Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Foto apparatuur. Hints en tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Foto apparatuur. Hints en tips

    Korting op 420shop
    Ik heb echt al hele mooie foto's gezien van trichomen en Van gewoon bladeren met kristallen erop

    ​​​​​​Mijn vraag is wat gebruiken jullie en wat is de kwaliteit? Heb al echt mooie kwaliteit gezien met foto's van een Inzoomlens , ik zou ook een willen kopen, dus daarom deze vraag

    Grtz

    #2
    Als je wat verslagen doorneemt zal je al heel snel meer te weten te komen.. Je kan een juweliersloep gebruiken, iphone clip on microscoop, usb microscoop, pocket miscroscoop etc etc. zolang het maar minimaal x60 is
    Ad usum proprium!

    Comment


      #3
      Ja weet ik maar heb echt wel de namen nodig ervan er bestaan er 1000den en heb al heel wat verslagen gelezen ook heel wat mensen ge pmed wat ze gebruiken maar hier ff een topicje waar ik alles op een rijtje kan zetten misschien

      Grtz

      Comment


      #4
      ganjagast thx voor je hulp maat neen had ik nog niet gedaan wel bij andere shops maar is dan zo een klein dingetje waar ik eigelijk niet veel mee ben

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        graag gedaan

      #5
      Ligt eraan hoe diep je zakken zijn eh..
      Je kunt ook een mooie DSLR van Canon, Nikon of Sony kopen, met een macro lens er bij.
      Dat kost wel wat natuurlijk. Een beetje lens kost vaak net zo veel of zelfs meer dan een DSLR
      Er bestaan ook tussenringen, die je tussen de lens en je toestel monteert om extra vergroting te krijgen.
      Een omkeer-ring kan het ook mee, dan kun je de standaard lens omgekeerd op de dslr zetten waardoor je er ook mooie macro foto's mee kunt maken.

      Voorwaarde is wel dat je wat vrije tijd hebt want als je eenmaal een leuk toestelletje hebt en je leert het gebruiken heb je er weer een hobby bij

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #6
        QnQ heb je zo een voorbeeldje van een goeie camera met lens? Kan ik weer inderdaad een hobby maken je bent een held

        Grtz

        Comment


          #7
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #8
            QnQ dat is duidelijk zal weer eens wat opzoekwerk moeten doen en zien waar we mee uitkomen

            Comment


              #9
              QnQ heb je een idee met hoeveel budget ik al een deftige heb jij hebt ook al eentje gekocht dus je zult wel de prijzen weten ?

              Comment


                #10
                Zou ook eens een deftige cam moeten kopen, tot 500 euro heb je daar al wat voor?
                Wil daar namelijk geen duizenden euro's aangeven...
                Iemand tips voor een leuke degelijke niet te dure camera?

                Comment


                  #11
                  Ik zal dit weekend eens onderzoek doen en tegen wat fotograven praten . Hopelijk krijg ik iets

                  Grtz
                  Last edited by OG Skywalker; 30 March 2019, 03:33. Reden: Te West Vlaams :-)

                  Comment


                    #12
                    Elk merk heeft wel zen instapmodel. Kocht mij jaren geleden een canon eos 1100d met 18-55 mm lens. Ondertussen staan die op 2de hands met betere lenzen voor 150-200 euro. Als je hem niet echt heel regelmatig gebruikt dan zou ik daar eens naar kijken. Da's toch iets waar ze nog kwaliteit van kunnen maken. En echt veel verschil zit er niet op in al die jaren, dat blijft een goeie camera. Mijn broer heeft nog een oude canon, een analoge. Die zijn lens werkt bv op mijn digitale body.

                    Comment


                      #13
                      Misschien kunnen jullie hier ook wat mee om een keuze te maken; https://fotohulp.nl/camera-kiezen.html

                      Heb zelf een simpele DSLR camera van Canon, niet helemaal geschikt voor macro fotos maar is net voldoende voor een amateur/hobby fotograaf En daarnaast gebruik ik de tetelefoon nog.
                      Ad usum proprium!

                      Comment


                        #14
                        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                        Elk merk heeft wel zen instapmodel. Kocht mij jaren geleden een canon eos 1100d met 18-55 mm lens. Ondertussen staan die op 2de hands met betere lenzen voor 150-200 euro. Als je hem niet echt heel regelmatig gebruikt dan zou ik daar eens naar kijken. Da's toch iets waar ze nog kwaliteit van kunnen maken. En echt veel verschil zit er niet op in al die jaren, dat blijft een goeie camera. Mijn broer heeft nog een oude canon, een analoge. Die zijn lens werkt bv op mijn digitale body.
                        Je moet dan wel net iemand treffen die goed voor zijn spullen zorgt als je er eentje wil kopen op 2dehands, het is niet altijd wat het lijkt te zijn.
                        Al vaak voor gehad dat ik muziek gear ga kopen en dat het helemaal niet was wat in de beschrijving stond, slechtere staat, mankementen...
                        Passen alle lenzen dan van oude analoge toestellen? Ik heb nog een hele dure Yashica met uitstekende lens, zou wel vet zijn moest ik die kunnen recupereren.

                        Comment


                          #15
                          Keer op 2dehands gekeken, staan wel interessante aanbiedingen op, toestellen die origineel aan 500 en meer euro verkocht werden nieuw, nu aan een 150 euro...

                          Comment

                          Bezig...
                          X