Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oplichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    oplichting

    Korting op 420shop
    Wederom weer iemand die zich blijkbaar heeft laten vangen...
    ik heb vorige week een bedrag van 200 eur overgeschreven voor tickets via kapaza.
    voor ik het bedrag had overgeschreven heb ik nog gsmst met deze persoon (ik dacht bankrekening en telefoonnummer dat zal wel ok zijn)
    niet dus...
    ze neemt niet op als ik haar bel en stuurt niet terug op sms of email...
    maandag ga ik aangifte doen bij bank en politie.
    Iemand enig idee hoe ik mijn geld terug kan krijgen? want dat is toch wel een aanzienelijk bedrag voor een student :s

    Chrs
    --------------------------------------------
    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
    ik voel me een geurillaboer

    #2
    Re: oplichting

    hoe mensen zich toch nog zo kunnen laten vangen begrijp ik niet, voor een transactie spreek je toch gewon ergens af vb bij u thuis of bij hem/haar thuis als de afstand niet te ver is, indien de afstand te ver is laat je de transactie doorgaan met paypal dan ben je automatisch verzekerd tegen oplichters (vraag hoe je kan betalen met paypal en de oplichter laat nooit meer van hem horen).
    Melosma dit is niet persoonlijk bedoeld hoor, internet is nu eenmaal een medium dat oplichting gemakelijk maakt, ik vindt het spijtig dat u opgelicht bent ik hoop voor u dat u centjes nog kan terugvorderen.

    ps: plaats hier dat mailadres dat anderen gewaarschuwt zijn voor deze persoon

    Comment


      #3
      Re: oplichting

      Nee inderdaad,
      Ik koop nogal veel via internet , wegens het goedkoper zijn. en er wordt gezegd dat ik altijd een manier heb om mijn geld terug te vorderen. Ik heb zonet contact gehad met de bank en die mogenlijkheid is er zeker (omdat het via een persoonlijke rekening is overgeschreven) dus maandag afspraak maken en dan zo een 4 weken wachten .... maar het zou normaal geen probleem moeten zijn.
      Ik laat alleen maar dingen verzenden als ik de mogelijkheid niet heb om er te geraken en dan laat ik het nog aangetekend verzenden.
      Met buitenlandse dingen ben ik wat voorzichtiger maar binnen belgie moet ik ook al beginnen uit te kijken..
      nuja
      zien dat het niet meer gebeurt

      *eefjex3@live.be* voor allen te behouden !
      --------------------------------------------
      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
      ik voel me een geurillaboer

      Comment


        #4
        Re: oplichting

        Rotte appels heb je overal, jammer genoeg.
        Zelf ben ik ook veel bezig met internet aankopen, uit de gehele wereld (en al vele jaren)
        En meestal via paypal!
        Maar tot vandaag heb ik nog nooit geen problemen gehad, maar soms heb je gewoon pech......
        . ik wens je succes met je vordering!!!

        Comment


          #5
          Re: oplichting

          Handel op ebay en marktplaats en dergelijke berust ook voor een heel groot gedeelte op vertrouwen. Gelukkig zijn de meeste mensen vrij eerlijk, maar net als Vale zegt, rotte appels zitten er tussen en als je veel via internet koopt, zal je die af en toe wel een tegen kunnen komen.

          Overigens, de kopers en verkopers kunnen er ook niet altijd wat aan doen. Als het met de post gaat kan het ook in handen komen van een eventuele rotte appel.
          Daarom ook als advies om waardevolle dingen, zo te verpakken dat het niet een herkenbare vorm heeft, anders is het risico nog groter dat iemand bij het sorteren van de post, iets in zijn/haar zak laat glijden.

          Comment


            #6
            Re: oplichting

            ja voila, ze zijn er altijd en het blijft vervelend. zolang het geld maar terug tot mij geraakt vind ik het nog niet zo erg.
            En voor duurdere dingen laat ik het ook aangetekend of verzekerd verzenden dan kan je altijd opvragen waar het in de omweg vast zit.
            want het ligt niet altijd aan de verkoper zoals je zegt, maar met de post heb ik tot nog toe geen problemen gehad buiten eens met de douane (nog eens 50 eur opleg )
            paypall kan ik jammergenoeg niet altijd gebruiken omdat ik niet beschik over een credit kaart en ik moet al overschrijving doen via bank, nu moet ik hopelijk niet meer te lang wachten eer dat het geld terugkomt, (als het al terugkomt). maar moest iemand met deze email iets verkopen, gewoon skippen want is dus niet te vertrouwen !
            --------------------------------------------
            Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
            ik voel me een geurillaboer

            Comment


              #7
              Re: oplichting

              Ik heb ook geen creditcard, paypal kun je koppelen aan je gewone rekening....directe overschrijving.

              Comment


                #8
                Re: oplichting

                ah dat wist ik niet ! eens gaan uitzoeken.
                thx
                --------------------------------------------
                Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                ik voel me een geurillaboer

                Comment


                  #9
                  Re: oplichting

                  bij paypall duurt het wel twee weken eer je geld van de bank op je paypall staat... dus altij handig om op voorhand beetje reserve op te zetten...
                  En indien het lukt om je geld terug te krijgen laat hier dan ff een gedetailleerde beschrijving achter van hoe dit in zen werk gaat en hoe ze precies moeten overschrijven om hiervan gebruik te kunnen maken...
                  Zelf haal ik idd gewoon ook alles netjes af ... ik bol liever wat extra diesel op dan dat ik iets krijg dat ofwel niet aan men verwachting voldoet, door de post zo mooi behandeld is dat het beschadigd is ofwel dak nooit iets krijg...
                  Denk dat als je 1 keer opgelicht wordt je je dieselkosten al terugverdiend hebt...
                  maja blijft altij wel *poesje*

                  Comment


                    #10
                    Re: oplichting

                    Nee kevin, das war einmal...........je koppelt je eigen rekening aan je paypal en binnen een minuut heb je betaald... zonder risico's!!!!

                    Comment


                      #11
                      Re: oplichting

                      Ahje met dat ideal gedoe gaat het nu sneller zeker?
                      Mja mss toch eens overschakelen dan

                      Comment


                        #12
                        Re: oplichting

                        Oorspronkelijk geplaatst door melosma View Post
                        Wederom weer iemand die zich blijkbaar heeft laten vangen...
                        ik heb vorige week een bedrag van 200 eur overgeschreven voor tickets via kapaza.
                        voor ik het bedrag had overgeschreven heb ik nog gsmst met deze persoon (ik dacht bankrekening en telefoonnummer dat zal wel ok zijn)
                        niet dus...
                        ze neemt niet op als ik haar bel en stuurt niet terug op sms of email...
                        maandag ga ik aangifte doen bij bank en politie.
                        Iemand enig idee hoe ik mijn geld terug kan krijgen? want dat is toch wel een aanzienelijk bedrag voor een student :s

                        Chrs
                        Hallo, stuur je es een conbtactbericht, want ze hebben mij ook liggen en ik wil graag weten of je iets hebt kunne doen tegen de oplichting?
                        Laat me weten aub.
                        Bedankt

                        Comment


                          #13
                          Re: oplichting

                          Maak nieuw emailadres, bestel kaarten voor who knows what en vraag om ze te gaan afhalen... Ga dan allen samen es verhaal halen..
                          Last edited by ceBep; 16 July 2011, 09:42. Reden: verkeerd quoten

                          Comment


                            #14
                            Re: oplichting

                            ik wacht nog effe op melosma, want ik wil dit echt aanpakken.

                            Comment


                              #15
                              Re: oplichting

                              Oorspronkelijk geplaatst door eefenkevin View Post
                              Maak nieuw emailadres, bestel kaarten voor who knows what en vraag om ze te gaan afhalen... Ga dan allen samen es verhaal halen..
                              heb ik al gedaan gehad een paar keer, maar zodra je het adres vraagt reageert em niet meer.
                              Ben dus dit weekend naar dour geweest dermee dat ik er niet was btw

                              chrs
                              --------------------------------------------
                              Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                              ik voel me een geurillaboer

                              Comment

                              Bezig...
                              X