Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Baby rookt joint

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik ken ook koppels die daar niet om kijken, ze laten alles slingeren...
    Bewijze van spreken kunnen de baby's zelf 1ne draaien zonder het opvalt !
    Zelf ben ik ook moeder, Ik heb een volledige kamer alleen, die volledig is afgezonderd..(onze 2é living,uze smoorkamer...)
    Ik vind het totaal onverantwoord als ze dit doen in bijzijn van...

Comment

Mja, "in het bijzijn van".

Veel mensen drinken liters wijn, champagne of likeurdranken aan tafel (alcohol = harddrugs) waar de kinderen bijzitten. Veel mensen roken sigaretten (nicotine = harddrugs) waar kinderen bijzitten. Veel mensen slikken anti-depressiva of kalmeringsmiddelen waar kinderen bijzitten...

Het is gewoon een kwestie dat het niet sociaal aanvaard is in de maatschappij, ookal tolereren we substanties die veel ergere en meer verslavende bijwerkingen hebben. Het is dan hypocriet om te stellen dat joints roken niet mag, maar uiteindelijk is dat wat België op de wereldkaart zet: hypocrisie!

Een kind van een joint laten roken is dan weer wel fout naar mijn mening. Iedereen beslist voor zichzelf - en dan nog liefst op latere leeftijd (16 jaar en ouder) - of hij/zij af en toe of geregeld een jointje wil roken. Een kind praktisch dwingen om een trek te nemen is volledig fout, laat staan een baby.

Toch blijf ik van mening dat het beter is dat je je kind in een pro-cannabis minded omgeving laat opgroeien en er niet teveel taboe rond maakt. Wél is het niet meer dan juist om - als ze er oud genoeg voor zijn - de juiste voorlichting te geven en hen duidelijk te maken dat ze beter niet dan wel blowen, maar dat het uiteindelijk niet zo erg is als ons door de regering wordt voorgeschreven.

Greetz

Greetz

Comment

Cannaboy, ben het helemaal met je eens ! Maar toch....

Zodra kindjes gaan praten, en naar school gaan, kun je maar beter voorzichtig zijn. Bij ons thuis worden de dingen niet bij de naam genoemd, en nu mijn dochter zich realiseert dat het geen gewoon sigaretje is (vragen zoals, waarom draai je er gras in ? Waarom roken jullie met 2 man ?) ben ik wat terughoudender.

Iemand die we kennen moest op school komen omdat zoonlief had verteld dat mama altijd de vaas rookt (bong).

Ben zelf pro-wiet, zal het voor niemand verbergen en iedereen weet het van me (behalve op het werk, die mensen zijn gewoon te wereldvreemd) maar wil het mijn kinderen niet aandoen dat ze op school gepest worden omdat papa een stoner is.

Rook altijd buiten, om mijn huis rookvrij te houden, maar tegenwoordig rook ik ook pas als de kinderen op bed liggen om narigheid te voorkomen.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Idd Flip, en waarom die narigheid errond? Omdat het niet sociaal aanvaard is en de meeste mensen onwetend zijn.

Hoe lossen we dit op? Door onze vrienden, kennissen, familie en zelfs onze kinderen (als ze er oud genoeg voor zijn) er bewust van te maken dat wiet niet het duivelskruid is waarvoor het wordt aanzien, maar dat het vaak een oplossing kan leveren voor allerhande problemen, gaande van simpele snijwondjes (zie topic ivm wietzalf) tot het helen van pijn (medisch gebruik).

Tegelijk moeten we hen meegeven dat alles in deze wereld zonder twijfel met een korreltje zout moet genomen worden. Niet alles wat men zegt is ook waar, en de hypocrisie rond het "alcohol-mag-wel-en-wiet-mag-niet"-debat is daar een mooi voorbeeld van.

Tenslotte zou ik er ook niet mee omkunnen moest mijn toekomstig kind uitgelachen worden omdat papa een stoner is, maar dat geldt evenzeer als papa een alcoholieker/een hoerenloper/een heroïnejunkie of zelfs een rolstoelgebruiker is. Ik wil maar zeggen, kinderen zijn op die leeftijd heel naïef en zoeken overal invalshoeken om hun status in de groep te bevestigen. Ook zeggen ze vaak dingen die heel kwetsend kunnen overkomen bij andere kinderen, maar ze beseffen het gewoon niet. Als een kind dan zoiets te weten komt over de vader van een ander kind, gaat hij dat (wat het ook moge zijn) gebruiken om zichzelf beter te plaatsen binnen de groep.

Ik hoop dat we met z'n allen afsteven op een meer tolerante maatschappij waar een stoner zich niet meer hoeft te verstoppen in donkere steegjes, verlaten veldweggetjes of lege straten om z'n jointje te roken.

Greetz
          Last edited by Gasten; 22 December 2008, 19:21.

Comment

Niks aan toe te voegen ! Ik hoop met je mee.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Bezig...
            X