Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kerstboom+kerstmis+kerstman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kerstboom+kerstmis+kerstman

    Korting op 420shop
    Wat een feest hè dat kersemis, eten vind ik geweldig met die dagen. Maar zo'n denneboom is ook weer een gebruik dat gestolen is door het christendom, van zoals hun het zouden zeggen de heidenen. Waar het vandaan komt de Denneboom of een tak, maretak ik huis te hebben zijn de meningen over verdeeld. Is het Germaans of oud Noors, of is het nog veel ouder. Wie zal het zeggen.

    Kerstmis of te wel de mis van Christus, als die arme man al heeft geleefd. Hoe weten we dan precies welke datum hij geboren is. Er was nog geen jaartelling. Ofja die was er wel maar beetje met de Franse slag(die bestond toen ook nog niet maar goed). Het kerstfeest is ik de jaren ook erg veranderd tot het commerciële geneuzel van heden ten dagen.

    Nu komt het mooiste de kerstman aantal Claus zo als hij ook wel genoemd word is een verbastering van Sint Nicolaas. Dus eigenlijk is die iet wat te dikke slavendrijver ook een product van de Nederlanders. Of nu is het een product. Vreuger gingen de kolonistjes naar de nieuwe wereld en toe. En namen ze hun feestdagen mee de Nederlanders namen Sinterklaasje mee, de Engelse hadden al een andere feestdag in het leven geroepen thanksgiving. Die ongeveer op dezelfde tijd voel als Sinterklaasje, dus het komt er op neer dat ze dus Sinterklaas in de nieuwe wereld een beetje hebben opgeschoven. Voor geen ruzies te krijgen tussen Britten en Hollanders. En de jaren is het beetje samengeclonterd. toen moest die goeie slavendrijver ook nog een slede plus vliegende rendieren krijgen. Nou ook dat is weer gejat van de zogenoemde heidenen. Vriend en de god waar ik ik geloof Odin had in zijn tijd een groep paarden waar hij mee op stap ging om het zo maar even te zeggen.zeggen.
    over dit alles zijn de meningen verdeeld. Maar geen enkele van de christelijke feestdagen zijn orgineel christelijk. Ben benieuwd wat voor serieuze reacties dit opweegt maar vooral de hilarische.

    PS. De paashaas die eieren brengt of zullen we het daar maar niet over hebben!!!!

    #2
    ....

    Comment


      #3
      De paashaas mag je van mij best over beginnen!
      ​​​​​

      Comment


        #4
        21 december is de eigenlijke feestdag. Dan duurt het 3 dagen voor de aarde over haar verste punt is . Dan 25 dec is feest van het terugkerende licht. Jezus lichtbrenger. Met het christendom heb ik niks die moorden teveel voor hun ideologie. Maar de , laten we het voor het gemak "natuur religie "noemen vind ik prachtig. Zo ook Pasen isthar astarte gewoon een vruchtbaarheid feestje is. Astarte was en is de mooiste onder de godinnen.
        sigpic it is just a flower

        Comment


          #5
          Yeah, verloochen je roots.
          Schaf alle Christelijke feestdagen af en stap over op multi-culti-dagen.
          Alsof we nog niet 'woke' genoeg zijn.

          Traditie, Cultuur, gebruiken, dat is waar het om gaat.
          Het geloof is van minder belang. Dat doet er eigenlijk helemaal niet meer toe.
          Ga op straat maar eens vragen waar kerst voor staat; het merendeel weet dat niet, en dat is ook niet erg.
          Maar stop alsjeblieft met onze cultuur afschaffen.
          Er komt al genoeg volk binnen dat daarmee aan de slag gaat komende jaren.
          Last edited by Nederhigh; 1 January 2022, 13:27. Reden: Bericht terug zetten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • batmeid
            batmeid commented
            Editing a comment
            Dat gebeurt iedere x q .Het christendom is niet net zo oud als de mens. Die heidenen zagen dat denk ook niet zo zitten al die verandering. Maar het gebeurt gewoon. Vaak omdat dus de overtuiging met de meeste macht zal zegevieren.
            Go with the flow want als je er tegenin zwemt verzuip je. Geloof is net zo individueel als de mensheid zelf. Ik spuug op de kerk met z'n machtsmisbruik. Daarom ga ik terug naar dat heerlijke heidense gevoel. Angst regeerde toen ook voor hel en verdoemenis na je dood,rijke daarentegen konden een aflaat kopen en zich een plek in de hemel verzekeren. De kerk heeft het geloof misbruikt.
            En de kruisriddertjes hebben genoeg moslims vermoord. Dus...... mij niet bellen. Ik loop achter niemand aan maar neem mijn eigen route.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ga je nou serieus de gebruiken van honderden jaren geleden als excuus aanhalen?
            We zijn ver gekomen met dit forum nu elk achterlijk standpunt dat niets met de hobby te maken heeft maar ongeremd verdedigd mag worden hier.
            Wat jouw persoonlijke ervaring met de kerk is interesseert me geen bal, zeker niet als die gestoeld is op gebrek aan kennis en populistisch roeptoeteren.
            Elk geloof is het resultaat van gebrek aan leiderschap.
            Last edited by Nederhigh; 1 January 2022, 13:28.

          • batmeid
            batmeid commented
            Editing a comment
            Gebrek aan kennis lol.Gaaaaaaaaaap
            Geloof is een troost voor de stervenden.
            Hoop speekt voor zich en liefde onvoorwaardelijk.
            En hoe jij geloof invult zou me ook an mu reet roesten.
            Fijne feest van het terug kerende licht
            Last edited by batmeid; 25 December 2021, 10:35.

          #6
          De meeste kerstliedjes zijn door joodse artiesten geschreven, dus niet door christenen.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Klopt hork. Niet alleen kerstliedjes, je moest eens weten hoeveel sappige verhalen en of hele boeken zijn verwijderd uit de bijbel door onze joodse vrienden. Smeuïge verhalen dat Jezus een gewonde soldaat beter maakt, daarna slapen ze weken langs samen en verdwijnt deze jonge gast weer. Dat is not done in het christen/jodendom. Lekker laten gaan. Een beetje de geschiedenis veranderen.

            Als puntje bij paaltje komt is het allemaal de schuld van de joden. Want ze gaan nu weer de nieuwe geschiedenis herschrijven hervormen!!
            Last edited by Kunichika; 21 December 2021, 11:59.

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dat zijn jouw woorden, wat ik bedoel is dat kerstliedjes wat minder christelijke traditie zijn dan gedacht wordt.

          #7
          Vrede op aarde!

          Comment


            #8
            Waarom is OP banned? Ging het om de vergelijking met slavendrijver?
            Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

            Comment


            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Liep te klagen op het forum en bevuilde andermans topics daarmee. Staat los van dit hele verhaal..

            #9
            Alsook in de hemel
            20211225_120722.jpg

            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment

            Bezig...
            X