Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vergeten investering in bitcoins levert Noorse jongeman appartement op

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vergeten investering in bitcoins levert Noorse jongeman appartement op

    Korting op 420shop
    Een Noor die enkele jaren geleden een klein bedrag investeerde in de toen nog onbekende internetmunt bitcoin, is dankzij de enorme koersklim van die virtuele munt eigenaar kunnen worden van een appartement in een rijke buurt van Oslo.

    In 2009 werkte Kristoffer Koch als student aan een masterproef over encryptie toen hij bij zijn opzoekingen op de toen nog onbekende internetmunt bitcoin stootte. Hij gaf 150 kronen (18,5 euro) uit voor 5.000 bitcoins, maar deed er verder niets mee.

    De jongeman was de investering uit het oog verloren, tot hij in april een krantenartikel las over de enorme koersstijging van de virtuele munt. Hij ging meteen op zoek naar het wachtwoord van zijn virtuele portefeuille en stelde uiteindelijk vast dat zijn 5.000 bitcoins nu ongeveer 500.000 euro waard waren.

    Koch zette een deel van de bitcoins om in 1,1 miljoen kronen (135.000 euro). Na aftrek van de belasting op dividenden gebruikte hij de som om een appartement te kopen en te renoveren in het centrum van Oslo.
    Bron: DeStandaard.

    #2
    Re: Vergeten investering in bitcoins levert Noorse jongeman appartement op

    Ik wou maar eens dat ik eerder bij die Bitcoins uit was gekomen..

    Dit vind ik overigens wel vreemd in je bericht "Na aftrek van de belasting op dividenden...". Je zou denken dat de belastingdienst hem dan op de hielen heeft gezeten, want in principe kun je die Bitcoins gewoon "zwart" verkopen. Al wordt dat natuurlijk wat lastiger als het om grote bedragen gaat xD
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: Vergeten investering in bitcoins levert Noorse jongeman appartement op

      Een maand geleden stonden ze nog op €100, maar inmiddels zijn ze alweer €150 waard.

      Wel cool dat je ineens toch een soort winnend lot hebt

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: Vergeten investering in bitcoins levert Noorse jongeman appartement op

        Snel verkopen die bitcoins, mochten ze nog in je bezit zijn ..want big brother is trying to watch

        http://nutech.nl/internet/3613367/pv...-bitcoins.html

        http://nutech.nl/internet/3548168/on...t-bitcoin.html

        Comment


          #5
          Re: Vergeten investering in bitcoins levert Noorse jongeman appartement op

          Wel heeeeeel toevallig dat hij juist op de top (in april) pas ging kijken naar z'n bitcoins terwijl de klimmende koers al een paar weken hot news was.

          Transacties boven de 50K moeten banken in Nederland melden bij de belasting.
          Zoiets zullen ze in Scandinavische landen wellicht ook hebben.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Vergeten investering in bitcoins levert Noorse jongeman appartement op

            Volgens het verhaal heeft hij er 1000 verkocht voor een appartement van 135.000 euro. Echt op de top was het dus ook niet.

            Mijn broer heeft er in April ook een zooi verkocht. Toen er zoveel commotie was.

            Dat is ook wel een beetje het enge aan deze "valuta". Er zit zoveel speculatie in dat ik niet zie hoe ze daar een stabiele koers mee gaan krijgen.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Noot: Met dit bericht wil ik niemand aanmoedigen om te gaan investeren in deze duistere materie. Nu de Litecoin de $3 aantikt, verwacht ik dat deze de komende tijd weer gaat dalen (en, tip van Weedy, vervolgens ooit weer gaat stijgen). Maar niets is zeker helaas.
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment


                  #9
                  Re: Vergeten investering in bitcoins levert Noorse jongeman appartement op

                  "Investeren" in een soort "paardenraces" met geld wat je niet direct nodig hebt is prima. Ik had het over het gebruik als valuta. Laat je je salaris overmaken in bitcoins of zet je je pensioen daarin weg? Gebruik als een normale valuta is wat lastig als de prijs tot wel 75% kan dalen in een week.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: Vergeten investering in bitcoins levert Noorse jongeman appartement op

                    "Laat je je salaris overmaken in bitcoins of zet je je pensioen daarin weg?" Ik niet in ieder geval haha. Er zijn wel genoeg mensen ter wereld die geloven dat de bitcoins hun pensioen zal zijn. Zij bouwen een nu een leuk voorraadje op, maar wat dat betreft heb ik liever wat geld in een kluis liggen en op een spaarrekening staan. Ik laat mijn pensioen daar niet van afhangen, al kan het natuurlijk wel weer gezien worden als een aanvulling op je pensioen.
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      Re: Vergeten investering in bitcoins levert Noorse jongeman appartement op

                      Ja, maar dat was mijn punt. Het is dus blijkbaar wel de bedoeling dat je het als een gewone valuta gaat zien. Je kunt er steeds vaker mee betalen (in cafe's op websites etc) en er is zelfs een flappentap.

                      Ik heb er inderdaad ook wel een paar en die laat ik ook wel gewoon staan, maar dat is dan dus wel geld wat ik ook wel kan missen. Mijn broer heeft er wel heel veel geld in, al is dat meer omdat hij er vroeg bij was. Toen je die dingen nog kon "minen" met een PC. Hij dacht er ook over om zijn huis af te betalen, maar dan vraag je je weer af "waarom zou je".

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: Vergeten investering in bitcoins levert Noorse jongeman appartement op

                        Als hij er zoveel heeft dat-ie er z'n huis mee kan afbetalen zou ik dat maar rap doen als de rentes weer wat gaan stijgen.
                        Een huis is toch wat meer waardevast, en je hebt makkelijk toegang tot je kapitaal.
                        Bitcoins zijn trouwens ook gewoon vermogen, dus die moet je broer ook opgeven als hij aangifte doet bij de belasting, in box 3 dus.

                        Hier in de regio kun je er nergens mee betalen, volgens mij duren de bevestigingen daar ook veel te lang voor.
                        Een flappentap voor bitcoins ben ik nog niet tegengekomen, behalve in het nieuws.
                        Heeft iemand die al ergens gezien ?
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment


                            #14
                            Re: Vergeten investering in bitcoins levert Noorse jongeman appartement op

                            Ja, die flappentap was in Canada. Volgens mij ook maar 1 voor alsnog.

                            Weet niet of hij het aangeeft eigenlijk. Ik in ieder geval niet, maar in mijn geval gaat het echt maar om heel weinig.

                            De pest met die dingen is dat hij het huis nu wel kan afbetalen maar wie weet of het volgend jaar op 400 staat? Of 1000?

                            Ik was zelf eigenlijk ook geinteresseerd in die bitcoins vanwege het anonieme karakter ervan. Je kan bij Azarius.nl bijvoorbeeld ook betalen met die dingen. Al gaat dat bij een online bestelling dan wel weer mank omdat je dan je gegevens alsnog op moet geven en als je er dan toch langs moet kun je net zo goed met cash betalen.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X