Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gitaartopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gitaartopic

Korting op 420shop
    Aangezien er volgens mij aardig wat leden gitaar spelen leek het me wel leuk een topic te openen om ideeën uit te wisselen.

Ik speel graag elektrisch maar uit gemakzucht en omdat ik met mooi weer buiten speel, pak ik vaak de akoestische die ook al vrij hard klinkt. Dus dan speel ik met toegeknepen billen óf ik pak de elektrische en speel niet versterkt. Wat ik echter merk is dat ik dan later eenmaal versterkt de controle lijk te missen.

Derhalve heb ik al een Micro Mustang, maar spelen met koptelefoon bevalt me niet. Kan dat ding net zo goed verkopen. Of misschien een pc speaker er in pluggen, máár dan moet ik weer stroom hebben.

Wat heb ik nodig dat niet 100 euro of meer kost en waar batterijen in kunnen?
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Boss Katana Mini? 99 bij Thomann of bij Bol
    Goedkoper wordt de speaker kleiner deze heeft 4" iets anders maar 2 of 3" waarmee het wel heel neuzelig gaat klinken.

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb de amp zo buiten maar dan ben ik altijd bang dat de buren het horen. Denk dat ik maar een goedkoop Spaans gitaartje koop.

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Hork, das een plan!! nu ook luid hoor want ja een klank kast is een klank kast.. maar wel warm van klank en ja daar ga ge pas op kunnen duimen en tokkelen want dat is bij mij dankzij de klassieke gitaar zoveel beter geworden die rechterhand. Enige nadeel zou ik zeggen voor buiten mja met de temperatuur gaan die nylon snaren alle kanten op qua tuning beetje zon erop zakken ze zo, fris briesje kruipen ze weer hoger..

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Wat een gedoe met die nylon snaren, maar ben toch eens benieuwd.

Ik heb laatst de nieuwste lucht gitaar gekocht de oude was 25 jaar oud dus was we aan eeen nieuwe toe!

foto is van net !

.

.

Comment

• Ex user 54404
      Ex user 54404 commented
      Editing a comment
      Mooi ding man. 😎

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nice!

Fenderbender
    maar wel warm van klank en ja daar ga ge pas op kunnen duimen en tokkelen want dat is bij mij dankzij de klassieke gitaar zoveel beter geworden die rechterhand.
    Tokkelen is key wat mij betreft! Het is bij mij beter geworden door eerst alleen de duim te ontwikkelen en daarmee te leren spelen wat ik deed met plectrum. Sinds een jaar ongeveer speel ik alleen nog fingerstyle en dat ligt me duidelijk beter. Een plectrum heeft me nooit echt goed in de hand gelegen, maar de hoge learning curve van finger style deed me er toch nog altijd naar grijpen.

Het oppakken van fingerstyle vond ik zo moeilijk, dat het was als overnieuw gitaar te leren spelen. Ik heb meerdere pogingen tevergeefs ondernomen maar de meest recente keer heb ik doorgezet en maakt fingerstyle het mij makkelijker om moeilijkere partijen te spelen. En ook onder druk heb ik veel meer over.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Met fingerstyle kan je met één greep al meteen een interessant ritme of melodie maken das zo leuk.. ik doe veel PIMA oefeningen, pulgar indice medio anular of duim index middel en ringvinger oefeningen afwisselen of rollend.

Ik zie op marktplaats twee Hondo klassieke gitaren staan H310 modellen heb ik ook, cheap uit de 80's of 90's maar eigenlijk heel goed gemaakt mijn speelt zuiver over de hele hals, geen wolftonen en klinkt zeer warm eentje voor 25 en een voor 65 in Waalwijk en Zwartsluis.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zal ff kijken, heb ook een goedkope western waar ik het meest op speel.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Te ver en wordt niet opgestuurd. Kan van iemand een merkloze kopen voor 25 euro. Mss dat ik ff ga kijken.

Eergisteren gitaar gespeeld in mijn nieuwe band in Grunn want de leadgitarist kon niet. Zingen en spelen ging erg lekker en ze vonden mijn gitaarspel helemaal toppie. Aangezien dit een veel betere band is dan mijn vorige beschouw ik dat als een mooie opsteker!

Tot dan klik HIER.

Comment

Alhoewel ik uitsluitend nog fingerstyle speel, ben ik geen tokkelaar maar speel ik overwegend zoals je met plectrum doet. Veel benden en barre chords. Nog meer gipsy chords, weinig open akkoorden. Ben weer in E gaan spelen want open G verveelt.
      20250501_100845.jpg Mijn low budget en enige akoestische gitaar. Speelt heerlijk en heeft een vrij kleine klankkast.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Wat je ook kan doen is iets onder de snaren schuiven tegen de kam aan dat dempt het geluid ook heel wat, klinkt natuurlijk niets uit maar als je het volume wilt minderen voor buiten en toch nog grepen en ritmes oefenen kan het dienen.

Mja ma wa tokkel techniekjes zijn toch handig.. kheb zelf onlangs die chicken picking geprobeerd waar je met plectrum en vingers speelt de eerst note is gemute met plectrum en dan met de vinger meteen de noot die je wilt, krijg je dat country effect, ook leuk ma ni simpel, ik vind het leuk om zoveel mogelijk techniekjes onder de knie te krijgen met het nodige afzien :p

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja dat is wel een goeie manier om het geluid wat te muten!

Afzien hoort erbij! Voordat ik met de duim hetzelfde kon als met plectrum kostte ook flink wat tijd want de feel was er eerst niet. Maar elke vinger toewijzen aan een snaar is niet mijn ding. Soms speel ik de hoge e met de duim en soms met de ringvinger.

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Doe ik ook vaak om s'nachts nog te oefenen, wel wa zoeken naar de juiste materie & size voor het gewenste effect.. moet nog juist klinken en niet helemaal dood zijn.

's Nachts kan ik binnenshuis wel akoestisch spelen, dat horen de buren niet. Het is meer voor overdag buiten met het mooie weer. Echter hoor ik ook vaak genoeg aanhoudend hondengeblaf waardoor ik wat moed krijg en denk 'beter mijn welluidend spel dan dat geblaf!'

Tot dan klik HIER.

Comment

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

Mooi man. Het plezier van samenspelen

Ik had zoiets bij mijn eerste metalband, daarna was ik altijd enigste gitarist. Met een hele grote effectendoos om de keegte te vullen
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ik zit nu in een band waar ze al een gitarist hebben, sterker nog het is zijn band. Kwam auditie doen als zanger en tot ik afgelopen keer voor hem ben ingevallen wisten ze niet dat ik ook gitaar speel.

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Bandovername?
            😀

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Lol, nee mij teveel drukte.
        Bezig...
        X