Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twee Belgische gitaarhelden.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Twee Belgische gitaarhelden.

    Korting op 420shop
    Aangezien ik vind dat deze 2 Belgische muzikanten wel wat meer aandacht verdienen in onze streken, stel ik ze graag aan jullie voor:

    - Wim Roelants uit de omgeving Turnhout:

    http://www.youtube.com/watch?v=OyxjIzaeq-o


    - Youri De Groote uit Brussel:

    http://www.youtube.com/watch?v=O0QAx32t9N0

    http://www.youtube.com/watch?v=vKgWrz97Vu8

    #2
    Re: Twee Belgische gitaarhelden.

    Wim Roelants speelt veel te braaf, maar speelt en rift wel goed.

    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: Twee Belgische gitaarhelden.

      Ja Westport, je hebt wel wat als je vind dat Roelants te braaf speelt, aan zn techniek ligt het zeker niet.
      Persoonlijk vind ik De Groote beter in dat opzicht, die heeft ook wat meer een act met zijn humor ertussen.
      Thx for the reaction!

      Comment


        #4
        Re: Twee Belgische gitaarhelden.

        Wow, ja, ze zijn zeker en vast heel goed, ik vind ze alletwee eigenlijk heel goed, ik snap wel waarom dat Westport zegt "iets te braaf", maar hij is wel heel goed.

        Is da freestyle?
        -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

        Comment


          #5
          Re: Twee Belgische gitaarhelden.

          Wel ik kan Westport wel ergens begrijpen als hij vind dat Roelants wat te braaf speelt (naar zijn kunnen), hij mag van mijn part ook nog wel wat harder zijn poorten opengooien als je begrijpt wat ik bedoel, nog wat progressiever zijn. De Groote heeft die "passionate" touch iets meer in mijn mening. Niet dat Wim Roelants "slecht" zou spelen natuurlijk, absoluut niet, maar ik denk dat ik begrijp op welke details in het gitaarspel Westport doelde.


          Thx for the replies guys! Leuk te zien dat deze gasten toch geapprecieerd worden, ongeacht ze te weinig aandacht krijgen in eigen land.

          @DaZeD: t zijn geen improvisaties "freestyle", bij Roelants is het een nummer van zijn laatst uitgebracht CB "Burn" en bij De Groote zijn het nummers die hij speelt ter promotie van de Line 6 waar hij een endorsement met heeft. Wel allemaal eigen werk dus.
          Last edited by thejemghost; 8 June 2009, 13:39.

          Comment


            #6
            Re: Twee Belgische gitaarhelden.

            Goe bezig dan, ge kent die mannen ofwa?
            -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

            Comment


              #7
              Re: Twee Belgische gitaarhelden.

              Thx for the comment DaZeD!

              Roelants "ken" ik wat beter dan De Groote, al is "kennen" misschien een groot woord, voor je gaat denken dat t beiden boezemvrienden van me zijn, dat is niet zo, maar ik ken beiden wel uit de muziekscene, Roelants nog wat beter dan De Groote.

              Comment


                #8
                Re: Twee Belgische gitaarhelden.

                Lol neen bedoel gewoon wat meer hardere sprongmotieven in de bas afgewisseld met dalende toonladders.
                Anders zit alles goed, zeer goed trouwens, die youri speelt ook trouwens super goed.

                Grtz
                Last edited by westport; 9 June 2009, 14:40.
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  Re: Twee Belgische gitaarhelden.

                  ik ken ni veel van gitaren maar hoor wel heel graag die van dire streats en hendrix ken er ook iets van voor de rest als ik luister is dat over het algemeen een joint in de zetel chill en rustig
                  grtz een wietroker is geen onruststoker

                  Comment


                    #10
                    Re: Twee Belgische gitaarhelden.

                    Nogmaals bedankt voor mij te wijzen op deze artisten, ik vind vooral diene Roelands heel erg goed eigenlijk!
                    Diene kerel gaat er echt volledig in op, wel beetje ster alures, maar die kan hem da wel permiteren ook vind ik!

                    Allez ja, alletwee eigenlijk.
                    Last edited by DaZeD; 14 June 2009, 21:59.
                    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                    Comment


                      #11
                      Re: Twee Belgische gitaarhelden.

                      Ik heb Roelants eens gezien bij een demo in een lokale muziekwinkel, was zeer onder de indruk

                      Comment

                      Bezig...
                      X