Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

je jointje een cjifer geven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    je jointje een cjifer geven

    Korting op 420shop
    Ik rol graag een jointje en ik probeer het rollen altijd tot een kunst te verheffen. Ik heb al een zooitje van mijn maten aangestoken met het becijferen van een joint.

    Alleen wat zijn de criteria voor het uiterlijk van een joint?
    De een ziet het liefst een voorgedraaide en de ander, zoals ik, ziet het liefst een joint die een stuk dunner is en onder een kleinere hoek uitloopt. Zoals je ziet is het beoordelen van een joint altijd onderhevig aan de gene die het cijfer geeft.

    Er zijn wel een aantal dingen waar bijna iedereen het mee eens is. Zoals tabak op de tip (not done, uiteraard), de lengte (zo lang als het vloeitje toe laat), de afscheur rand (mooi recht en niet rafelig, alleen van toepassing bij binnenstebuiten, wat in mijn ogen wel een vereiste is) en dat de rand van het tipje mooi meeloopt met de afscheur rand.

    Het lijkt mij erg interessant om in kaart te brengen wat men belangrijk vind aan het uiterlijk en hoe dat zo objectief mogelijk beoordeelt kan worden.

    Dus denk en help mee, dan komt er misschien op een dag wel een kampioenschap jointjes draaien!

    #2
    Re: je jointje een cjifer geven

    Ik ben blij dat ik als eerste mag reageren, mijn naam is niet voor niets "Koning Jointjedraaien"

    Uiterlijk staat bij mij niet op de eerste plaats, een joint kan er nog zo mooi uitzien maar als er geen rook door de tip komt heb je nog niets

    Mijn beoordeling van mijn eigen joints:
    - Smaak: 9/10 afhankelijk van de wiet / hasj
    - Rookbaarheid: 9,5 Zoals ik al zei begint het met de tip, tabak in me bek houd ik niet zo van. Ook moet je de joint bij de tip kunnen vasthouden zonder dat de joint ombuigt.
    - Uiterlijk: 9,5 geef me rolvloei dan maak ik een strakke van 15 cm

    Zolang het goed smaakt en rookt ben je al goed bezig, ook is het belangrijk dat de joint een beetje aangestampt is, als je het goed doet heb je bij de tip geen vloei die uitsteekt. afbranden is dan niet meer nodig.
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: je jointje een cjifer geven

      Leuk topic,

      Zolang de tip en/of het vuur er niet uitpleurt en ik er stoned en/of high van word vin ik het prima. Zijn meestal niet zoon kunstwerken die ik in elkaar vouw.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: je jointje een cjifer geven

        Ja ik vind het vrij belangrijk dat een joint er mooi uitziet. Het oog wil ook wat, en psychologisch of niet, een lelijke joint vind ik vieser om te roken.
        Voor mij mag er idd. geen shag op de tip zitten. Afscheur randjes doe ik niet aan, koop smalle vloei ofzo.
        Heb hem graag stevig, mag niet ombuigen als je de tip vast hebt. (Wat ik vaak zie bij ommetjes) (ommetje wordt hier veelal inside out genoemd)
        Moet mooi oplopen, niet te dik zijn, en vooral goed roken.
        Inbranders zijn een grote not done.

        Denk dat het voor de meeste mensen wel hetzelfde is.

        Comment


          #5
          Re: je jointje een cjifer geven

          ofwel zijn het pareltjes bij mij, ofwel ware mislukkingen.
          Ik smoor altijd met een paar maten, heel vaak met het vaste groepje. Daar hebben een paar man een vaste taak. Zo is Dobby de tipjesdraaier, ik (Hank) de cruncher en strooier, duup de roller en Luigi de steker. Is bij ons altijd een heel sociaal gebeuren, en sinds we allemaal onze specialiteit op de joint loslaten zijn het altijd wel goeie jointjes
          grow da weed, smoke it's buds

          Comment


            #6
            Re: je jointje een cjifer geven

            Ach ja, het ombuigen bij de tip. Ik rol al sinds jaar en dag buitenstebinnen en ik heb er eigenlijk nooit last van gehad. Dat zal wel aan mijn superieure joint rol skills liggen, of aan mijn vet geheime trucje. Gewoon de tip voor een kwart uit laten steken als je de J rolt en als je dan klaar bent dat ding naar binnen douwen, of het geheel een beetje laten stuiteren.

            @CelisMan
            Ik rookte ook altijd met een paar maten, maar ik was altijd de enige die de snaak rolde.. De rest beweerde altijd erg weinig te kunnen.
            Last edited by Skafe; 18 August 2009, 16:31.

            Comment

            Bezig...
            X