Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Soorten...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De Soorten...

    Korting op 420shop
    Bij het kiezen van de zaden moet je als eerste bepalen of je binnen of buiten wilt kweken. Vervolgens neem je een soort waarvan je weet dat je die lekker vindt. De belangrijkste soorten staan hieronder op een rij. Per seedbank en per soort kunnen de eigenschappen afwijken:
    White Widow: De eerste van alle witte soorten die in de jaren negentig is verschenen. Groeit snel en heeft dikke toppen en levert veel THC. De white widow heeft over het algemeen een Sativa High. De white widow wordt meestal binnen gekweekt.
    Skunk: De eerste ware Indica-Sativa kruising. De potentie van deze tak van de cannabis stamboom is zo berucht dat 'skunk' dikwijls gebruikt wordt als een naam voor iedere krachtige marijuana. Skunk zelf wordt ook vaak weer gekruist met andere soorten, Skunk is meestal geschikt om in de kas of buiten te kweken gekweekt.
    Northern Lights: Ook een van de belangrijkste soorten waar later weer mee gekruist is. De Nortern Light is gekweekt in California en heeft zijn overtocht gemaakt in de jaren zestig. Nortern lights is de basis geweest voor de huidige nederwiet. Northern Lights is een van de sterkste soorten wiet en er kan wel 39% thc afkomen. Wordt meestal binnen gekweekt. Plant blijft redelijk laag en heeft een hoge opbrengst.
    Haze: De haze is afkomstig uit California en is een mix van Colombia, Mexican, Thai en Jamican. De haze heeft lange bloeiperiode en is bekend vanwege zijn heavy high effect. Haze heeft meestal een lange bloeiduur (14 weken) en niet een hele hoge opbrengst. De haze is een populaire soort bij medicinale gebruikers. Haze wordt ook veel op Jamaica geteeld en staat ook bekend als Bob Marley`s favourite. De haze wordt meestal binnen gekweekt maar er bestaan ook kruisingen welke het buiten goed doen.
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    #2
    Re: De Soorten...

    WOW kweker, 39% thc van NL komen???
    Heb je daar een bron van ofzo?

    Comment


      #3
      Re: De Soorten...

      De zwaarste NL waar ik van wist was de NL#5 die heeft 22% dacht ik..
      Last edited by Smoking Fifi; 24 August 2009, 06:00.
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

      A. The cop!

      Comment


        #4
        Re: De Soorten...

        de zwaarste:??? uit NL...zie mijn kweekverslag
        super silver haze: 18%
        neville's haze: 21%
        Hawaiian snow: 23,7%
        Arjan's haze #1: 22,3%

        @organic: zie wikipedia eens typ daarin northern lights in...
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

        Comment


          #5
          Re: De Soorten...

          dat snap ik ook niet 39% is dat net aan de hoge kant?

          Comment


            #6
            Re: De Soorten...

            THC gehalte in % uitdrukken is natuurlijk complete onzin. Als je bedenkt dat cannabinoiden alleen voorkomen in de hars de de wiet overdekt en die maximaal 10 tot 20% van he totaalgewicht uitmaakt. Die hars bestaat uit vocht, olie terpenen, nog tientalle andere stoffen en inderdaat thc. Eenieder kan met zijn boerenverstand op zijn klompen aanvoelen dat zelfs 10 tot 15 % THC een practisch gezien onmogelijk hoog getal is!

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: De Soorten...

              nice monty
              maar hoe komen ze dan aan die percentages?

              Comment


                #8
                Re: De Soorten...

                Het meten ervan gebeurt op de hars, met hulp van een gaschromatograaf.

                Grtz
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  Re: De Soorten...

                  Heel juist Westport. Tegenwoordig word gaschromatografie gebruikt voor het meten van THC-waarden. Hierbij wordt eerst een sample ontdaan van vocht door het gedurende 48 uur onder een infrarood lamp te leggen. Daarna wordt de vaste stof verbrand, het gas dat daaruit komt wordt belicht en geanaliseerd. Iedere stof geeft zijn eigen licht en valt dus te herkennen door de computter. Een mooi systeem, ware het niet dat sommige canabidioden al verdampen bij relatief lage temperaturen en andere zoals THC, juist ontstaan bij verhitting. Conclusie, de beste THC-meter is de ervaren roker.

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: De Soorten...

                    Ik heb het gevoel dat iemand die reclame wil maken voor northern lights dat stukje over 39% thc geschreven heeft . Want er is voor zover ik weet in de bestaande wereld op dit moment geen enkele plant die thc waarden boven de 25 haalt.

                    Comment


                      #11
                      Re: De Soorten...

                      Ik kan me vaag herinneren dat ik in een docu heb gezien dat 35-40% THC de theoretische max is, meer is gewoon niet mogelijk. Maar dan moet je ze kweken onder perfecte omstandigheden, met de perfect gebalanceerde voeding en een flinke berg geluk.

                      Comment

                      Bezig...
                      X