Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows 10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Windows 10

    Korting op 420shop
    Windows 10: waarom je (niet) moet upgraden

    Windows 10 bespioneert u: dit kan u er tegen doen

    Microsoft beklemtoont geen persoonlijke informatie via Windows 10 te verzamelen

    Microsoft downloadt Windows 10 op uw computer, of u dat nu wilt of niet

    Wat zijn jullie meningen over de gratis aangeboden nieuwe versie van Windows, pro's en contra's?
    Nog ergens info gelezen die je wil toevoegen, doe gerust!

    #2
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #3
      Re: Windows 10

      image.jpg

      Upgraden en dan clean install en een hoop onzin uitzetten, werkt wel lekker. Maar duurt wel even

      P.s. Eerst backupje met hirens bootcd, just in case . Echt noodzakelijk als je 7 draait is het niet, maar je kan gratis upgraden dus waarom niet. Als je het niks vind zet je een backup terug. Pas 1 keer gedaan en nog niet bij mezelf, gewoon geen zin in, duurt allemaal zo lang. Backup niet gebruikt en huidige gebruiker is erg te spreken over win10, draait dat nu nog. Het snelle booten was echter na een tijdje een stuk minder.

      Corrupte install files, geen wake up lan, vage algemene errors, audio driver geen geluid bij bepaalde hz, en onherkenbare install partitie, installatie verliep dus zoals verwacht met een beetje mazzel installeer je hem binnen 10 uur

      Sommige versterkers met hdmi hebben nogal moeite met het bios scherm van de pc, de pc dan direct aansluiten zonder versterker is dan vaak noodzakelijk en niet handig, zelfde als draadloos muis en keyboard. handig als je de bios in duikt je een usb toetsenbordje hebt liggen. Beter is nog om met zo min mogelijk aangesloten hardware het te installeren, dat gaat het snelst. Pas later dus je mega hardeschijven toevoegen, ook lekker veilig ivm met backup. Wat niet aanstaat kun je ook niet per ongeluk weggooien en meteen een goed moment om die bootdisk te vervangen door een ssd als je die nog niet hebt. Want win10 boot wel lekker snel en de meeste mensen vervangen hdd's pas als het te laat is.
      Attached Files
      Last edited by Greyvol; 11 September 2015, 20:07.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #4
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Windows 10

          Ik heb Windows 8.1, en voor 5 dollar een programma gekocht om een 'startknop' te maken waardoor het 'net' als windows 7 werkt.

          Ik heb geen zin om weer te 'pielen' met een nieuwe versie.

          Heb na een crash eind vorig jaar een nwe pc gekocht waar ik volgens de verkoper gemakkelijk 7 op kon zetten over de 8.1. Nou niet dus, toen ik de fabrikant belde voor nadere instructies vertelde hij doodleuk dat mijn garantie dan zou vervallen.

          En mijn Acronis back ups, legaal, waren vanuit Windows 7 niet terug te zetten op Windows 8.1, ook niet met aankoop nieuwe versie Acronis 2015.
          Gelukkig heeft mijn zoon nog essentiele bestanden van de oude harde schijf kunnen halen.

          Ik heb er nog buikpijn van
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Windows 10

            Mijn pc is dual boot Linux ( opensuse 13.1) en Windows 7

            Ik zit 99% van de tijd op linux, en alleen voor spellen waar geen Linux versie van is, wil ik wel eens windows 7 starten.

            Ik heb de aanbieding gehad, maar nog geen interesse.
            De kans dat ik met win 10 weer gezeik krijg met spellen die het op win 7 gewoon deden is groot.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #7
              Re: Windows 10

              of we het willen of niet ; het zal geinstalleerd worden....

              Comment


                #8
                Re: Windows 10

                Werk er al een tijdje mee, omdat ik 8.1 echt schijt vond, had al met een gratis app de startknop terug, maar t bleef zuigend. Moet zeggen dat ik wel te spreken ben over win10.

                Alleen moest ik een aantal apps opnieuw instaleren; als ik een app wou opstartem die voor de update erop stond, gebeurt er niks (laten we zeggen 60% van de apps) her instaleren en het werkte weer.

                Heb trouwens gewoon meerdere ilegale microsoft apps...die doen het ook nog gewoon....en mn laptop heeft geen gps [emoji14]. Ook moet ik zeggen dat de nieuwe IE, dat nu Microsoft Edge heet, wel vooruitgang heeft geboekt, lijkt ook wat meer weg te hebben van Firefox....

                Verders nog niet echt kinderziektes ontdekt, en zit elka dag erop...voor vanalles, photoshop, word, internetten, games...media etc. het werkt allemaal... maargoed dat zijn mijn bevindingen

                Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                Friends call me Johan

                Comment


                  #9
                  Re: Windows 10

                  Ik begin er niet aan. Heb de gewoonte om pas te updaten als ik bepaalde dingen niet meer kan doen. Waarom zou je anders? Win 7 dus hier. Laptop van een jaar of 4 oud? i5. Ssd uiteraard. Pc start razendsnel. Photoshop start in een paar seconden.
                  Baas in eigen brein.

                  Comment


                    #10
                    Re: Windows 10

                    Jaa ik was ook best terughoudend erin...totdat ik weer schijtziek werd van 8.1 hahaha, en dus in chagerijnige modus op update drukte... maar vooralsnog niet echt spijt gehad (fingers crossed) haha

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                    Friends call me Johan

                    Comment


                      #11
                      Re: Windows 10

                      Zelfs als je een crack draait van windows 7. Ik denk niet dat ze bij Microsoft al van de term freeware gehoord hebben, dus daar is zeker iets niet echt pluis. Ofwel worden updates binnenkort sowieso betalen, ofwel geraken ze gemakkelijker aan persoonlijke data.
                      Ik blijf bij windows 7, het is niet dat ik nu iets heb van dit, dit en dit kan beter. Opmerkelijke verschillen zoas tussen XP en win 7 zijn er niet. Voor de rest vliegt win 7 op een ssd en 4 gig ram. Dus daarvoor moet je het ook niet doen.
                      Je kan hem altijd eens op een vm ware draaien, zie je direct wat er nog werkt en wat niet.

                      Comment


                        #12
                        Re: Windows 10

                        win 10 werkt behoorlijk snel en goed hier (amd fx 8350 octa-core 4.0Ghz, 8Gb Ram) buiten dan de plotse 'kritieke fout van start-menu en Cortana' melding na het aanmelden.. ookal is cortana niet aanwezig in het nederlands..
                        na even af-en aan te melden is de melding weg. iemand hier een oplossing voor?
                        en indd of je nu wilt of niet, win 10 wordt stiekem gedownload op uw toestel, microsoft wilt nu eenmaal dat iedereen in de toekomst dit besturingssysteem gaat gebruiken.
                        wacht je er te lang mee (een jaar) dan wordt dit betalend.
                        Waarom verschieten mensen ervan dat het "gratis" is? uw toestelllen (ios, android of wp) wordt toch ook gratis up-to-date gehouden? no-questions-asked
                        Ze halen dikke winst met de verkoop van pc's waar je win10 "bijkrijgt"
                        Ik ben nu eenmaal een windows mens, zowel phone als pc. Alles is lekker gesynced met elkaar, ik hoef niets anders te hebben.

                        Mvg!
                        A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

                        Comment


                          #13
                          Re: Windows 10

                          we komen elke keer dichter bij RFID, hoe dan ook ze willen de absolute controle

                          Comment


                            #14
                            Re: Windows 10

                            Er is hier toch een misverstand ze. Windows 10 wordt niet stiekem gedownload op uw pc. Je ontvangt een KB waarvan niet helemaal duidelijk is wat de functie is. Hiervoor moet je de automatische updates hebben aan staan. Als je die instellingen aanpast dan kies je zelf welke KB's je ontvangt en installeert. Dan is het ook niet windows 10 die je installeert, maar iets wat de upgrade zou makkelijker maken als je daarvoor kiest.
                            Lijkt veel onduidelijkheid over, maar zolang je die automatische updates uitschakelt gebeurt er niks. Je kan je users niet zomaar op een ander OS zwieren.
                            Waarom ik het vreemd vind dat het gratis is? Microsoft kent dat woord niet. Patches voor je bestaand OS is geen nieuw OS. Je hebt dan al betaald voor je OS he. Of zou moeten. Tuurlijk dat upgrades van hun dan gratis zijn, stel je voor. Ah ja, dat werkt ni goed of is niet goed beveiligd. Maar als je wil dat het terug werkt dan moet je wel eerst betalen?

                            Comment


                              #15
                              Re: Windows 10

                              ik draai sinds begin van de eerste uitrol al W10 op m`n sony vaio met I5 en een 4gig bankje en ben meer dan tevreden (misschien ook omdat ik een windows foon heb en dit ook heerlijk vind draaien)
                              maak ik me druk om privacy? Nee want A: heb niets te verbergen wat nuttig zou zijn voor een ander en B: wat ze van je willen weten weten ze toch al wel en C: er valt toch niets te halen hier..
                              mij gaat het erom dat het soepeltjes draait en dat doet het, beter dan alle voorgaande windows moet ik zeggen. sneller goed opgebouwd en beter te integreren met andere apparaten dan ooit.

                              Haas

                              Comment

                              Bezig...
                              X