Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Media Wikipedia-stichter smeekt om giften

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Media Wikipedia-stichter smeekt om giften

    Korting op 420shop
    Media
    Wikipedia-stichter smeekt om giften Donatie-teller

    De gratis online encyclopedie vraagt wel vaker om donaties van haar bezoekers, maar het is voor het eerst dat de oprichter zelf zijn gezicht in de strijd gooit. De donatie-teller bleef dan ook al enkele weken hangen onder de helft van het beoogde budget. Citaten van donoren - 'ik gebruik Wikipedia zo vaak dat ik de oproep om te doneren niet meer kon negeren' - konden niet baten. Maar de brief van Wales is het grote geschut.

    'We moeten de ruimte waarin dit belangrijke werk gestalte krijgt, beschermen. We willen Wikipedia gratis en reclamevrij houden. We willen Wikipedia open houden. We willen Wikipedia blijvend laten groeien.'

    De encyclopedie wordt beheerd door de Wikipedia Foundation, die een budget heeft van 7 miljoen euro per jaar. Nog geen 35 werknemers beheren de online encyclopedie, die ruim 14 miljoen artikels bevat. 'Ik vraag uw hulp, zodat we ons werk kunnen voortzetten. Stelt u zich een wereld voor waarin iedereen op aarde vrije toegang heeft tot alle menselijke kennis. Dat is ons doel. En met uw hulp zullen we dat doel bereiken. Doneer alstublieft vandaag.'
    Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways
Bezig...
X