Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Show je andere (zonne)bloemen en win geen konijn - topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Show je andere (zonne)bloemen en win geen konijn - topic

    Korting op 420shop


    Inderdaad, je mag hier al je bloemetjes komen tonen en je krijgt er geen dier voor terug. Ook geen kitten, pup of axolotl.
    Als je deze deal leuk vind: Doe dan mee! Met al het moois dat geen wiet maar wel bloem is.

    Straks volgt ook nog een een super spannende challenge. Wat een feest! Eerst de intro even afmaken.Einde intro.
    Dat viel mee.








    De eerste uitdaging; wie kweekt er de grootste, hoogste zonnebloem van 2019?

    Een zeer vroege start, voor een bloem die nog gezaaid moet gaan worden.
    Ik hoor het degene die hardop nadenken zeggen.
    Er stond wat druk op.

    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
    Doe eens rap dat topic maken dan?
    Dan kunnen de dames daar verder kwebbelen.

    (Heren, lang en kort van stof, zijn ook gewoon welkom hier.)


    Waaghalzen die deze waanzinnige challenge al geaccepteerd hebben zijn;
    Thedoctor de dochter van Nonsense and himself, de enige echte wolfskers van het forum belladonna en ik. Of Q meedoet was me niet duidelijk, dat zullen we vanzelf wel zien.

    (Persoonlijk mijn favoriete onderdeel; de meeste zaden uit een bloem. Met de hand geteld, forumgangsters. Anders telt het niet. )

    Bij deze is een ieder uitgenodigd om aan te sluiten nu en in 2019. Ik wil jullie bloemen zien!



    Een album om de spits mee af te bijten.
    Meeldraden, stampers en stuifmeel toon jezelf. Voor de dames (en de heren).


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    #2
    Yeuuuuuu ik sluit me volledig aan alleen 1ptobleem als hier mijn zonnebloem flink in bloei is dan word hij door al de vogel dieven leeg ge eten voor ik kan tellen lieve schat. Ik ga reus zetten: -)
    God was never on your side..

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Bella
      Leuk dat je er bij bent. Bloemetje voor jouw.
      Ik hoor het al jij hebt een extra uitdaging als je het zonnebloemenpitten onderdeel wilt winnen! Deelname is niet verplicht.
      Misschien is de categorie hoogste bloem, dikste stam, grootste blad, meeste blad, meeste bloemhoofden meer jouw ding!
      Zou ik ook een jury aan moeten stellen?
      Aangezien ik zelf mee doe ben ik natuurlijk super partijdig. Ik gun mezelf nooit niks. En wel altijd alles.
      Ik wil jouw reus wel zien anno 2019 en die dan vergelijken met mijn to-be-gigant

    #3
    Mag je zelf pitten inkopen of worden die centraal gesupplied door JD? Wel zo eerlijk als iedereen dezelfde soort heeft staan... anders koop ik deze: https://www.zadenkopenonline.nl/tuin...elianthus.html

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Last edited by Ongeldig; 1 October 2018, 13:29.

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Ehm ieder zijn eigen zonne bloemen zaad gewoon en daar naast ik lieg en bedrieg als ik daar de kans voor krijg dus op mij kan je bouwen zeg maar. Enne JD komt in het zonnenbloemverhaal nergens voor lieve Meglow Dus koop zak zonnen bloem zaad en ga zitten duimen en eet ze niet allemaal op. De Jury en de hooftprijs een niet tewinnen Nonijnntje wie wil dat nu niet?

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      P.s er is wel een kans dat ik je ge bedreigen als jij dat mega zonnenbloemen zaad in huis gaat halen Meglow of dat ik het samenmet mijn beste dinnetje in de winter uit je huis kan halen net zoals sinterklaas en zwartepietermeneer je huis binnen komen WANTTTT in de winter zijn we nog erger dan we nu zijn...

    #4
    Ik hoop dat iemand hier weet wat dit is. .. Ik heb het geplant . . 4zelfs maar wat is het
    Ik vermoed iets eetbaars
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Kruisbladige wolfsmelk

    • Meglow
      Meglow commented
      Editing a comment
      vrij giftig ook...

    #5
    Even een amusement-gehalte op te krikken:

    Ik heb hier 2 hele mooie bloemen staan in de tuin en dat zijn:
    carnivorouspenisplantisrealdrawsfemaleto_9cc1-penis-plant2_thumb.jpg dabd520a26_1376299063_Een-ontluikende-bloem__mobi-noup.jpg

    Als die twee naar elkaar toe gaat..
    Dan heb je een nageslacht

    Of snap ik de spel niet ?

    Comment


    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Prachtige combi

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Jij hebt het iets te goed begrepen.

    #6
    Ongeldig thanks ff googelen... Geen idee wat het is

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Ja, slim. Laat de zoekmachine er maar even op los gaan.

    #7
    Hoe staat het met deze challenge? Ik heb net wat zaadjes van de 'heliantus annuus gigantius' geplant en daarbij geen konijnenhok getimmerd.

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Ik ga deze week zaden kopen. Druk met het timmeren van konijnenrennen.
      Thanks voor de reminder!

    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      De konijnen zijn dood Meglow Kan veel gebeuren in een week tijd.

    #8


    Wat Meglow betreft kan het zonnebloemenraceseizoen beginnen. Wie groeit de grootste zonnebloem?
    Dank aan Meglow voor de reanimatie van dit topic.

    Je bent hier welkom om je plaatjes en metingen te komen delen. Ik zie ze graag, die grote gele joekels vol met pitten. Andere bloemen mogen ook.
    Het is een vrije wedstrijd. Je kiest zelf welk zaad, aantal, foefjes, grond, locatie etc. Het is voor de leuk.
    Mijn zaden zitten sinds eergisteren in de grond.


    Andere bloemen mag je hier ook nog steeds posten. Lijkt het je leuk om mee te doen? Dan lijkt het mij leuk als je ff gilt hier beneden.

    hellianthus.jpg

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      #9
      Ik doe mee!

      Zonnebloemen staan sinds 10 dagen in de volle grond, zal ze eens meten en een fotootje posten! Qua zaden is het niets bijzonders, heb ze van een vriend. Op het gripzakje stond 'reuzenzonnebloem', we gaan het zien.

      Andere planten heb ik ook meer dan genoeg om te showen!

      @Ongeldig: wat zie ik allemaal staan? Magnolia, Persicaria, jonge appeltjes, rozen, Salix, de witte bloempjes; Gaura?
      wat zijn de laatste 2 foto's?

      Leuk topic!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Bedankt voor het beschaafde gilletje. Leuk surprise zaden.

        Als je op de foto’s in mijn album van die laatste post klikt staan de namen onder de foto’s. Je hebt er een heel aantal juist.

        Geniet van het plaatjes schieten zodat ik er van kan genieten als je ze hier deelt.

      #10
      Dom dom dom! Die opmerking onder de foto's had ik niet gezien.

      Als het over planten gaat ben ik altijd wel enthousiast, 'k mag wel zeggen dat dat 1 van mijn grootste interesses is.

      Hieronder een 2-tal foto's om te beginnen, ook heb ik nog een kleine collectie Agapanthus, Persicaria, rozen, ect ect

      Edit: voor ik het vergeet! De grootste zonnebloem is voorlopig 40cm!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Digitalis, korenbloem, druif, afrikaanse lelie? Even flexen op dat stoeltje daar achter in de tuin. Ik heb een hekel aan netjes gemaaide eentonige grasveldjes. Dit weitje ligt erbij als een lekkere konijnenversnapering.
        De dieven laten doorgaans wat zaden op de grond vallen tijdens het leegroven van de bloemen. Mijn grootste zonnebloem is zo op het oog ook iets van 40 cm maar meestal doen de planten uit "eigen kweek" zaad het niet zo goed als gekochte zaden.

        Moestuinfoto's mogen hier ook
        Ik breid mijn planntenkennis graag uit, wat is dat op die tweede foto? Lupine?

      • colori
        colori commented
        Editing a comment

      #11
      Ok, ik doe ook mee, dit zijn ze tot nu toe, heel klein dus:

      IMG_5701a.JPG

      Andere leuke plaatjes, uit mijn geheime tuin, waar ik helaas geen wiet kan verbouwen:

      IMG_5729.JPG IMG_5723.JPG IMG_5717.JPG IMG_5716.JPG IMG_5713.JPG IMG_5751.JPG IMG_5762.JPG IMG_5742.JPG IMG_5767.JPG IMG_5771.JPG IMG_5775.JPG IMG_5789.JPG

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Akelei, klaproos, afrikaanse lelie (dacht ik), passiebloem en natuurlijk zonnebloem

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Joop. Prachtige foto's joh!
        Weet je wel zeker dat je mee wilt doen? Straks win juist jij Geen Konijn! Wat moet je daar nu mee aan op dat balkon?
        Die bij in de klaproos is mooi.

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Ik zou niet weten wat ik met geen konijnen moet op mijn balkon, mijn kat is er denk ik gek op. Maar ik maak me geen zorgen, ik heb nooit de grootste, dat is mijn hele leven al zo. (Daar ging het toch om, wie de grootste heeft?)

      #12
      Mooie foto's, leuk! Ik zal vandaag of morgen ook ff wat foto's schieten hier in de tuin.

      Ik heb de geplante zonnebloemen helaas niet zien opkomen bij mij; kan te maken hebben met de twee nieuwe katten van de buren die besloten hebben om mijn tuin als kattenbak te gebruiken. Inmiddels de koffiemachine van mijn werk geplunderd en de hele tuin volgestrooid, benieuwd of ze wegblijven nu... poging twee is on its way...

      Wat wel opkomen is zijn mijn woekerende aardperen... ook van het geslacht helianthus... dus...officieel doe ik mee

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Die tellen ook mee ja! Welkom in the mix Meglow.
        Die katten doen me altijd denken aan trainspotting dat die gast doodgaat aan kattenbakvergiftiging ipv een overdosis.

      #13
      ehm helemaal vergeten dit jaar de zonnebloemen

      Comment


      • Meglow
        Meglow commented
        Editing a comment
        kan alsnog, seizoen is nog lang

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        We zijn allemaal pas net begonnen lijkt het. Mijn officiele deelnemers moeten ook nog boven komen. Stuur je dochter even naar het tuincentrum en schuif lekker aan samen.

      #14
      19093-19387-31890.JPG

      ooh, dus het gaat niet om de totale lengte ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Meglow
        Meglow commented
        Editing a comment
        helaas

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Jij mag er gewoon een optelsom van maken Q.

      #15
      Er hangen ook wel wat bloemtjes aan mn paprikaplant 20190601_131901.jpg

      Comment


      • Blazer9000
        Blazer9000 commented
        Editing a comment
        En ik ga ze gwn laten doen, twas niet de bedoeling om (veel) te kweken ermee ofzo

      • Blazer9000
        Blazer9000 commented
        Editing a comment
        Iemand een idee van wanneer deze moeten geplukt worden..?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als ze gaan verkleuren ?
        Je kunt ze ook in de vensterbank laten rijpen, maar hoe langer je ze aan de plant laat zitten des te lekkerder ze worden.
    Bezig...
    X