Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GTA IV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

GTA IV

Korting op 420shop

Ik dacht laat ik eens een topic openen over deze game!

Ikzelf heb al veel teveel uurtjes van deze game erop zitten, verhaal is boeiend en de actie is vet en realistisch. Ik ben benieuwd wie deze game allemaal spelen en op welk platform, hoever je bent, misschien wil je iets kwijt erover. Moeite met bepaalde achievements? ik vond 5 minuten op een 6 wanted stars level in leven blijven wel vrij pittig!

Ltr
    I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that in no way with any amount of uncertainty that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be, if that indeed wasn't where he isn't.

Re: GTA IV

man.. ik wil die game ook zo graag hebben..

Ik ben al een playstation fan van het eerste uur, die playstation 1 rockte ik direct..
    bij de playstation 2 stond ik in de lijn voor de winkel open was..

gelukkig ben ik dan wat minder gaan gamen, zodat ik een sociaal leven kon ontwikkelen,(hoewel, gamen met vrienden is ook sociaal) maar spijtig genoeg heb ik de playstation 3 nog altijd niet aangekocht, bijgevolg kan ik nu niet genieten van GTA IV.. Ik denk dat ik nog een tijdje ga wachten.. maar het dan toch aankopen..

hoe speelt die shit trouwens, keb er al veel van gezien, veel over gevolgd op tv, magazines... maar ik heb nog niet zelf echt kunnen spelen .

Wat ik mij afvraag, hoe is die besturing? Ik zag dat je nu rijd met de "schouderknoppen"
    en dat je ook bij "on foot" schiet met de schouderknoppen...
    speelt dat een beetje vlot?
    Want als ik denk, dat was toch een van de minpunten bij de andere GTA's, de besturing was goed, maar het was moeilijk om bepaalde dingen tegelijk te doen, zoals gas geven en tegelijkertijd met de rechterjoystick de camera draaien om meer naar rechts te kunnen kijken. Dat probleem is er dus nu niet meer ofwat?

En oja, oe zit het met de "pop-up". want daar hadden san andreas en vice city ook veel last van. zo dat je aan de horizon de gamewereld zo ziet "gebouwd" worden. en dat als je heel snel rijdt sommige dingen zo iets te laat verschijnen. zo dat een gebouw er niet staat, en opeens pas als je er langs rijd het verschijnt?
    Is dat ook nog zo, of kan de PS3 dat allemaal aan?

ok.. dat is een waslijst van vragen
    *SmokingggGG* !

I wanna get high... so high!

Comment

Ik heb zelf de game voor de 360 maa rik kan zeggen dat de besturing super vlot is. Zoals dat in het echt ook is, is het autorijden een stuk lastiger dan je gewend bent van oudere gta games, vooral het rijden en schieten tegelijk, want denk je maar eens in dat je in het echt aan het rijden en schieten (je kan in 360 graden rond schieten !!) bent, dat is volgens mij vet lastig! Ook merk je dat het racen een stuk uitdagender is, je vliegt namelijk zoveel makkelijker door de bocht, of slipt te lang door, allemaal natuurlijk afhankelijk van het voertuig dat je bestuurd. Ik heb gemerkt dat veel dingen, als je bij het uitkomen van de bocht even extra gas geeft je mooier uit komt om vervolgens weer hard door te kunnen scheuren. Ook de on-foot besturing is realistischer, trappenlopen, heuvelaf of opwaarts lopen en ga zo maar door is zo realistisch. Dit allemaal door de 'Euphoria'-enigine die de game heeft. Deze zogenoemde engine berekend aan alle bewegingen en omstandigheden wat natuurkundige dingetjes uit, mechanica en dergelijke, en laat dingen werkelijk reageren zoals het dat ook in het echt doet!!

Datw as dus alleen maar de besturing. Wat jij zei de pop-ups, de correcte term daarvoor is 'draw-distance', de afstand tot je iets duidelijk ziet. Die is immens, vooral vanuit de helikopter kan je dat goed zien, de eerste helikopter vlucht is daarom ook zo'n ervaring. Je ziet alles gewoon duidelijk, niet wazig ofzo van het ene tot het andere eind van de map. Enige is natuurlijk dat je niet alle poppetjes en auto's kan zien van zo ver, dat kan gewoon geen gewone computer aan, maar als je gaat landen is, voordat je er op gaat letten, de hele wereld om je heen alweer in beweging. Mensen die op een bankje zitten in het park, ruzinde mensen, auto's, metro's ga maar door. De beleving van deze game is echt intens. Laatst wilde ik in een taxi stappen, dan houd je de Y knop, voor de playstation de driehoek, ingedrukt, doe je dat kort dan ruk je die taxichauffeur uit de auto. nou bij mij ging het dus per ongeluk verkeerd, en voor ik het wist, ik had namelijk nog een pistool in mn handen, zat ik midden in een intens vuurgevecht met enkele politieagenten, ik wist letterlijk niet wat me overkwam.

Je andere vraag, dat om je heen kijken gaat heel soepel, moet ook wel, want als ze het realistisch willen maken met autorijden, kan je niet zomaar zonder te kijken afslaan. Want jah.. dan zit je achterop een politie auto (gebeurt bij mij vet vaak )

Over het schieten on foot, je kan met de linker trigger richten op je doelwitten, die is dan locked-on als je me begrijpt. Met de rechter trigger kan je free-aimen, dat is dan als je de trigger half indrukt, helemaal indrukken is schieten. Die systeem werkt perfect vind ik, ook samen met het cover systeem, de mogelijkheid om achter objecten te schuilen.

Oja, autorijden doe je inderdaad met de triggers, schieten met de bumpers of L1 voor jou geloof ik. handrem met de rechterbumper of R1 voor jou enzoovoorts. Radiostations zijn wederom leuk.

Vechten is ook een uitdaging (vooral om te counteren, wil niet altijd lukken maar op de 360 krijg je achievements voor dingetjes, zoals in 4 minuten 10x een counterattack uitvoeren, of 5 minuten overleven met een 6star wanted level)

Anyways, je moet het zelf allemaal uitvogelen. Ik kan je de 360 aanraden, heeft een hele leuke online server en de mogelijkheid demo's te downloaden. ik heb mijn pc aangesloten op mn 360 dmv een 10/100 Mbps hub, dus dan akn ik alle divx/xvid en muziek van mijn pc afspelen op mijn 360 en dus breedbeeld (ideaal als je veel series kijkt!). De service is perfect, de games zijjn leuker op de 360 dan op de ps3..

Ik was eerst fanatieke playstation fanboy maar dat is na de 360 helemaal omgeslagen.

Ltr
      I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that in no way with any amount of uncertainty that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be, if that indeed wasn't where he isn't.

Comment

Aight thanks voor die uitleg

Shit... het klinkt echt vet dat de game zo realistisch en shit.. want dat maakt de beleving dan toch veel groter?

ook dat het probleem met de "draw-distance" (ik wist dat er een term voor bestond, maar ik kwam niet verder dan pop-up) verholpen is is vet. Want dat was iets wat ik enorm irritant vond aan san andreas.

Ja man.. ik moet die game gewoon echt hebben he.. ik ben ook van plan het te kopen.. maar doe je mij natuurlijk twijfelen voor welk platform he..
        Ik heb al van veel gamers gehoord die hun playstation inwisselden voor een xbox dat ze tevreden waren...
        misschien moet ik toch eerder gaan denken aan de 360 dan aan de PS3..
        hoe zit het eigenlijk met de prijs tussen die twee?
        *SmokingggGG* !

Comment

Euhm kan nie zo zeer zeggen.. maar voordat je gaat kijken let er wel op dat de xbox zonder harde schijf aanzienlijk goedkoper is dan die met, maar dat je (ik in elk geval) niks bent zonder harde schijf Je kan immers geen demo's downloaden, leuke achtergrondjes voor je menu etc. Je hebt wel memostick maar dat is echt minimaal vind ik.

En ja de beleving is gigantisch, zeker met het verhaal derbij (echt leuke shit)!

Ik vond het ook super irritant dat je in san andreas dan met die straaljager vloog en opeens uit t niks: een boom! 'Wasted!' Je hebt alleen geen vliegtuigen meer in gta iv, maar wel heli's. Maar geloof me, je mist niks!

Ltr

Comment

mm zo te zien scheelt niet veel van prijs..

PS3 + GTA IV = 439 euro
            xbox 360 + GTA IV = 434 euro

de enigste reden waarom ik eigenlijk nu toch nog overtuigd blijf van de PS3 is metal gear solid 4.
            Komt die niet alleen uit voor de PS3?

ja dat het verhaal de max is, had ik al gehoord.. maar ik vond het verhaal van san andreas ook al echt top of the bill.
            Verder heb ik nog enkele vragen over het spel zelf.. (jaja ik wil alles wete..)
            - Is het echt zo dat de inwoners van de stad sochtends naar hun werk gaan e.d. (ik had daar iets over opgevangen)
            - kan je nu zelf ook opdrachtgevers bellen?
            - ik hoorde ook dat de map iets kleiner was dan die van San Andreas, is dit zo? en zoja stoort het?
            -
            *SmokingggGG* !

Comment

Ik merk wel spitstijden op de manhattan bridge enzoo, veel drukker dan, ook in het centrum enzoo.. dus het kan wel kloppen!

Je kan elke character zelf bellen, vaak krijg je voicemail, anders kan je bellen om te gaan poolen, heli-vluchtje te maken, te racen weet ik t allemaal. Opdrachtgevers kan je verde rook bellen om de verhaallijn te versnellen: als je net een missie hebt uitgevoerd voor iemand en je kan niet direct een nieuwe doen, kan je bellen en het initiatief in eigen handen nemen.

Het is inderdaad kleiner, maar zoveel uitgebreider. Overal bruist het zoals de echte stad new york dat doet, je kan veel meer gebouwen in, je kan meer doen, misschien ken je van 'The king of Queens' dat park met die wereldbol in die grote fontein, dat park zit er helemaal in, central park zit erin, uiteraard op hun eigen manier een beetje bewerkt met de welbekende humor. Grote gebouwen en landmarks verder. Er is zoveel aandacht voor detail, rommel op straat, de spullen in je safehouse, hou de lantaarnpaal omvalt als je er tegenaan rijdt, ik kan gerust zeggen dat ik geen n keer op dezelfde manier ben gevallen of gecrashed met de auto.

Is that a satisfying answer?

Als je ff over de grens gaat naar nederland heb je gta iv en halo 3 in een pakket voor 400 geloof ik, of dat was toen gta net uitkwam, anyways dat pakket is er nog steeds.

Later

Comment

Echt Brucie vind ik zo'n vette gast Continu pumped, dan moet Niko hem een mep geven op z'n abs, en hij gaat bij dood Of dan ramt ie zo z'n hoofd tegen de muur en echt zo'n dikke bloedvlek Geweldig.

Ben nu nog bij die blokkade in de tunnel ongeveer, heb niet zoveel tijd gehad voor het spelen laatste 2 weken.

Maar het is nog steeds dat wanneer je laad en je je deur uitloopt, dat de trap en de lampen nog niet geladen zijn, kan ik me zo aan ergeren. Maarja..

Dat je zo met zo'n Hydra tegen zo'n boom aanvliegt bij SA vind ik niet echt erg meer, zo vaak gebeurd en dat is nu gewoon "part of the game" voor mij

Comment

Hehe cool

Nee dat laden vanuit een gebouw naar buiten toe duurt bij mij echt maar een oogwenk, voordat ik erop let is t al weg.

Nee heb ook nie veel tijd, examens he :o

LTr

Comment

Hallo, ik heb een ps3 en xbox360, ik heb de xbox360 versie gekozen want die wordt groter, want binnenkort komen er downloadable contents voor de 360 die voor de ps3 niet komen,
                    daar heeft microsoft 50 miljoen dollar voor moeten betalen.
                    Maar ik vind de game niet zo GTA meer, de GTA sfeer zit er niet echt meer in, maar voor de rest vind ik het wel een supergoed spel.

Respect, KnetterLeip

Comment

En wat komt er dan op de XBOX wat PS3 niet gaat hebben?

Is Home voor PS3 trouwens al uit?

Comment

ja dat is nog niet bekend, maar microsoft zei wel dat het 10 uur extra gameplay zou geven, maar het kost natuurlijk wel geld...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
                          En wat komt er dan op de XBOX wat PS3 niet gaat hebben?

Is Home voor PS3 trouwens al uit?
                          Geduld mijn vriend, hij komt, heb al van home kunnen genieten heb een vriend die al zulke dingen kan testen,
                          ziet er echt cool uit

Comment

GTA 4 is echt een VET spel maar hij ligt hier nu aan de kant....
                            Had hem zo snel uit ,zonder cheats , dat het toch snel begon te vervele

Af en toe speel ik hem nog met een paar maten , maar dan doen we geen missies fzo...Gewoon uweige zo pijnlijk mogelijk kapotmaken .
                            Is wel lachen met een jointje erbij

Grtzzzzz
                            Take a look at my Ice-Cold-Killers!

Comment

een van mijn lievelingsspellen GTA

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                              Bezig...
                              X