Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wespen 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Het aantal wespen hier is flink gedaald. Volgens mij heeft iemand in de straat een nest laten weghalen, nu vnl. bijen en hommels in de tuin en een enkele wesp.

    Ik heb begrepen dat er dit voorjaar extreem veel koninginnen en darren rondvlogen, mogelijk een soort overlevingsmechanisme van de wesp na een zeer slecht wespenjaar om de populatie weer enigszins op peil te brengen.

    Ooit heb ik ook gezocht naar die nepnesten, maar de reviews bekijkend concludeerde ik dat het matig tot niet werkt. Maar... ben benieuwd naar jouw ervaring. De good old wespenvanger blijft toch het meest effectieve wapen. Als de overlast serieus wordt en je ziet geen andere mogelijkheid, dan kun je in het uiterste geval een open wespenvanger neerzetten met daarin een mix van siroop/bier en een langzaamwerkend mierengif. Met open bedoel ik dat de wespen weer makkelijk terug kunnen vliegen naar hun nest. De wesp en mier staan niet ver van elkaar in de evolutie, waardoor het nest langzaam uitsterft doordat de werksters en larven het gif verspreiden. Nogmaals, alleen doen als er geen andere mogelijkheid is.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Komen daar geen bijen op dan ?

    #17
    In mijn ervaring vang ik zelden tot nooit een bij met een wespenvanger, hoogstens wat gewone vliegen vinden de inhoud interessant.

    Comment


      #18
      Stel je zoiets voor voor wespen
      viegenval_xl__10000_vliegen_1498637824_1-350.jpg

      https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel...e-xl-insective

      Je zou er een terroristische aanslag mee kunnen plegen
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #19
        Bang voor wespen...

        Jankerts.
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment

        Bezig...
        X