Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke usb microscoop kopen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Welke usb microscoop kopen?

    Mooi wietefras en is dit genomen met die potlood/tandarst microscopen die je getoont hebt?

    @ Belladona
    Heb jij nog foto's van het toestel die jij gemaakt hebt? thnx
    Gewoon om even de handigheid van te zien want ik heb niet echt wat je kan noemen een vast hand

    Comment


      #17
      Re: Welke usb microscoop kopen?

      Nee die foto's zijn van zo'n goedkope microscoop zoals die waar Stemra en Odysee een foto van in deze thread plaatsten. Ik vind het qua gebruik geen aanrader en heb dat tandarts/gynacoloog/anusoloog ding ook besteld. Ben benieuwd of die handiger werkt.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #18
        Re: Welke usb microscoop kopen?

        Ah ma dan vind ik die rode daar van €27 echt wel ok. Van foto's ook allez voor te beginnen e

        Comment


          #19
          Re: Welke usb microscoop kopen?

          Dat is wel een 1.3M model, dus het beeld zal daar nog iets slechter van zijn.

          Je kunt ze ook direct vanuit China kopen. Komt die van mij ook vandaan. Moet je een week of 2 a 3 wachten, maar dan ben je wel maar €11,50 kwijt. Bijvoorbeeld het 2MP model (50-500X vergroting):
          http://www.aliexpress.com/item/New-2...923368670.html

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            Re: Welke usb microscoop kopen?

            Ja het gaat allezinds in die genre zijn die ik mij ga kopen dan want ziet er inderdaad echt gemakkelijk uit en toch zuivere foto's.

            Comment


              #21
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

              Comment


                #22
                Re: Welke usb microscoop kopen?

                Vandaag is mijn Andonstar usb microscoop binnen gekomen. Zoals beloofd hierbij wat foto's.

                Ik heb de Microsoft Office Picture Manager gebruikt om de foto's te croppen.

                Het is even uitproberen. Bovendien is het licht hier niet optimaal, het led is een beetje blauw/rossig en doordat ik alleen "gezellig" licht in de woonkamer heb klopt de kleurenweergave niet 100% . Daarbij heb ik o.a. een top AK Snow AF gefotografeerd, die al paars/rood in bloei was .
                Je krijgt de microscoop op 1 focusafstand scherpgesteld, iets wat net iets dichterbij of verderaf van deze focusafstand
                ligt komt daardoor onscherper op de foto. De standaard staat superstevig, wiebelt niet na ! Op zich ben ik erg tevreden met deze microscoop, maar zal nog wat meer moeten oefenen in het scherpstellen en een extra lichtbron moeten gebruiken voor een mooiere kleurweergave.
                (Daglicht zou het mooiste zijn )

                Eerst een blaadje van uit de top van een een Blue Mammoth AF, is nog lang niet klaar
                Snap_6.jpg
                Uitvergroting van de rand
                Snap_6a.jpg
                Oppervlakte van het blad, hier is de roze blauwe led ring te zien ws door hulpstuk verergerd
                Snap_3.jpg
                Hieronder de AK Snow AF na oogst ( foto met compact camera) en na 2 weken drogen ( foto met microscoop), ik gebruik nu geen hulpstuk meer
                IMG_0357.jpgSnap_17.jpg
                Wow wat een kleurencombinatie !
                Snap_12.jpg
                Hier een zicht op de paarsige trichomen met een crop hiervan
                Snap_10.jpgSnap_11.jpg
                Last edited by Stemma; 16 September 2014, 21:40.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #23
                  Re: Welke usb microscoop kopen?

                  Hey stemma,

                  Die blauwe vindt ik echt prachtig.
                  Ik ga zien om de mijne deze week te bestellen.

                  Thnx voor de foto's

                  Comment


                    #24
                    Re: Welke usb microscoop kopen?

                    @ Matsy, Als je voor de Andonstar gaat, het volgende;
                    Er zit een installatie cd bij, maar de programma's daarop amcap.exe en AP1. exe moet je eerst naar je PC toe slepen en dan pas installeren. ( ik lees gebruiksaanwijzing meestal achteraf ) De USB microscoop heb ik door Windows laten vinden door pc opnieuw op te laten starten.

                    Hoop dat Wietefras ook nog wat foto's wil plaatsen ?
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #25
                      Re: Welke usb microscoop kopen?

                      Thanks Stemma.
                      Idd Wietefras graag foto's van jou.

                      Comment


                        #26
                        Re: Welke usb microscoop kopen?

                        @ Stemma,

                        Owkey thnx voor het te laten weten. Oei is het geen PnP . ok dus eerst een mapje maken op men desktop met alle files erin en dan installen hehe.
                        Ja die gebruiksaanwijzing e ik vertrouw die producten ook al teveel dat ze van de eerste keer werken

                        Comment


                          #27
                          Re: Welke usb microscoop kopen?

                          De scherptediepte is heel klein met microscopen inderdaad, maar dat zijn wel al veel mooiere foto's dan met die plastic USB microscoop.

                          Die van mij is nog niet binnen, maar als die er is zal ik ook wel wat foto's doen.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #28
                            Re: Welke usb microscoop kopen?

                            Ik moet zeggen dat een beetje scherpe foto met mijn telefoon (8mb) en dan digitaal uitvergroot toch ook een aardig beeld geeft.
                            Ik kan goed zien dat ze nog doorzichtig zijn.

                            Uitvergroot

                            Origineel

                            Comment


                              #29
                              Re: Welke usb microscoop kopen?

                              Vandaag was die van mij ook binnen.

                              De standaard is echt een enorme verbetering over die van de hele goedkope USB microscoopjes (met dat vliegwiel). Ik heb de mijne vooral gekocht voor het solderen. Was laatst met die SMD elementjes bezig en daar zijn mijn ogen toch echt niet goed genoeg meer voor.

                              De kwaliteit van de camera is niet om over naar huis te schrijven, maar het doet zijn werk.

                              Wiet fotograferen met deze miscroscopen blijft een verzoeking. De scherptediepte is zo klein dat je maar een flintertje scherp hebt en alles ervoor of erachter is dan wazig. Vlakke dingen bekijken gaat stukken beter.

                              Foto op maximale vergroting. Zelfs de kopjes van de trichomen zijn niet geheel in focus:
                              140925-172846.jpg

                              Ietje uitgezoomed zodat een calyx in beeld is:
                              140925-172311.jpg

                              en nog wat verder uitgezoomed:
                              140925-173310.jpg

                              Hoe verder je uitzoomed des te beter het werkt uiteraard, maar dan is het weer kleiner.

                              De kleuren zijn ook wat afwijkend, maar niet extreem. Had ik wellicht ook nog wel wat kunnen verbeteren met de instellingen van de software. De foto's zien er op het scherm ook iets beter uit, omdat ik ze heb moeten verkleinen voor het forum.

                              Ik ben zelf erg blij met deze microscoop, maar voor het inspecteren van wiet gebruik ik toch liever mijn fotocamera of een vergrootglas.

                              De opzetstukken heb ik nog niet gebruikt, maar als er liefhebbers zijn dan kan ik later nog wel wat foto's plaatsen van mijn aambeien

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #30
                                Re: Welke usb microscoop kopen?

                                Na mijn pc crash was ik de software voor de adonstar usb microscoop kwijt.
                                Op onderstaande pagina vond ik software met meer mogelijkheden dan de bij de adonstart meegeleverde software.
                                ( werkt met diverse webcams, usb microscopen etc) Werkt alleen niet op een USB 3 poort (herkent de microscoop maarbeeld blijft zwart) op een USB 2 poort werkt hij echter prima.

                                http://www.oasisscientific.com/downloads.html

                                Here is a general USB webcam/digital camera software. It can be used for USB dental camera, USB digital microscope, USB digital endoscope et al. You can save the file after you download it. With this simple software, you can preview the objects, take pictures and videos. This updated software also has digital zoom. You can use either up or down arrows from the keyboard to zoom in or out continuously or the zoom menu bar.

                                Zal zo even iets "cannabisachtigs"zoeken om te kijken of deze software inderdaad beter werkt

                                Grabbelzaden

                                1306480002613.png1306480042527.png

                                Nadeel is dat bovenstaande software alleen in BMP opslaat en je de foto eerst in PNG of JPG moetopslaan.
                                Last edited by Stemma; 4 January 2015, 01:31. Reden: info toevoegen
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X