Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAME, Xbox one controller en Linux -Save the last human family !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    MAME, Xbox one controller en Linux -Save the last human family !

    Korting op 420shop
    https://www.youtube.com/watch?v=T9kXKzYorFohttps://www.youtube.com/watch?v=l800GL6NQPY&t=955s

    Als je een high score haalde kon je, je naam invullen, helaas maar 3 letters. Tja hoe je los je dat op ? Ik verzond Gps. lang voor dat gps bekend werd.
    De eerste twee letters zijn ook de eerste letters van me voor en achternaam. Afgekeken van John Player Special, die ooit een formule 1 auto sponsorde.
    Lets not criticize but legalize

    #2
    Welke distro heb je ?
    Het is zeker niet zo makkelijk als de xbox joystick erin en spelen ?

    Ik gebruik al een tijdje mame. Sinds versie 0.1
    Heb ergens een disk liggen met diverse romcollecties.
    Eigenlijk niet naar gekeken sinds m’n windows rekenmachien overleden is.
    Heb het wel op de laptop staan maar dat was meer uit nieuwsgierigheid of het zou werken.
    Na een paar rondjes 1942 besloten dat het voor mn laptop beter is om dat niet meer met het keyboard te doen
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ik zit op openSUSE Tumbleweed.

      En het is echt wel zo simpel dat je de controller inplugt en dat het werkt. Wel weer typisch Linux, dat je geen pop up krijgt als je hem inplugt.

      Een Microsoft Xbox controller werkt op Linux.

      Het is wel vanaf een bepaalde kernel versie.

      https://linux.slashdot.org/story/14/...roller-supporthttps://www.mediamarkt.nl/nl/product...c-1536593.html


      Zullen we de media markt klantenservice eens testen en vragen of deze controller ook op Linux werkt ?

      Wil de controller ook gaan testen met F1 2017 op Linux.

      Ik heb wel een stuurtje, maar als je effe snel wil spelen dan moet je toch eerst dat stuur aan je tafel of bureau vastmaken, kabels inpluggen pedalen enzo.
      En of ik dat op Linux werkend kan krijgen? Heb ik daar wel zin in ? ook omdat mijn pc dual boot is, en ik ook windows 10 kan starten.
      Als ik dan perse dat stuurtje wil gebruiken, is het veel simpeler om dan even windows te starten en daar F1 2017 te spelen.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #4
        Erg vet ook met lightgun of met eigen gemaakt bt controller van een Wii controller padhack. Kun je ook op je ipad mame spelen
        filedata/fetch?id=1559065&d=1603584170&type=thumb
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          #5
          Al ze nou die doorzichtige met twee joysticks maken dan kan je er Robotron mee spelen
          Of je moet er twee hebben, maar dan word het al snel duur.
          Dat was jarenlang mijn grootste frustratie, genoeg joysticks te koop, maar nooit voor Robotron, tenzij je zelf iets ging maken en de echte arcade joysticks kocht, maar dat was nou niet bepaald goedkoop.

          Is op zich niet zo vreemd, het aantal spellen met 2 joystick is maar klein, ik ken veder alleen een karate game die dat had.


          Op een ipad die kende ik nog niet, gaaf.

          Wel twee mooie kastjes met die joy sticks.

          Ik weet niet wat het is met die arcade klassiekers, maar zo af en toe moet dat gewoon weer even.

          Persoonlijk record inmiddels 119575. Voor wie robotron kent, dan komen die klote tanks, die ook via de muren op je schieten.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Thanx, is alweer negen jaar geleden zeg. Die ene is proto typ, die witte is de tweede versie met suzo stick. Ik heb er wel twee om pang op de ipad met zijn tweeen te doen. Mad planets was ook met twee sticks, erg vet. En wel zelf te maken, de mijne is ook andersom, met de knoppen links, vind ik handiger. Arcade games blijven top!

          #6
          Windows driver installeren moet automatisch gaan inderdaad. Als er een internetverbinding is.
          Wat dat betreft zou het moeten werken.
          Game zelf regelmatig met een xbox controller in windows.
          Maar dan wel gewoon met moderne pc games.

          ​​​​​​
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #7
            Hier haal ik mijn ROM's vandaan (en Emulators voor verschillende platforms)

            https://wowroms.com/sitemap.xml/


            Ik gebruik de android emulators en kan zo bijna alle retro games spelen op mijn tablet. Beetje zoekwerk en je kan zelf je knoppen op het scherm plaatsen enz ...

            Heb hier mijn "gok" jeugdherinnering gevonden ... Belgian Slots

            Comment


              #8
              Ben aan het oefenen hier. High score Robotron tot nu toe 121 375


              Dat moet toch beter kunnen

              Zal eens kijken op die site, ik mis wat roms, zo doet Mr Do het niet.
              Lets not criticize but legalize

              Comment

              Bezig...
              X