Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kali Linux 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kali Linux 2.0

    Korting op 420shop
    Iemand hier die ervaring heeft met dit computerprogramma?

    Nuttige tips en ervaringen zijn welkom, zelfs negatieve ervaringen...

    Pro's, Con's

    Het installeren wil hier alleen ff niet zo lukken, ram niet genoeg vermoed ik...

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    image.jpg
    Last edited by De Witte; 1 October 2015, 22:09.
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    #2
    Re: Kali Linux 2.0

    Wat zijn we van plan ofzo? Kali is de opvolger van backtrack. Heb die ooit eens geinstalleerd, maar ik kon daar niks mee doen. Denk dat er iets anders mis is met uw installatie, want die zou vlotjes moeten draaien op 1-2 gig.

    Als je niet echt familair bent met poortscans, sniffers als wireshark, aircrack/airsoft etc dan zou ik toch maar een ubuntu kiezen.

    Comment


      #3
      Re: Kali Linux 2.0

      Leren doe ik door te werken met de terminal, alle commands leren kennen duurt wel even heb ik al wel door

      Wat het opstarten betreft ligt het aan het noob gehalte, en de update die ik nog niet gedaan heb.

      Vind die terminal wel nostalgisch, lang geleden, doet me denken aan die eerst 486 bij ons thuis...
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment


        #4
        Re: Kali Linux 2.0

        Laat ik als Linux gebruiker eerst eens wat tegen vragen stellen.

        Ten eerste hoe handig ben je met computers ? Weet je bijvoorbeeld hoe je een iso op dvd of cd brand ?

        Als je wilt beginnen met Linux, dan zou ik gaan voor een distro die geschikt is voor beginners, en die veel gebruikt word.
        Bij veel gebruikte distro's is het met google namelijk zeer eenvoudig om oplossingen voor problemen te vinden, en antwoorden op veel gestelde vragen.

        Waarom wil je kali proberen en niet:
        Ubuntu, Mint, openSUSE, Fedora of Arch ?

        Ik wil overigens voor beginnende Linux gebruikers, Arch afraden, Ubuntu Mint en openSUSE zijn veel geschikter voor Linux beginners.

        En effe mierenneuken. Kali is geen programma, maar een besturing systeem zoals Windows, Linux Mac os en UNIX en android ( gebaseert op Linux) ook zijn.
        Meeste webservers draaien overigens Linux, en van de supercomputers draait 98% op linux.

        Ik zelf gebruik openSUSE 13.1

        Tot slot misschien een stukje verwarring wegnemen bij de window gebruikers.

        Een besturingssysteem bestaat zeg maar uit twee delen.
        Een kernel en daarboven op een schil. De schil is wat we zien, en waar we met de muis op klikken.

        Bij windows heet de kernel ook Windows.

        Bij Linux is dit net even anders.
        De kernel heet Linux, en de schil er boven op heet openSUSE of Ubuntu, of Mint of Kali of Fedora of Arch en nog een hele boel andere.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
        Leren doe ik door te werken met de terminal, alle commands leren kennen duurt wel even heb ik al wel door

        Wat het opstarten betreft ligt het aan het noob gehalte, en de update die ik nog niet gedaan heb.

        Vind die terminal wel nostalgisch, lang geleden, doet me denken aan die eerst 486 bij ons thuis...
        Ik zit inmiddels een jaar of 7 zeker op Linux. Ik kan nog steeds maar matig overweeg met de commando regel, want dat heb ik vrijwel nooit nodig.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #5
          Re: Kali Linux 2.0

          Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
          Leren doe ik door te werken met de terminal, alle commands leren kennen duurt wel even heb ik al wel door

          Wat het opstarten betreft ligt het aan het noob gehalte, en de update die ik nog niet gedaan heb.

          Vind die terminal wel nostalgisch, lang geleden, doet me denken aan die eerst 486 bij ons thuis...
          Als het om te leren werken is met linux zijn er simpele os'en. Back track was zowat speciaal gericht op hacking.

          In theorie is een os ook een soort van programma.

          Comment


            #6
            Re: Kali Linux 2.0

            lol probeer anders Slackware en tijdens installie opties als KDE of GNOME of caonnical uitvinken die heb je niet nodig
            K-007
            Kishan's kijkdoosje

            Comment


              #7
              Re: Kali Linux 2.0

              Hey kishan , leuk je te horen.

              De kali wil niet meteen lukken hier, zelfs niet in de LIVE functie.
              USB opties genoeg in de bios....
              USB HDD
              USB FROM FLOPPY
              USB DISKETTE KEY

              Geen enkele werkt om kali te dual booten....

              Uiteindelijk easybcd gedownload...
              De reviews gaven al een waarschuwing om voorzichtig te zijn met dit programma, wat ik nu dus helemaal begrijp.

              Waarschijnlijk heb ik 2 fouten gemaakt bij de dualboot instellingen in easybcd...
              1- ipv het aangeboden 100MiB geheugen veranderd naar het 92,4 GB geheugen, geselecteerd en overschreven
              2- ook de MBR instellingen geschreven op HDD

              Na het rebooten heb ik geen windows keuze meer gekregen en heb ik alleen nog de grub>command line

              Melding=minimal bash lining supported....

              Een welbekend probleem sinds 2010, en nog geen oplossing gezien in fora....
              Live cd nog niet geprobeert, maar laptop geeft geen netwerk ontvangst aan..., dus zie ik het niet werken....

              Het is in ieder geval een root probleem want error15 betekent dat het programma z'n files niet vind om op te starten,....
              De tree klopt dus niet.

              Ervaring mee iemand...?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Heb ook al default boot settings geprobeerd maar enkel grub command line gekregen.
              Reboot werkt maar geeft opnieuw, grub>

              Windows en Linux lijken geen vrienden te zijn, of ligt het aan de easybcd?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Ik zou wel live usb of live cd doen, maar live linux usb doet het niet op mijn huidige bios, geen legacy options in de bios....
              Live cd heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vrees ervoor na wat ik op het web gelezen heb.

              #Wherez the Wiz...

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              @Beo, os=operating system, zover was ik al...
              Maar als je Bios niet meedoet met booten? Wat doe je dan..? Volgens mij heb ik mijn moederbord onheroepelijk opgefokt...

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Idd, serieus probleempje hier...
              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

              Comment


                #8
                Re: Kali Linux 2.0

                Waarschijnlijk heeft easy bsd niet zijn data in het windows mbr geschreven. ( en dat had wel gemoeten)

                Ik weet niet precies hoe, maar met een life cd is dat wel te fixen.

                Of met een windows cd / dvd ? de mbr repareren, maar dan repareer je alleen windows en heb je nog steeds geen dual boot.

                Waarom niet iets van Ubuntu, Mint of openSUSE ?

                Alle drie hebben ook een mooi forum waar je hulp kan vragen bij dit soort problemen.

                Die grub error heb ik ook wel eens gehad.

                http://www.linuxquestions.org/questi...to-fix-547773/
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #9
                  Re: Kali Linux 2.0

                  Tnx Gps, dus mijn slaptop zou nog te redden moeten zijn.

                  Bwah, die dual boot was een experimentje, eens zien of het kon.
                  USB ging zelfs na de nodige aanpassingen in de BIOS niet, BIOS is F0.7 ( oud dus, en nooit geupdate) en heb geen legacy option.
                  Wel boot order keuze, maar niet speciefiek "enable usb boot order", eerder orde van opstarten. In Grub heb ik ook geen netwerkverbindinding.
                  Ik kan altijd proberen terug windows te installeren via dvd's, hoop dat dit werkt. Zal maar meteen een setje voor mezelf vragen ook

                  Voor de rest toch maar eens kijken voor een tweede laptop met Debian of Ubuntu, Linux mint zag er ook niet mis uit..

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Alt+Ctrl+F1 doet niets van menu oproepen ofzo
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                  Comment


                    #10
                    Re: Kali Linux 2.0

                    Windows heeft een reparatie optie.

                    Opstarten met de windows cd in je computer, e dan de juiste optie kiezen.

                    Ik weet het commando niet uit me hoofd, maar het was iets van fix mbr.

                    Hier een uitleg over windows 7:
                    http://www.wimvosautomatisering.nl/h...php?article=63
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #11
                      Re: Kali Linux 2.0

                      Ik lees het straks even door.. Maar nogmaals Kali is een beveiligings penetration testing tool en om die reden niet altijdt even user vriendelijk. Denk dat je even een LILO bootloader moet installen zodat je de multiboot makkelijk kan instellen. Dit kan ook met de live cd maar is iets ingewikkelder om uit te leggen.. ik ben ff douche en lees derest wat je had neergeschreven later door nog niet alles gelezen .. en ga ff douche eerst
                      K-007
                      Kishan's kijkdoosje

                      Comment


                        #12
                        Re: Kali Linux 2.0

                        Neem rustig de tijd man, gelukkig heb ik mijn oude laptop nog

                        Ben ff op zoek naar de windows live download om via cd de mbr te fixen, is via command prompt heb ik al begrepen

                        Het moet wel via cd rom omdat ik geen usb boot optie heb, enkel hdd of cd/dvd drive.

                        Ik geraak er wel uit, beetje vervelend maar het doet je wel beseffen wat een oud back-up laptopje waard is
                        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                        Comment


                          #13
                          Re: Kali Linux 2.0

                          Ubuntu heb ik jaren gebruikt op pc en laptop, kan ik van harte aanraden. Maar als je met de info op internet er niet uitkomt en op dit forum bent aangewezen voor je linux kennis, is Windows of Android stukken beter voor je.

                          Voor nu, ben ik volledig overgestapt op android. Laptop en pc staan te verstoffen, oude media...

                          Comment


                            #14
                            Re: Kali Linux 2.0

                            Ik zei niks van os he, ik reageerde op de muggenzift
                            Dual boot suckt. Download vm ware player. Is een virtuele pc. Dan download je linux als iso en je mount die iso in vmware. Easy peasy. Vm ware gebruikt de hardware van je fysieke pc, maar dan virtueel als een stukje data op uw schijf. Zo kan je tientallen os'en downloaden en testen. Crash die, gewoon deleten en opnieuw installeren. Zo kan je bewust virussen binnen halen zonder risico's, dat is ook eens leuk om zien.

                            Comment


                              #15
                              Re: Kali Linux 2.0

                              voor soepel vmware workstation of sunbox e.d. is min 8GB RAM nodig ;-0
                              K-007
                              Kishan's kijkdoosje

                              Comment

                              Bezig...
                              X