Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Growers logs babbelkickskes enzo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Growers logs babbelkickskes enzo

    Korting op 420shop
    Naar aanleiding van een discussie op de chat moet ik tegen het volgend kwijt;
    Het ging daar even over aantal. Dat aantal het hobbykweken zou bepalen.
    Laat ons even open praten. En aub serieus zonder direct vooroordelen te smijten.
    Het aantal stond getikt +/- 25 planten.

    Waarom zou zoiets geen hobbykweek kunnen zijn?
    Ik stond net buiten te kijken naar mijn kleinere plantjes waarvan ik schat in totaal 100 gram te halen (de kleintjes). Maar de twee grote zullen dan weer wat hoger getikt staan.

    Voor mij zeker geen deftige jaarvoorraad maar moest ik ze allemaal al vroeger gezaaid hebben, ipv te wachten tot mijn outdoor zaadplanten konden dienen als "moederkes" voor de nakomelingen (stekjes) Dan had de oogst toch AANZIENLIJK hoger geweest. Was leuk project, geslaagd tot hier toe, toch ga ik amper de halve kilo halen. Moet eerlijk bekennen, dat is voor mij geen jaar rookwaar. Je gaat daar wat met spelen he, cake, hasjke maken, etc etc...
    Laat duidelijk zijn, ik heb geen +/-25 planten, eerder 5+/-selecteren.

    Er zijn er nu die ze wat kleiner houden en meer opstellen, maar 10 zou ik persoonlijk MIJN maximum vinden. En ben daar nu nog onder, en zal daar ook onder blijven.

    Waarom zouden we ons dus niet beter fixeren op het aantal, maar naar de achtergrond van het geheel. Hoe die grower dat aanpakt en waarom.
    Last edited by organic; 13 August 2009, 22:06.

    #2
    Re: Growers logs babbelkickskes enzo

    Hangt er idd vanaf, het aantal planten speelt dan ook niet echt de grootste rol. Je kan 5 dikke struiken hebben of 20 kleinere in pot, voor de mensen die enkel buiten kweken is het best te begrijpen dat deze meer planten zetten.

    De mensen die kweken aan de lopende band en elke keer in grote aantallen, dat zijn meestal die dat niet kweken voor de hobby.

    Ik vind dat iedereen dat ook voor zijn eigen moet uitmaken. Tenslotte moet de wiet die ze in de shops verkopen ook gekweekt worden & tussen die kwekers zullen er ook wel zitten die het met passie doen. Die hebben gewoon van hun passie, hun job gemaakt. (Alleen is die job dan illegaal)

    Mijn max. voor stash kweekjes is toch 10 planten binnen & 5 buiten.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Growers logs babbelkickskes enzo

        @ organic
        Waarom zouden we ons dus niet beter fixeren op het aantal, maar naar de achtergrond van het geheel. Hoe die grower dat aanpakt en waarom.
        Grenzen zijn idd moeilijk vast te leggen daarom overlegd men zulke situaties ook eerst. Er word wel degelijk naar zulke zaken gekeken.

        reacties van mede chatters is voor eige rekening lijkt me.

        desalniettemin heel goed neergezet organic. wel fijn zoon duidelijk verhaal.

        Comment


          #5
          Re: Growers logs babbelkickskes enzo

          Ik sluit me aan bij een hobby kweek forum waar mensen puur voor hun hobby kweken en niet voor hun brood.
          Waarom niet omdat groot kwekers het verzieken voor de kleine kweker das een feit!
          Door die grote kwekers komt er straks misschien een tijd dat klein kweek ook niet meer toe gestaan word.(gedoogt)
          Deze discussie is hier al is geweest en mijn mening was duidelijk
          IK ben afhankelijk van wiet gebruik tegen mijn pijn en voor rust in mijn hooft zonder wiet zal mijn leven stukken moeilijker zijn.
          Geld om elke week wiet te kopen heb ik niet.
          Meer dan 10 planten zal je bij mij nooit vinden ik vind 5 al erg maar voor geslacht en zo zou 10 max zijn.
          Tja de mensen die binnen kweken lijkt 1 tentje me ook max en ja minder opbreng in tent kan ik niks aan doen. Je kan wel meer keer per jaar oogsten en ik buiten niet

          Wat is hobby kweek mijn lijkt bij binnen kweek 1 kast voor je eigen?
          Iemand die puur voor zijn eigen behoefte kweekt?

          Als je meer dan 10 planten hebt staan is het dan nog hobby?

          Gister was er iemand die in totaal 27 planten heb staan Ik vind dat geen hobby meer (Sorry) Als je 2 kasten in je huis hebt staan en een kindje in je huis hebt neem je flinke risico en ben je in mijn ogen geen hobby kweker

          Hoop dat ik niemand aan val zo wel Tja helaas zo denk ik gewoon
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Growers logs babbelkickskes enzo

            Is gewoon maar een getal,1-10-27...
            Ik denk dat het gaat om wat je wil.
            Ik denk dat 1 lamp,tl en spaarlampen een hobbykweek genoemd mag worden.
            En of je nou 1 of 4 keer per jaar wil oogsten zal me ook een biet zijn.
            En natuurlijk heb je vrienden/kennissen die wellicht wat van je over willen nemen?be my guest,ik vindt dat geen drama.
            Zolang het geen kilo's zijn die over de toonbank gaan en het gewoon binnen het huis tuin en keukengebruik blijft....,dan kan de passie voor het kweken wat mij betreft als hobby gezien worden,en hoor je hier ook thuis.
            Is misschien een ruime marge,maar hou wel van een beetje vrijheid,er zijn regeltjes zat in het dagelijkse leven.
            Laat ons gewoon op een leuke,nette,gezellige manier en prachtige hobby delen.

            Grts
            Daniella
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment


              #7

              Comment


                #8

                Comment

                Bezig...
                X