Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DMT: Introductie, extractie en ervaring

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DMT: Introductie, extractie en ervaring

    Korting op 420shop
    DMT: Introductie, extractie en ervaring
    DMT & ayahuasca
    Het verschil tussen DMT en ayahuasca is dat ayahuasca een brouwsel is van DMT en andere
    stoffen, en dat DMT dus de stof is waarvan je gaat trippen. Al zou een mens een plant eten
    met een hoge concentratie DMT dan zou er niets gebeuren omdat er bepaalde enzymen zijn in
    de maag die de stof afbreken. Deze enzymen heten Monoamine-oxidatoren (MAO's).
    Om te zorgen dat DMT toch wordt opgenomen dient men een andere plant te consumeren die de
    enzymen afremmen, genaamd Monoamine-oxidator-inhibitors (MAOI's).
    Het blijft nog steeds een raadsel hoe de inheemse bevolking in de achtste eeuw wisten
    dat de combinatie van deze planten leiden tot een trip.

    Bij het nemen van ayahuasca is de kans op braken en diaree erg groot, ook duurt de trip
    heel erg lang, tien tot vijftien uur. Omdat ik daar niet op zat te wachten besloot ik
    mijzelf te richten op DMT en niet ayahuasca.

    Geschiedenis
    Van oorsprong werd het gebruikt als ceremonieel brouwsel genaamd ayahuasca,
    door de inheemse bevolking in de amazone. De eerste bewijs van gebruik dateert
    uit de achtste eeuw. In de jaren vijftig werd de drug bekend in de westerse culturen
    en begon het snel bekendheid te krijgen. In de jaren negentig werd voor het eerst in
    de geschiedenis een klinisch onderzoek verricht naar de drug door Rick Strassman.
    Na zijn onderzoek heeft hij er een boek overgeschreven genaamd: DMT, the spirit molecule.
    Mijn nieuwsgierigheid

    Extractie: een samenvatting

    Benodigdheden:
    - Een glazen cilinder.
    Hier gebeurt de magie. Glazen vasen lenen zich hier heel goed voor. Pas op dat je geen plastic gebruikt,
    sommige soorten plastic lossen op in wasbenzine en dat willen we niet.

    - Een lepel.
    bij voorkeur een metalen lepel met een lange steel, om het mengsel te roeren.

    - Mimosa Hostilis.
    Mimosa is een boomschors met een hoge concentratie DMT. MH is te kopen bij diverse webshops en legaal
    in nederland. Voor elke 100 gram mimosa hou je ongeveer 0,5-1 gram DMT over. Bespaar jezelf een hoop moeite
    en koop MH wat al tot poeder gemalen is.

    - Natron- Of Kaliloog.
    Dit hebben we nodig om een basisch mengsel te maken. Vaak te vinden in de winkel als gootsteenontstopper
    of bijtende soda. Let goed op de verpakking dat er op staat dat het voor 99% uit NaOH of KOH bestaat!

    - Terpetine of wasbenzine.
    Om de DMT uit de basische oplossing te trekken. Elk merk is prima.

    - Een glazen pipet.
    Om de terpetine uit de glazen cilinder te halen. Het vormt de bovenste laag van de twee vloeistoffen.

    - Glazen ovenschaal.
    Hier gaat de terpetine in om in de vriezer te gooien.

    - Aluminiumfolie.
    Om de boel af te dekken

    - Lemmet.
    Gebruiken we om de kristallen van de bodem af te schrapen.
    Extractie:
    WAARSCHUWING: JE GAAT WERKEN MET CHEMISCH ZEER BIJTENDE STOFFEN EN MET STOFFEN DIE LICHT ONTVLAMBAAR ZIJN. DAARNAAST ZIJN DAMPEN VAN WASBENZINE SCHADELIJK VOOR DE LONGEN. DRAAG TEN ALLER TIJDEN EEN MASKER, HANDSCHOENEN EN EEN BRIL. WERK DAARNAAST IN EEN GOED GEVENTILEERDE RUIMTE. BIJ HET MAKEN VAN EEN BASISCHE OPLOSSING UIT KORRELS KAN DE OPLOSSING ERG HEET WORDEN, HOU HIER REKENING MEE.

    Stap 1:
    Doe de ovenschaal in de vriezer.

    Stap 2:
    Meng het loog met een verhouding 1 gram loog op 10-15ml water per 1 gram mimosa. Het
    doel is om uiteindelijk te komen op een basische vloeistof met een pH van 14.

    Stap 3: Doe de basische oplossing in de cilinder. Als alles er in zit, voeg dan al
    roerend de mimosa toe. Dek het potje af en laat het mengsel een nachtje staan. De volgende
    dag weer roeren en daarna 10mins laten staan.

    Stap 4:
    Hierna mag je je apolaire vloeistof toevoegen met de verhouding 1ml per gram mimosa. Laat het
    geheel staan totdat er duidelijk twee lagen vloeistoffen zichtbaar zijn.

    Stap 5:
    Pak de vaas op en maak voor vijf minuten een draaiende beweging zoals de wijnsnobs doen met hun glas.
    Laat het daarna vijf minuten staan en herhaal deze stap nog twee keer.

    Stap 5:
    Als de vloeistoflagen weer van elkaar gescheiden zijn mag je de bovenste laag van de vloeistof
    opzuigen met de pipet en in de ovenschaal doen. Zorg dat de onderste laag in de vaas blijft.
    Dek de ovenschaal af en zet hem weer in de vriezer voor ~12 uur.

    Stap 6:
    Haal de ovenschaal uit de vriezer, haal de vloeistof uit de schaal met de pipet die je eerder hebt
    gebruikt en doe de vloeistof terug in de vaas. Het is de bedoeling dat je dezelfde vloeistof weer
    gebruikt om de restjes DMT uit de basische oplossing haalt. Uiteindelijk wil je drie of vier keer
    DMT trekken uit de basische oplossing met dezelfde vloeistof.

    Stap 7:
    Zet de ovenschaal met de DMT op de bodem onder een afzuigkap in de keuken om uit te dampen; neem hiervoor
    rustig de tijd zodat je verzekerd bent van een schoon produkt. Als de dampen zijn vertrokken en de kristallen
    droog ogen mag met het lemmet de DMT kristallen van de bodem geschraapt worden.
    DMT bewaren.
    DMT is chemisch erg onstabiel. Wat hiermee bedoeld wordt is dat het snel afbreekt door bijvoorbeeld temperatuur
    of licht. Al wil je DMT voor langere tijd bewaren, zorg dan voor een licht- en luchtdichte droge en koele omgeving.
    Ik bewaar mijn DMT in de vriezer in een weckpotje met een zakje siliciumkorrels, het geheel is afgedekt met
    aluminiumfolie.
    DMT roken
    DMT is een zeer potente stof. Een dosis bestaat uit ~50mG. Als je dit voor de eerste keer gaat roken en
    je beschikt niet over een weegschaal met zulke precisie, neem dan een klein speldenkopje. Al wil je daarna
    een hogere dosis of nog een keer roken, wacht dan een uurtje. Het menselijk lichaam bouwt voor korte tijd
    een tolerantie op voor DMT. Als je DMT gaat roken, zorg dan dat je zit. Als je het "goed" doet raak je
    een korte tijd bewusteloos. Het lukt mij om in kleermakerszit te blijven zitten. Het kan ook fijn zijn
    om bij tripmiddelen een tripsitter te hebben om een oogje op je te houden en je te aarden na de trip.
    De ervaring van DMT kan erg overweldigend zijn.


    In tegenstelling tot tabak is het roken van DMT erg lastig; het is namelijk zo dat de dampen het gewenste effect
    hebben, je wilt het dus niet verbranden. Aangezien het een laag smeltpunt heeft kan dit nog een uitdaging worden.
    Al ga je DMT roken wil je in zo een kort mogelijke tijd zoveel mogelijk rook opnemen door je lichaam. Na de tweede
    hijs wordt het lichamelijk al heel moeilijk om een derde trek te nemen.

    Om te zorgen dat je zoveel mogelijk DMT in je longen krijgt heeft de community een apparaat bedacht wat
    heel stoer "The Machine" heet. Dit "apparaat" is in mijn beleving een must-have om DMT te roken.
    The machine is niets anders dan een kleine glazen fles met wat staalwol in de hals en een klein gat in
    de bodem.

    De DMT doe je op het staalwol wat in de hals zit, vervolgens verwarm je de hals met een aansteker zodat de
    DMT zich vastsmelt aan het staalwol. Hou de fles hierna verticaal en je lippen op het gat in de bodem.
    Hou een aansteker iets van 20cm onder de flessenhals en haal de aansteker langzaam naar de fles tot je
    ziet dat er rook ontstaat. Laat de fles een paar seconden vollopen met rook en inhaleer diep. Hou de rook
    iets van vijf seconden vast, blaas uit en, mits je durft, neem er nog een en, mits je durft en kan, nog een.
    De ervaring.
    Ondanks dat de trips doorgaans verschillen zijn een aantal dingen altijd hetzelfde. Allereerst, DMT
    heeft een hele aparte en eigen geur. Het inhalen van de rook kan wat moeilijk zijn als je maagdelijke
    longen hebt. Na de eerste hijs komen, in tegenstelling tot blowen, de effecten al snel op. Je begint
    oorsuizen te krijgen waarvan de toonhoogte steeds hoger wordt. Van bepaalde kleuren wordt het contrast
    volopen gezet, bij mij vooral oranje. Het zicht in het algemeen wordt superscherp voor zolang je nog
    kan zien. Na de tweede hijs bevriezen de spieren in een hoog tempo waardoor de derde hijs echt
    een uitdaging wordt om te nemen. Na de tweede- of derde hijs gaan de ogen dicht en begint de echte trip.

    Mensen die eerder tripmiddelen hebben genomen zoals 2CB, truffels, paddo's, LSD of een hoge dosis MDMA
    wil ik waarschuwen. Het verschil van trippen op bovenstaande en DMT is dat bij de eerdergenoemde middelen
    je gaat hallucineren in de bekende, bestaande wereld. Bij DMT heb je het gevoel in een compleet ander
    universum te zijn waar tijd en ruimte niet bestaat. De eerste keer dat ik DMT had gerookt voelde het alsof
    ik stierf en opnieuw geboren was. Woorden schieten tekort om de ervaring van DMT te omschrijven. Ik heb
    menig tripreports gelezen maar geen raakt de intensiteit van de ervaring.

    Neem na de trip altijd de tijd om de nieuwe ervaring te integreren of verwerken.
    Tot slot.
    Het is toch een beetje een boekwerk geworden zo! Mocht er wat onduidelijk zijn of mocht je vragen hebben, post ze dan gerust, ik ga mijn stinkende best doen ze naar behoren te beantwoorden.

    Ik wil graag afsluiten met de kennisgeving dat ik voordat ik bovenstaande hebt geplaatst, toestemming hebt gevraagd aan de admin.
    Last edited by StanLee; 28 January 2019, 18:25.
    "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

    #2
    Gereserveerd
    "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

    Comment


      #3
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Pit
        Pit commented
        Editing a comment
        Dan heb je niet genoeg LSD genuttigd!

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Daar zal ik mij maar niet over uitlaten

      #4
      Ik vind dit nogal een hoog junkie gehalte en iets dat niet echt thuis hoort op een cannabis forum, maar dat is mijn idee erover. En iets waar je beter ver weg van blijft.

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Als er 1 ding is wat je niet als junk gebruikt dan is het dit wel. Hier zal je niet aan verslaafd raken. Of het hier thuishoort is een 2de, heb er ook wel eens aan gedacht om mijn ervaringen hier te posten maar bij nader inzien niet gedaan. Past prima op een psychonautenforum.

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment

      #5
      Ik snap je woordkeuze niet echt. Vooral op fora als dit denk ik dit "veilig" te kunnen posten omdat ik er van uit ga dat men niet het stereotype beeld hebben van het door de overheid bepaalde spectrum van soft- en harddrugs. Wist je bijvoorbeeld dat alcohol, een van de meest verslavende drugs ter wereld, nieteens op lijst 2 in de opiumwet voorkomt?

      Ik ben hier niet om het gebruik van DMT te promoten en ik heb mijn best gedaan om de gevaren duidelijk kenbaar te maken.

      Betreft verslavingsgevoeligheid, aangezien het woord junkie is gevallen, DMT is niet verslavend. Dit is niet alleen mijn mening maar ook de mening van Jellinek. Wellicht was een andere woordkeuze wat gepaster geweest. Desalniettemin wil ik je bedanken voor je reactie.
      "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

      Comment


        #6
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #7
          Om de gevaren kenbaar te maken is het m.i. niet nodig om een handleiding te posten om het te maken.

          Ik denk dat voor dit soort topics, net als voor immigratie-problemen, politiek, de EU ....en alles wat niet enigszins met Cannabis te maken heeft, betere plaatsen te vinden zijn op het internet.

          Mgoed, meningen kunnen verschillen.

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #8

            Comment


              #9
              Ik heb er geen enkele moeite mee dat dit besproken wordt, zelfs heb ik nog nooit DMT gebruikt maar wel LSD wat ik het heftigste vond dat ik ooit gebruikt heb.

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Dacht ik ook, tot ik DMT leerde kennen. Is het eerste middel waar ik de 1ste keer bang voor ben geworden en lichtelijk van in paniek ben geraakt. 2de Keer was een stuk beter, toen wist ik wat ik kon verwachten. Dat was ook magisch incl. de tunnel, uit het lichaam treden en het bevinden in een andere dimensie. LSD Is leuk op een festival, of met carnaval als iedereen toch al gekndoet, DMT voor thuis op de bank.

              • Pit
                Pit commented
                Editing a comment
                Ik ben ook bang geworden voor LSD maar ik geloof graag dat DMT een zeer heftige ervaring is. Aangezien ik LSD uiteindelijk ook te heftig vond zal ik DMT maar laten voor wat het is.

              #10
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • Pit
                Pit commented
                Editing a comment
                Ja bad trips zijn zeker leerzaam en als je er een paar keer een gehad hebt blijf je ook wat in die mindstate steken. Althans, ik wel.

              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                idd!

              #11
              Last edited by QnQ; 31 January 2019, 23:17. Reden: overbodige info weggehaald
              "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

              Comment


                #12
                10 sterren topic.

                Moest men hier van in't begin enkel en alleen over wiet mogen lullen en geen forum lounge hebben, was je forum jaren geleden al uitgestorven of zo'n saaie boel dat hier 10 man en ne paardekop op rondzwierven.
                Als je voor elk onderwerp des levens een ander forum moet opzoeken ben je even onkundig bureaucratisch bezig zoals het EU parlement. Wat niet wil zeggen dat ik hier een topic wil zien hoe een vrouw haar tieten moet afkolven.

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Onzin natuurlijk. We hebben het nu over harddrugs.
                  Sommige mensen willen daar gewoon niet mee geassocieerd worden. Ieder z'n mening he.
                  Laten we gewoon on topic blijven in plaats van een eindeloze discussie houden en er van alles en nog wat bij halen.

                • Ganjax
                  Ganjax commented
                  Editing a comment
                  QnQ

                #13
                DMT 1x geprobeerd op een vrijgezellen weekend in rotterdam zalige ervaring maar zeer heftig duurt niet zo lang maar heel heftig best dat je ligt of zit

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                KEEP ON GROWING AND SMOKING

                Comment

                Bezig...
                X