Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Firefox Quantum verandert Google zoekmachine steeds naar Yahoo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Firefox Quantum verandert Google zoekmachine steeds naar Yahoo

    Korting op 420shop
    Sinds de laatste versie van Firefox verandert de Google zoekmachine steeds naar dat kreng van Yahoo, ook al vink je het uit, verwijder je Yahoo.
    Niks lijkt te helpen...
    Andere Firefox gebruikers hier ook last van?
    Iemand een oplossing om er definitief van af te raken?

    #2
    https://support.mozilla.org/en-US/kb...ttings-firefox
    https://support.mozilla.org/nl/kb/we...na-overgenomen
    https://groups.google.com/forum/#!to...ox/3Ma9HmAJq-g
    Last edited by ganjagast; 29 December 2017, 13:42. Reden: edit
    Ad usum proprium!

    Comment


      #3
      Ook geen last van. Ik heb geen malware programma's, niks aangepast in default settings. Het enige wat bij mij verschillend is is dat ik niet de dns van mijn isp gebruik, maar eentje van google.

      Comment


        #4
        Verwijderen van alle andere zoekengines dan Google reeds gedaan, Yahoo komt steeds terug in de lijst en als default.
        Add-ons gebruik ik nooit, enkel adblock plus maar dat geeft geen problemen.
        Toolbars daar ben ik in de jaren 90 reeds mee gestopt.
        Wat wel is is dat Firefox niet meer samenwerkt met Google omdat Google de hoge kosten niet meer wou betalen aan Firefox om als default te staan, omwille dat het marktaandeel van Firefox gekrompen is/was. Dus ze zijn met Yahoo in zee gegaan,Yahoo is nu in feite de default.
        Via het config menu in firefox ook al de default van Yahoo naar Google gezet maar telkens als ik Firefox opnieuw opstart staat die weer op Yahoo.
        Ben nu adaware aan het laten draaien, zien wat daaruit voort komt.

        Thnx voor de reply's in elk geval!

        Comment


          #5
          Ah, op die manier. Ik heb daar geen last van omdat ik die search bar dus heb uigeschakeld. Blijkt yahoo te zijn geworden, de add on voor google is niet meer beschikbaar. Wsl is dat dan deftig dichtgetimmerd.

          Comment


            #6
            Ik vrees dat je gelijk hebt, dan vliegt die search functie van Firefox er hier ook af.
            Heb net volledige scan gedaan met Adaware en die geeft geen enkel probleem weer.

            Comment


              #7
              Ik heb daar geen last van.
              Zal misschien toch ergens een instelling zijn die je over het hoofd ziet ?

              Of je stapt over naar Brave
              (favorieten kun je meenemen)
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Uw searchbar zal ook uitstaan Q, dit zou voor iedereen hetzelfde moeten zijn. Ik heb gewoon een veld met mijn favorieten voor elk nieuw tabblad, daarboven staat dan een zoekfunctie die je kan uitvinken. Dat is yahoo, de add on voor google searchbar is greyed out voor quantum. Geen ramp, google staat toch altijd tussen uw favorieten.

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ahja, die zoekbalk heb ik meteen uitgezet, alle zoekmachines verwijderd op google na, en de zoekmachines ook niet laten updaten.
                  Zal misschien toch een bugje wezen, als ik je uitleg hieronder lees Ganjax.

                #9
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Ik heb daar geen last van.
                Zal misschien toch ergens een instelling zijn die je over het hoofd ziet ?

                Of je stapt over naar Brave
                (favorieten kun je meenemen)
                Zolang ik die zoekbalk van Firefox naast de adresbalk laat staan is er aan Yahoo geen ontkomen aan, zelf na een herinstall, add-ons verwijderen etc, die shit komt steeds terug.
                Heb de zoekbalk eraf gesmeten en als ik nu het zoeken via de gewone adresbalk laat verlopen blijft het via Google gaan.
                Maffe van al als die zoekbalk er staat en ik selecteer met de muis een stuk tekst en klik dan op de rechtse muisknop om een search op los te laten, gaat het automatisch via Yahoo, zonder de zoekbalk naast de adresbalk staat Yahoo er niet meer tussen en Google wel.

                Heb die Brave browser ook eens bekeken, ziet er minimalistisch uit maar wel degelijk!

                Bedankt iedereen voor het meedenken!

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Graag gedaan hoor!
              Bezig...
              X