Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klimaatonderzoek door IPCC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaatonderzoek door IPCC

    Korting op 420shop
    Met alle commotie rond CO2-uitstoot en -reductie, de miljarden die er mee gemoeid zijn en de alarmerende berichten over opwarming is kwalitatief onderzoek naar wat er nou precies aan het handje is een absolute must.

    Nou kreeg ik van de week een boek "de staat van het klimaat, een koele blik op een verhit debat" van Marcel Crok (Paradigma 2010 ISBN 978-90-499-6040-7). Hierin wordt zakelijk en punt voor punt de claims van het IPCC tegen het licht gehouden, en het resultaat vind ik werkelijk schokkend!

    Bij deze een aanrader !
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    #2
    Re: Klimaatonderzoek door IPCC

    Misschien is de opwarming van onze planeet wel erg goed voor de plantjes.

    Ja sorry, ik ben een echte rasoptimist
    Maar het lijkt me wel een heel interessant boek.

    Comment


      #3
      Re: Klimaatonderzoek door IPCC

      Voor de plantjes idd wel Fender, en dan nog niet eens de opwarming (hoe die ook veroorzaakt wordt) maar in elk geval dat er meer co2 beschikbaar is voor fotosynthese > tot +/- 1000ppm aantoonbaar betere opbrengst en efficientere plantprocessen!
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Last edited by Xtreme; 7 April 2011, 12:59.

        Comment


          #5
          Re: Klimaatonderzoek door IPCC

          Ja dat is waar jah, nu wordt het een paar graden warmer en over een paar 1000 jaar hebben we misschien wel weer een nieuwe ijstijd.
          Gelukkig hebben we die nu niet, anders zouden de plantjes het een stuk slechter doen
          Of er komen meer vorstbestendigen varianten. Ieder klimaat heeft zo zijn voordelen en nadelen.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Last edited by moreweed; 7 April 2011, 19:35.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Klimaatonderzoek door IPCC

                En over elektriciteit gesproken, die kerncentrales zijn de dwaasheid ten top, ooit gehoord van duurzame energie?

                Bij het opwekken van witte elektriciteit (waterkrachtcentrales) ter grootte van 1 tera watt sterven jaarlijks 800 mensen door bedrijfs- en bijkomende ongevallen,
                bij kernenergie bij 1 tera watt slechts 8. Kernenergie is en blijft de schoonste en veiligste manier om elektriciteit op te wekken. Ik heb het boek waarnaar moreweed verwijst niet gelezen. Vast staat wel dat oudere en financieel onafhankelijke onderzoekers tot geheel andere uitkomsten komen, dan de onderzoekers die in opdracht van de "geitenwollen sokken" instellingen onderzoek moeten verrichten. Zij worden namelijk ingehuurd om reeds ingenomen standpunten te bevestigen. Zijn ze tegendraads dan vliegen ze de laan uit.
                Als het ijs op de Noordpool smelt wordt er vergeten er bij te vertellen dat het ijs op de Zuidpool toeneemt. De effecten van zure regen? Je hoort er niets meer over, terwijl de CO2 uitstoot toeneemt. Links denkende drammers hebben nu eenmaal de grootste bek. Zodra je ze beargumenteerd weerspreekt beroepen ze zich op principes of gewetensvolle besluiten. Een ieder weet: principes beginnen op het punt waarop het gezond verstand ophoudt.

                Comment


                  #9
                  Last edited by moreweed; 7 April 2011, 20:35. Reden: verhaspelde uitdrukking
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Klimaatonderzoek door IPCC

                    Jaarlijks vallen er meer doden in het verkeer of bij vliegtuigongevallen. Dat weerhoudt ons niet om auto te rijden of te vliegen. Kernenergie is en blijft de meest veilige en schone manier van energieopwekking. Bovendien zal door voortschrijdend inzicht kernenergie nog veiliger worden. Je hebt nu klasse 1, 2 en 3 reactoren op basis van veiligheid. In het begin van het vliegtijdperk was vliegen ook uiterst onveilig. Thans is het de meest veilige manier van vervoer. Ik ben nu eenmaal pragmatisch ingesteld: statistische gegevens zijn voor mij de objectieve norm.

                    Comment


                      #11
                      Re: Klimaatonderzoek door IPCC

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Klimaatonderzoek door IPCC

                          Oorspronkelijk geplaatst door fender View Post
                          Als ik zo de geplaatste stukken doorlees, moet ik voor mijzelf toch een nieuwe conclusie trekken.
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment

                          Bezig...
                          X