Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe weedgame?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Nieuwe weedgame?

Kalm aan Escargot, beetje relativeren zou je deugd doen!
    Mij zint het ook niet, doe er persoonlijk niet aan mee maar trek er me verder ook niks van aan...

Wat zit er precies in je infuus vandaag?
    Kop op!
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Het is dat ik aan dit infuus zit dat ik dit spel heb kunnen bekijken.

ik heb gesproken en gewaarschuwd.

Voor mij is het duidelijk dat ontwerper niet alleen geïnteresseerd is in mijn portemonnee.
      Hij wil die van m'n vrienden ook.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Escargot View Post
        Voor mij is het duidelijk dat ontwerper niet alleen geïnteresseerd is in mijn portemonnee.
        Hij wil die van m'n vrienden ook.
        En gelijk heeft hij/zij!!! Wie zou nu altijd gratis en voor niets willen werken?
        Iedereen heeft toch de vrije keuze om er al dan niet op in te gaan, of niet?

(Retorische vragen)
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

ik snap escargot's punt volledig .. het werkt in op de psychae der zwakke speler, en met zwakke heb ik het in dat geval echt wel over pshychologie, het niet zonder vip kunnen blijkt heel snel maar is op zich geen probleem gezien de prijs erg laag is.. zelf heb ik nog nooit voor bits en bites betaald, het spel afficheerd 'gratis' dus ik speel het gratis .. overal valt een mouw aan te passen, er is gedacht aan meerdere invalshoeken in dit spelletje dus als je echt cleaver bent dan hoef je zelfs die vip niet te hebben om mee te draaien. alleen zal het erg lang duren vooraleer je echt kan meespelen op meer dan één vlak, ook hier kan ik escargots punt helemaal volgen, wil je mee met de meute (ook al speel je outside the box zoals dat word geheten) dan ben je snel (zij het relatief) verplicht om te vippen ... daar is een systeem voor dat escargot zo mogelijk nog meer af schiet, respect voor je mening gootje maar gezien dat eerst en vooral the way of the net is, is het opwerpen van dat argument zoizo quod non, bovendien hoeft niemand te klikken op de link en al zeker hoeven ze niet te registreren, ze kiezen ervoor om via een linkje te spelen en te valideren: is het het waard om te spelen en is het het waard om voor te betalen.

het is mijn perogatief te kiezen om nooit voor dit soort dingen te betalen, maar eigenlijk doe ik nu iets voor niets en laat dat nu eens niet bestaan in het echt, iets voor niets, voor niets gaat de zon op en daar blijft het bij zei één van mijn opaatjes me ooit en hij heeft gelijk maar zie: ik doe iets voor niets, dus eigelijk doe ik iets wat in realiteit niet bestaat of kan.

wat ik van het spel vind heb ik al laten weten in het andere topic over dit spel dacht ik (tenzij er geen ander is en ik reageerde op een verkeerd spel - my bad in that case ) maar
          het is een leuk ontwerp van een beginnende spelontwerper, het is een beta versie dus al wie betaald houd aan het eind van de rit niks over maar wat ze wel overhouden is eer en het genoegen dit spel te hebben gespeeld voor het de wereld veroverde en vooral de wetenschap en voldoening mee te hebben gewerkt aan de verbetering .. onze namen zullen nooit in de credits komen maar als iedereen die speelt over het spel zelf nu iets nuttig zegt voor de maker dan wordt het pas echt een commercieel pareltje ..

het is niet je ding escar: niemand vind dat een probleem, je hebt een aantal punten aangehaald waarover kan worden gediscussieerd maar wat je niet vertelde is wat je verbetert kan zien ..
          kraken kunnen we allemaal .. maken is iets anders

gezien het vip systeem ben ik wellicht niet geneigd dit lang te spelen, omdat het hard werken is om een beetje mee te kunnen, maar dat is nu net de uitdaging die ik graag aanga als tijdverdrijf. een beetje helemaal dubbel gaan voor een maandje of twee, veel energie investeren om het een beetje onder de knie te krijgen. zo kan je het ook bekijken, weet dat jij niet vatbaar bent en niet zal trappen in de val, doe niemand aan wat je zelf niet wil worden aangedaan indien zwak, rel het spel en vertel wat en wat niet meer

en het blijft maar een spelletje, het is geen genocide he !! lol
          denk loco market: de gek die het betaald

Comment

tsja ik vind het spel weinig dynamisch

Als je dan een spel in deze stijl wil ontwikkelen, ga dan in de trend van Kolonisten van Catan.
            Meer dynamisch zou ik denken in de stijl van CnC Red Allert.

De planten groeien veel te simpel en zouden meer de insteek moeten hebben van het jointje draaien principe.
            Sommige opdrachten als het verzamelen van de Bugatti is niet te doen zonder de Loco handel.
            Items zijn te makkelijk te bereikbaar op de loco markt.
            Geld giften, worden te makkelijk gedaan in het begin al kreeg ik 1 miljoen om 10 minuten later nog eens 99 Miljoen te krijgen.

Dit maakt het spelen erg saai trouwens, geld is er al genoeg.

Al met al, zie ik niet in wat nu het einddoel van het spel is, wanneer wint iemand.
            Lijkt mij meer een gebed zonder eind.
            Duidelijk een spel waar veel te veel uren in gaat zitten. (persoonlijke mening)

Skirmish games inbouwen wellicht. (deze met een duidelijk spel begin en speleind)

Meer interventies van de politie en andere Gangs.

Jezus er zijn zoveel mogelijkheden.

ik speel veel lieven CnC Red Allert.
            dan beeld ik mezelf wel in dat het om de hasj handel gaat.

Comment

dat is alvast enige input: waarvoor dank denk ik

die geldgiften zijn er duidelijk met de bedoeling snel ergens te raken in je spelletje om zo deze beta versie op punt te stellen door alle onoverkomelijkheden die je tegenkomt in het spel en hier laat weten
              een dynamische game heeft veel spelers nodig en niet enkel een graphical output, ik denk dat er bewust is gekozen voor textbased en ja er zijn veel vergelijkbare spellen op de markt maar die heeft de maker vandit spel niet zelf gemaakt. maanden geleden is hier even gedenktankt over hoe wat en welke de mogelijkheden de ontwerpers hadden om alles uit te voeren en dan vindt ik wat we te zien krijgen wel een zeer verdienstelijke poging. dat je het niet leuk en saai vind is persoonlijk, een terechte en te aanvaarden mening.

echter dit soort spellen heeft geen einddoel, dan moet je gtaV gaan spelen .. ben je ergens tussen de 120 en 160 uur zoet mee.
              maar er zit wel interactie in het spel, de gang war is er ééntje van .. nu al behoorlijk geslaagd voor dit type spel en misschien komt die beloofde player to player rivaliteit er ook nog in, dat zal de interactiviteit enkel ten goede komen .. dat en vele duizenden spelers die in veel uitgebreidere werelden (steden) lijf aan lijf gaan vechten ..

interventies van de politie is een relatief makkelijk aan te passen algoritme denk ik en ja je hebt gelijk daar moet nog aan worden gesleuteld .. die bedenking heb ik me ook al gemaakt, speel vier dagen 0keer gearresteerd (al zag ik wel al één keer een gemene dealer te koop staan dus die had vast wat mispeuterd) .. daarom is dit ook een betaversie .. trial and error

ga dan, speel nog eens en breng een zakje opmerkingen mee waar ze wat mee zijn .. ik daag je uit

Comment

Ik ga lekker ExtremeTux racen, meer mijn ding

Of ik zet weer een Dos netwerkje in elkaar en ga lekker Red Allert spelen en nodig hier wat vrienden voor uit.

Comment

ok als jij het niet wil doe ik alvast een poging om één van jouw opmerkingen om te zetten in het begin van een idee ter verdere uitwerking ..

-"De planten groeien veel te simpel en zouden meer de insteek moeten hebben van het jointje draaien principe."

implementeren van een weersvoorspelling / gegevens die variable zijn en een invloed hebben op het groeiprocess
                  -eventueel / bepaalde items nodig om forecasts te zien te krijgen .. een veertien daagse forecast lijkt me al wat,
                  er kan beïnvloeding zijn in het begin van je planten (zaden in de grond en groeien
                  ~ideale omstandigheden zoeken met vocht en temperatuur (er zijn bv ook momenten waar je het best niet doet anders krijg je 'achterstand etc'
                  ~wanneer de planten oogstrijp dreigen te worden kan je alweer zelf bepalen wanneer je precies oogst .. uiteraard is 100% ideaal maar soms is het weer een spelbreker en dan oogst je vroeger want echt zuipende natte wiet wil niemand hangen drogen etc
                  (vooraf bepaalde tijd bv voor een indica 50 tot 75 dagen (minuten) / (12h real time zou ook kunnen)
                  voor een sativa 75 tot 100 dagen (minuten) / (8h real time zou ook kunnen)
                  voor een autoflower 30 tot 50 dagen (minuten) / (4h real time zou ook kunnen)

de items die er nu zijn hebben hun functie en kunnen nu iets meer variables bepalen, de drops worden belangrijker dus dat zal dan in beta moeten worden getest om te bepalen wat daar moet aan veranderen maar in principe zijn die drops ook bepalend voor NIET BETALENDE SPELERS (kon het niet laten escar) dus die moeten zeker in nuttigheid worden aangepast aan de noden van iedereen ..
                  het groeien visueel vind ik geen probleem, uiteraard zijn er betere en leukere dingen maar het is geen visueel spel, als je met de planten begint te foefelen dan moet het hele spel worden restyled en gezien het textbased idee zou ik opteren om dat alvast zo te laten

ik heb wel nog een idee voor de stad (extra playformat in de game) met een tekstbased visual .. iets met de dealers en klanten .. maar daar broed ik nog ff op ..

bespreek/discusieer alvast verder over hoe we de planten en het kweken kunnen opwarderen .. al is het zoeken naar hoe je nu goeie zaden voor planten met hoge thc waardes maakt ook een zeer leuke insteek dus die willen we zeker niet zien verdwijnen ..

Comment

Ik denk da onze Mopperkont gewoon niet kon winnen en dat het hele probleem is
                    God was never on your side..

Comment

ok:

er zit blijkbaar een formule achter de leaderpoints die gangs kunnen halen.

door spelers werd mij uitgelegd dat de leaderpointscore gewoon de optelling van punten die je als gang-spelers samen verdient door te levelen.
                      gaat er een speler uit je gang een level omhoog dan gaan je leaderpoints omhoog zeggen ze ..

wel dat klopt dus niet, er zit een logaritme achter die leaderscore voor je gang.
                      bij voorkeur heeft je 1stleader het hoogste level en je 2nd leader(s) heeft(/hebben) de tweede (en volgende) plaats(en) in hun bezit.

ik ben aan het spelen en plots is er de situatie waarin ik als 2nd leader over de 1st leader ga in de ranking en verder is er niks verandert aan de spelsituatie of aan de gang, er zijn geen spelers vertrokken enz.) voor ik over de 1st leader ga hebben we 500 punten, eens ik zelf hoger sta zakken onze punten drastisch ..
                      dus het feit dat de 1st leader niet meer eerst staat geeft mij (ons als gang) een nadeel. gezien ik het in de gaten hield omdat ik het niet verstond merk ik dat een speler uit onze gang progressie maakt, in die mate dat de 1st leader nu ook wordt voorbij gegaan door die speler.
                      en wat gebeurd er?
                      de punten gaan gelijk naar 500+ eens ook die tweede speler hoger genoteerd staat dan de 1st leader..

zucht, what the, jah ik snap het ook niet helemaal maar blijkbaar, schijnbaar is er een internekeukenberekening ..
                      strijd binnen je eigen gang, en die heeft zijn weerslag op de prestaties van de gang ..
                      is dit bewust zo realistisch gemaakt / is het toeval / zie ik het juist ? of sla ik gewoon helemaal door op dat betaspelletje?

somebody scream

Comment

gezocht: lazyass .. oh leader, we need you ..

Comment

Bezig...
                        X