Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Naar wat luister je nu?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kom hier zeker op terug Slome Joophttps://www.youtube.com/watch?v=t5I6OmtIOzA

    Vriendelijke groet,

    Ipie




    Last edited by Ipie; 17 August 2019, 14:12.

    Comment


      Hier had ik vroeger dus een bloedhekel aan. Ik ben er nu (al) achter dat het gewoon leuk is

      Comment


      Laat ik het maar bij reggae houden, moet je dit horen, zo vet man.



      En de Dub, de mooiste versie wat mij betreft. (DUB, dan houden ze hun smoel tenminste dicht )

      Comment


        Ad usum proprium!

        Comment


        Ipie
        Ja leuk hoor, lijkt me best een gezellig optreden om te zien.
        Maar dat "jatten" waar jij het over hebt, dat gebeurt toch altijd al? Dat IS muziek! Vroeger deden de troubadours dat al, ze pikken iets op in de ene stad en spelen het in de andere, mooi juist, geef er een eigen draai aan. Oude componisten componeerde hun muziek, het orkest voert het uit of "jat" het Ik ben ontzettend reggae fan, dat muziek genre bestaat bijna alleen door te "jatten", maar ook de grote artiesten "jatten"



        deze

        en deze


        deze

        en deze


        deze

        en deze


        Ik kan oneindig doorgaan. Ontzettend veel muziek is trouwens "gejat" uit klasieke muziek uit het westen en uit Afrikaanse muziek via de slaven naar Amerika gebracht.

        Dit is ook een leuk voorbeeld:

        en deze


        Ik post nu allemaal oude nummers, maar het gebeurt nog steeds en het is prachtig. Niet elke nieuwe uitvoering is een verbetering, maar creativiteit mag van mij altijd. Ik vind het ook de grootste onzin van die artiesten die een ander gaan aanklagen omdat een ander iets "gejat" zou hebben. Weinig (geen) artiesten zijn origineel. Elke noot is al eens door een ander aangeslagen, tenzij je instrument vals is gestemd, maar dan nog. Ik juich het ten aller tijden toe om te blijven jatten. Oude muziek mag van mij steeds weer herleven en oude uitvoeringen worden daar niets slechter door.
        Ik luister zelf graag naar Dweezil Zappa en zijn band, ja de zoon van Frank Zappa. Ik heb al weer kaartjes voor dit najaar in het Tivoli. Die gast speelt alleen maar de muziek van zijn vader, en maar goed ook, zijn vader was een bijzonder goede componist EN uitvoerder van eigen muziek. Helaas is Frank niet meer en ik ben wat blij dat zijn zoon het allemaal nog eens perfect naspeelt, met eigen improvisatie er aan toegevoegd.

        Nou ja, ik klets te veel......

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Wat een rare opvatting.

        • Ganjax
          Ganjax commented
          Editing a comment
          Vind ik ook Joop. Zonder diep op in te gaan elke vorm van muziek is een creatief proces. Slechte muziek bestaat ook niet, muziek is nooit voor een individu gemaakt, vandaar. Ik kan hier een hele boel uitleg plaatsen over het onderwerp muziek maar als je er niet voor open staat dan is het water naar zee dragen.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment


        Road - Road (1972) [Full Album] Heavy Psychedelic Rock/Space Rock

        Comment


          Naast dat ik een hele goeie muzieksmaak heb ben ik ook digibiel dus hoe krijg ik die nummertjes hier? Vroeger op de laptop lukte me dat nog wel maar die heeft die heks van de trap af gegooid dus da's wahr einmal..

          Songteksten lukt me wel op de phone maar jullie zijn vast te stoned daar t juiste melodietje bij te verzinnen..
          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Hahahaha, uhhm, uh
            Bedoel je nou hoe je muziek van youtube download, zodat het lokaal op je harddisk staat? Daar zijn plugins voor, sommige browsers kunnen dat zonder plugin, maar hoe weet ik eerlijk gezegd niet. Ik download niet van youtube.

          • Ganjax
            Ganjax commented
            Editing a comment
            In de editor op dat filmrol icoon klikken en in de pop-up je Youtube linkske plakken.
            Eventueel de artiest en nummer er onderaan bij vermelden dan weet ik of ik er op kan klikken of niet.

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Oh jemig, ik zit helemaal verkeerd om te denken, en ik was nog niet eens stoned Nu wel, dan wordt alles opeens helder
            Precies zoals Ganjax zegt.
            En ik ben benieuwd.....


          Jamul - Jamul 1970 (FULL ALBUM) [Hard Rock Blues]

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Nooit van gehoord. Klinkt goed!

          https://youtu.be/0WFLuaqWfl0

          Da's nog geen mooi plaatje erbij maar wel iets over na te denken.
          fokkin heerlijke cumdumps.
          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

          Comment


          • Ganjax
            Ganjax commented
            Editing a comment
            Goei nummerke!

          Laat ik eens geen reggae doen

          Comment


          Ad usum proprium!

          Comment


          • Ess
            Ess commented
            Editing a comment
            Lekker deuntje yeahhhhhhhhhhhhhhhh

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Super, deze versie kende ik nog niet.
            Ik denk wel dat het nog beter klinkt als je het over de speakers hoort die op dat plaatje staan.

          • colori
            colori commented
            Editing a comment
            Jaaaa op een dikke sound zou dit nog beter klinken! Gelukkig zijn er in het najaar altijd genoeg dubfeestjes in de buurt!


          Madness - One Step Beyond (Official Video)


          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            kon het niet aan de thumbnail van het filmpje zien maar zodra de beat droptw wist ik het meteen ook zo een lekker nummertje dit!
            Last edited by ganjagast; 19 August 2019, 19:41.

          Wat is het toch ontzettend jammer dat dit duo gestopt is met nieuw materiaal uit te brengen. Ik vind ze zooooo goed.



          Comment




            Derrick May Boiler Room x Ballantine's True Music: Hybrid Sounds Russia DJ Set

            Comment


              Ad usum proprium!

              Comment

              Bezig...
              X