Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een jaar geleden vertelde ik het al......( gloeilamp)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een jaar geleden vertelde ik het al......( gloeilamp)

    Korting op 420shop
    Gaat toch gebeuren.......

    https://nos.nl/artikel/2247832-halog...h-te-koop.html

    #2
    Na de gloeilamp verdwijnt vanaf 1 september ook de halogeenlamp.

    Aaah, wat leuk, ik reageer graag op dit soort dingen.

    Het besluit om energieverslindende lampen uit te bannen is een van de maatregelen waarmee Europa de uitstoot van broeikasgassen wil verminderen.
    Lekker zinvol ook....als er aan de andere kant van het water allerlei milieumaatregelen afgeschaft worden ten faveure van de handel.
    21 aug 2018 ... President Trump vindt dat milieuregels de economische groei te veel remmen. Daarom stapte hij vorig jaar uit het klimaatakkoord van Parijs.

    "De aanschafprijs van een ledlamp verdien je in zo'n vijf jaar terug en daarna ga je besparen.
    Want een ledlamp gaat gemiddeld 15.000 branduren mee en dat kan dus wel 15 jaar zijn", zegt woordvoerder Kirsten Palland.
    Als je vandaag nog al je gloeilampen en halogeenlampen weggooit en vervangt door ledverlichting, bespaar je volgens Palland gemiddeld bijna 50 euro per jaar.
    Na 5 jaar dus! En dan heb je alleen de aanschafprijs pas terugverdiend.
    Daar moeten ook nog alle dimmers bij gerekend worden die ook vervangen moeten worden.
    Bovendien is er voor halogeen in een plafond geen goed(koop) alternatief, omdat die dingen gekoeld moeten worden en er een luchtsleuf zit tussen lamp en koeling waardoor er allerlei ongedierte tussen je plafond vandaan je huiskamer in zwiert.

    Lampenhandelaar: "Toen ze gingen verdwijnen hebben we alles ingekocht, echt op grote schaal, trailers vol. Nog steeds hebben we bakken vol, we kunnen alles leveren"
    Jaman, gelukkig eh...ik heb ook een kast vol gloeilampen en zal binnenkort ook even ruimte maken voor een paar dozen halogeen.

    Inmiddels is de ledlamp veel beter geworden. "Je ziet nu wel dat de ledlamp verbetert qua kleur en dimbaarheid, en dus dat er meer mensen voor led gaan. Maar er zit wel een kostenplaatje aan. Er zijn ook mensen die dat niet willen of die vastgeroest zitten in wat ze kennen. Die willen het gewoon niet."
    Grijzewollensokkenpraat zus. Dat heeft niets met vastgeroest of willen te maken.
    De dimmers zijn 3x zo duur en moeten opnieuw ingebouwd worden, wie gaat dat doen?
    Zitten die kosten ook in die 50 euro besparing per jaar berekend?
    Ik begrijp dat het wat makkelijker is als je 3500-4000 per maand verdient, maar dat doet niet iedereen.

    Ga je alsjeblieft weer met bessen en avocado's bezighouden in plaats van al die lobbyisten nablaten.


    Heeeee....lekker hoor, even je hart luchten.
    Jammer dat ze dit nooit gaat lezen. Misschien moet iemand het even onder de aandacht brengen op haar Twitteraccount

    Aight..ik ben ff weg.
    Lampen kopen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Leuk dat commentaar van je QnQ, ( helaas) ben ik het 100@ met je eens!

      Comment


        #4
        ik hoop dat ik ze trouwens nog wel voor m'n auto kan kopen...

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          + 1

        • Meglow
          Meglow commented
          Editing a comment
          straks mag ik de binnenstad niet eens meer in met mijn ouderwetse halogeenlampen...

        #5
        Geen last van, Xenon in de wagen, led binnen. Je kan ook nog steeds gloeilampen kopen, dus in feite is er geen probleem. Tegen dat ze op zijn is led de standaard. Moesten ze dat bericht nu uit het nieuws laten, je zou het niet eens merken. Al moet een mens zelf kunnen beslissen waar hij zijn elektriciteit aan verbruikt.

        Ik heb meer een hekel aan het feit dat een rijke stinker geen verkeersbelasting noch inschrijvingstaks betaalt voor zijn nieuwe dikke Tesla en ik 800 taks en 1200 inschrijving voor mijne tweedehandse 3 liter benzine die gezien het aantal kilometers per jaar en de non recyclage/ontginning van lithium over all minder vervuilend is. En dan nog rij ik mijn alu velgen naar de zak op de putten in de weg. Als we toch zagen over debiele beslissingen ivm het mileu.

        Comment

        Bezig...
        X