edited by DaZeD; 8 June 2009, 13:19.
                              -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                              Comment

                              Bezig...
                              X