Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

*** Naar welk festival/concert ga jij ? ***

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Nja. Daar zijn oa de Nederlanders jaren geleden mee begonnen en dat waren verre van kleuters. Die brachten versleten zetels mee en lieten ze daar achter. Den opkuis daarvan zit mee in uw ticket verrekend.

    Van op de camping ziede trouwens geen optreden. Ja, hoe waren de foo fighters? Goh ja, ni echt goed. Ik mocht nl ni kiezen waar ik men tent zette op de camping en op de wei was er teveel jeugd en ik was ni zat genoeg want de pinten kosten 2 euro 50.

    Comment


      #47
      Sorry hoor maar tot nu toe had je argumenten waar ik iets mee kon, nu begin je toch een beetje te raaskallen

      Heeft "den Ollander" het nu gedaan ? Kan legio voorbeelden (uit de praktijk) aanhalen waaruit blijkt dat de Belg net zo'n groot aandeel heeft gehad aan het achterlaten van puin dan de Nederlander. Denk dat dat een mentaliteitsprobleem is waar we in de gehele maatschappij te maken hebben, niet alleen op festivals of binnen de landsgrezen.

      En over de camping gesproken ; na sluiting van de wei zijn er ook mensen die nog even door willen gaan, en dat doe je dan op de camping. Bij mij eindigde het festival niet op de wei maar was het een 3 daags (en naderhand 4 daags) feest dat dag & nacht doorging, dus ook op de camping. En ondanks dat je pas in de morgen de oogjes eventjes dicht deed stond je om 14:00 weer op de wei en had je je eerste slok bier alweer op.

      Vond het heerlijk om te douchen onder koud water, in een houten hokje met een tuinslang erboven. Vond het super tof van de burgemeester van Werchter, die onze spullen & vriendinnen een heel stuk meenam met de auto zodat wij nog maar met 4 tassen hoefden te slepen nadat wij veel te vroeg waren aangekomen en door de politie waren weggestuurd. Vond het heerlijk om op de dijk langs de camping een jaarlijkse vuurspuwshow weg te geven, met kolen uit de bbq die daarvoor enkele uren had gefikt terwijl uit de stereo de muziek pompte, aangedreven door een meegebracht aggregaat. Het primitieve, het vrijheid blijheid gevoel, dat mis ik. Dat je je tent neer kon pleuren waar maar plaats was, niet binnen een stukje door lint afgezette grond met bordjes hier pissen, hier kakken, hier vreten, hier zuipen.

      Dat zijn de festivals tegenwoordig, hipsters met rugzakjes, schone kleren, zelfs naaldhakken heb ik voorbij zien komen, mensen die bang zijn om vies te worden. De telefoon in 1 hand hooggehouden, hele optredens filmend en ondertussen de hele ervaring missen maar wel die ene persoon die zich wel durft te laten gaan en voorzichtig een dansje waagt uitlachen, of nog erger, filmen en op internet plempen. En dat is niet de schuld van de festivals maar van de festivalbezoekers, de omslag in mentaliteit. Waar vroeger de festivalbezoeker werd aangezien voor hippie wordt deze tegenwoordig aangezien voor hip, niet in de gaten hebbende dat hij of zij gewoon een ordinaire meeloper is.

      Maar goed, we dwalen af, ik wil het er dan ook bij laten, iedereen zijn eigen mening en daar heeft ook iedereen recht op maar dit is hoe ik het zie.




      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Ganjax
        Ganjax commented
        Editing a comment
        "Waar vroeger de festivalbezoeker werd aangezien voor hippie wordt deze tegenwoordig aangezien voor hip, niet in de gaten hebbende dat hij of zij gewoon een ordinaire meeloper is. "

        So true!

        alles wat je daar schrijft btw.
        Last edited by Ganjax; 17 July 2017, 22:01.

      #48
      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
      Nja. Daar zijn oa de Nederlanders jaren geleden mee begonnen en dat waren verre van kleuters. Die brachten versleten zetels mee en lieten ze daar achter. Den opkuis daarvan zit mee in uw ticket verrekend.

      Van op de camping ziede trouwens geen optreden. Ja, hoe waren de foo fighters? Goh ja, ni echt goed. Ik mocht nl ni kiezen waar ik men tent zette op de camping en op de wei was er teveel jeugd en ik was ni zat genoeg want de pinten kosten 2 euro 50.

      Ik zeg toch niet in mijn vorig bericht dat ik de hele dag op de camping rondhangde, ik zat van op de middag al op de wei tot het gedaan was met af en toe een pauzeke op de camping.
      Ik ging trouwens naar bena alle Belgische festivals en al lang voor het een overrompeling werd, al voor er een overrompeling van festivals was, toen het nog niet gehyped was, ik weet nog dat ik men eerste Dour festival meemaakte met slechts een 5000 tot 8000 man
      Ik begon al te gaan naar dergelijke evenementen toen het nog geen 1000 bfr per combi kostte, overal.
      Desondanks ging ik nog naar huis met een hoop geld minder waarvan een ander een paar weken naar Spanje op vakantie ging, maar dat was aan andere zaken dan inkom.
      Reggea Geel was zelf nog gratis die tijden.
      En in die tijden liet men zo goed als geen afval achter, ook de Nederlanders of eender wie niet.
      Men had veel meer respect voor de organisatie ook al was iedereen toen van't padje af en in andere sferen.

      Comment


        #49
        Mij boeit dat dus allemaal niet en ik heb daar ook geen zaken mee wat een ander er van wilt maken. Als ge voor uw eigen een optreden wilt verkloten door het te liggen filmen, doe maar he.
        En flip, ik reageerde maar op de vinger naar weeral de jeugd of wat dan ook. Dan ga ik ook effe veralgemenen. Alsof het enkel die zijn die afval achter laten. Iedereen laat daar afval achter, daar zijt ge zelf voor verantwoordelijk. Heb ik trouwens ook nooit anders geweten. Kameraden van mij deden mee den opkuis. En na afloop de zondag alle plastic op nen berg en die in brand steken. Gebeurt ook al sinds mijn eerste werchter.

        Precies of ik ga naar een ander festival.

        Comment


          #50
          zijn er hier medesmokers die volgende maand naar sziget gaan??

          Comment


            #52
            Wat een onzin weer dus als je met een groep ben moet ieder voor zich een drankje halen
            Waardoor je dus nog langer aan de bar moet wachten voor je aan de beurt bent

            En misschien naar Reggae Geel zaterdag

            Comment


              #53
              Haha, wie bedenkt zoiets... Wij kregen richtlijnen van de organisatie op rock werchter om bij twijfel paspoort te vragen. Was in de praktijk niet eens nodig. Zo'n voorstellen zijn van de pot gerukt en worden gedaan door mensen die ni buiten komen. Bij onze toog op werchter bv kwam bv al jaren dezelfde groep en die bestelden tot 90 drankjes per keer. Festivalorganisaties lachen zoiets weg.

              Comment


                #54
                Festival organisaties lachen niks weg, er is een dag geweest dat diezelfde organisaties de opdracht kregen om deponeerbakken voor drugs neer te zetten gvd net alsof je lekker denkt te gaan feesten met je zakje wiet en dan daar aankomt bij die controle en dan zo in paniek raakt en alles weg donderd omdat de keuze er daarvoor is gvd hoe verzin je zoiets, van de bonnetjes die bijvoorbeeld een eetkraam incasseert gaat minimaal 30% naar de organisatie en als de rij voor die desbetreffende eet kraam te lang word word er eerst gewaarschuwd en daarna beboet met nog meer inleveren van bonnen, OMZET! dat is wat er geld.De VZW toogjes op werchter van de plaatselijke verenigingen zijn al heel lang geleden verdwenen en overgenomen door de grote organisaties, the good old days ffs ik mis kraam 57!

                Comment


                  #55
                  Vrijdag 6 oktober Nick Cave and The Bad Seeds

                  Comment


                    #56
                    top ik ga de 13e oktober in Antwerpen naar Nick Cave in het sport paleis, hopen dat het maar geen Manchester dingetje word eh ghehehehehahAHAHAHAHA

                    Comment


                      #57
                      Afgelopen zaterdag multygrove ๐Ÿ‘Œ

                      Comment


                        #58
                        Mijn mening: in Belgiรซ en Nederland WAS er tientallen jaren een echte goeie mainstream en underground concert-en festival cultuurcultuur. Elke parochie of gehucht had er wel een jeugdhuis of cafeetje waar je andere muziek dan op de radio leerde kennen.
                        Vele organisaties hierachter moesten afhaken wegens niet in orde met brandveiligheid, wanbeheer, nieuwe opkomende groepen die met hun dikke nek enkel in grote zalen wilden spelen...
                        Dan komt de opkomst van Schueremans en Livenation... muziekliefhebbers worden een consumptie-elementen die het liefst zoveel mogelijk uitgemolken worden.
                        De toegangsprijs? Liefst zo hoog mogelijk!
                        Muziek maakt plaats voor beleving, een uitlaatklep voor de hippe youngsters.
                        Oude zakken: blijf thuis want u hoort toch niets nieuws, we recycleren toch goede muziek tot iets banaals, urban of wat weet ik nog welke noemer en als we zoveel mogelijk geld uit de zakken van uw zoon of dochter kunnen schudden is het goed geweest.
                        Mijn laatste festival was 8 jaar geleden Hellfest, vond ik 10 keer beter/leuker dan Graspop en ticket voor jaar erna kon je daar dan kopen voor 80 euro. Zal waarschijnlijk nu ook wel anders zijn.
                        Alles is verkloot door kapitaalsfondsen en investeringsbanken die een zo groot mogelijke winst willen maken met Rock Werchter, Graspop, Tomorrowland...
                        De enige onafhankelijke zijn waarschijnlijk nog Ieperfest en Reggae Geel. Deze paar keer bezocht, kleiner en gezelliger dan voornoemde. (Maar wel veel flikken) dus mijn voorkeur gaat eerder naar deze 2
                        โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹

                        โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹

                        Comment


                          #59
                          Ik ga naar trentemoller in antwerpen, sylvie kreuz in brugge en massive attack in dusseldorf als die laatste weer gezond zijn want er zitten wat zieken onder die bejaarden.
                          Last edited by Urban; 25 March 2022, 14:09.

                          Comment


                            #60
                            Iron Maiden, Anthrax en Op Dreef, voor die 3 heb ik nog tickets. En dan nog wat zo op ons pad gaat komen.
                            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                            Comment

                            Bezig...
                            X