Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe verwoest cannabis levens?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoe verwoest cannabis levens?

Korting op 420shop
    Het is algemeen geweten dat de algemene maatschappij het gebruik van wiet en wietgebruikers verwerpt. Het is een feit dat normale mentaal stabiele mensen die graag cannabis gebruiken geen gevaar of blaam zijn voor de maatschappij.

Toch worden de meeste cannabisgebruikers scheef bekeken. Terwijl vele van de zogezegde keurige mensen zwaar aan de antidepressiva zitten, drinken, vreemd gaan uit frustratie, bekrompen zijn, onverdraagzaam zijn enzovoort.

Er zijn al vele cannabisgebruikers die het leven tot een hel gemaakt zijn. Enkel en alleen omdat ze er echt van houden zonder dat het een echte verslaving is zoals met bijvoorbeeld sigaretten wel het geval is.

Ik ken veel mensen die om de zoveel tijd hun voorraad kopen in hoeveelheden die illegaal zijn. Enkel en alleen omdat het dan goedkoper is. Deze personen die uiteindelijk geen vlieg kwaad doen, zijn als ze gepakt worden, de dupe van een corrupt gerechtssysteem.

Ik ken iemand die met 25g wiet gepakt was. Hij gaf eerlijk toe dat hij en zijn vrienden samengelegd hadden om goedkoper te kunnen kopen en dat hij er om ging omdat dat gemakkelijker was. Geen genade voor hem: hij werd afgedaan als een dealer en mocht er zwaar voor boeten. Hij heeft 1 maand in voorhechtenis gezeten en heeft nog 3 jaar zijn plas moeten laten controleren en natuurlijk mag hij nu de lulligste jobs doen omdat hij een strafblad heeft en voor geen enkele deftige job kan solliciteren.

Daarbuiten ken ik nog iemand die gepakt werd met een berg cocaine. Deze persoon heeft zich dankzij het geld van zijn rijke vader kunnen vrijkopen. Hij heeft zelfs niet moeten zitten of niks. Deze persoon was wel de zoon van een vastgoedmagnaat. Tegenwoordig verkoopt hij nog altijd cocaine maar wordt hij blijkbaar met rust gelaten.

Jaren geleden las ik een boek (Ecodrugs) dat ging over natuurlijke substanties die een psychedelisch effect kunnen geven. Het voorwoord ging over de "1ste cannabisdode". Ik zal dit nooit meer vergeten. Het ging over een jongen die gepakt was met cannabis. Omdat hij minderjarig was werd hij verwezen naar hulpverlening. Omdat hij het zo onrechtvaardig vond protesteerde hij door te verdedigen waar hij in geloofde. Het resultaat was dat ze hem opnamen in een een psychiatrische instelling waar ze hem "kalm" hielden. Uiteindelijk stierf hij door een allergische shock. Ze hadden hem een kalmeermiddel ingespoten waar hij niet tegen kon.

Wat een wereld...

Helaas is de wet in België weeral aangepast: Alles wat met cannabis te maken heeft is strafbaar, zelfs attributen zoals waterpijpen en crunchers. Mijn advocate zegt dat. Maar toen ik de wetswijziging opzocht in het Belgisch Staatsblad vond ik niets terug. Ik vertelde dit aan haar en ze zei dat alles uiteindelijk afhangt van de willekeur van de politieagent die de vaststelling doet. Ze vertelde dat ze je altijd kunnen pakken met "verzwarende omstandigheden": als je een plant hebt en je zet die voor het raam terwijl een minderjarige het kan zien dan kunnen ze je vanalles aansmeren. Meestal om het geld uit je zakken te jagen. De minnelijke schikking. In mijn ogen is dit hetzelfde als afpersen: betaal ons en we zwijgen erover.

Ik ben er zeker van dat de autoriteiten sites als deze in het oog houden. Ze doen maar. De overheid kan ons nooit volledig stoppen. Er zullen altijd mensen zijn die goede wiet kweken. In Californië is er een groeiende beweging die pleit voor legalisatie. Hopelijk is het een kwestie van tijd. Helaas is Europa redelijk rechts aan het worden. De meeste mensen zijn nog altijd voor zero tolerance.

Wat ik deze week (15juni 2011) gelezen heb tart alle verbeelding: twee vreemde huiszoekingen in België. In het eerste geval zaten er twee twintigers (studenten) in een auto een joint te roken. Ok, in een auto roken is verboden en een gevaarlijke plaats maar ze stonden geparkeerd. Ze waren enkel de openbare orde aan het verstoren door te roken op een publieke plaats en hadden niets bij zich behalve de joint. Toch vond de politie het nodig om een huiszoeking te doen waarbij ze in de kelder 80 plantjes vonden. Vreemd. Er moet dan toch iets meer geweest zijn dan wiet of zo om een huiszoeking te krijgen zou je denken maar ik vind helaas geen extra details.

In het tweede geval ging het om een twintiger die in een parkje op een blikje zat te schieten met een bolletjespistool terwijl hij zat te blowen en 3g op zak had. Een bolletjespistool, blowen en het transporteren van wiet in het openbaar is verboden. Maar de politie vond het nodig om een huiszoeking te doen en vond 343g wiet en enkele schaaltjes.

Moraal van het verhaal: de politie heeft wel strafbare feiten in de woningen kunnen vaststellen maar ENKEL omdat de daders blijkbaar gepakt werden voor blowen op straat. Als je met een bolletjespistool op een blikje schiet zonder kwaadaardige bedoelingen en je wordt gepakt dan nemen ze het af en krijg je een procesverbaal en een boete. Maar een huiszoeking? NO WAY! IK heb het opgezocht en in ieder artikel dat gaat over gepakt worden met een bolletjespistool, met slechte en goede bedoelingen, wordt er enkel gepraat over in beslagname, procesverbaal en of boete maar zeker geen huiszoekingen.

Die twee artikels stonden op HLN.be. Een nieuwssite. Ik denk niet dat er leugens stonden in het artikel maar toch vind ik die huiszoekingen raar. Ofwel zijn er details die er niet bijstonden ofwel moet ik besluiten dat die huiszoekingen plaatsvonden op basis van die banale doch strafbare feiten.

In het tweede geval vind ik het erg verontrustend dat je mogelijk een huiszoeking kan krijgen als je gepakt word op blowen in het openbaar. Dan staan ze met veel machtsvertoon voor je deur zodat iedereen het kan zien en dan ben je zeker gestigmatiseerd in je buurt. Dan speelt hun verbeelding hen parten en ben je voor je het weet een zware crimineel in ieders ogen. Ikzelf rook geen wiet op straat om sowieso geen problemen te krijgen maar er zijn er velen die daar geen graten in zien en het toch doen met alle gevolgen vandien.

Dit zijn opnieuw voorbeelden van hoe cannabis levens kan verwoesten.

(wordt vervolgd....)
    Last edited by El Renato; 18 June 2011, 16:57.

Re: Hoe verwoest cannabis levens?

ben benieuwd naar het vervolg
    Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

ik rook ook veel maar ik kan ook zo stopen ik heb van die daagen dat ik 3 per dag rook.
      maar ook dat ik weeke nicks rook maar daar in tegen ik rook ook gewoon en daar kan ik niet zonder
      (dus bij mij) is het zeker niet het zelfde

Comment

Niet goed opgelet...hij zegt dat cannabis roken in tegenstelling tot gewoon sigaretten NIET verslavend is...
        Pz

Comment

Ik vindt dat ook super erg dat men ons gebruikertjes soms bekijkt alsof we zware criminelen zijn ofzo

En idd er zijn zoveel mensen verslaafd aan medicijnen en alcohol en dat laatste zorgt voor zooo veel problemen maar daar kraait amper een haan naar. Ah nee want het is legaal. Jonge mensen die zich in coma zuipen dat kan allemaal. Maar als je 1 jointje rookt dan ben je plots een crimineel En ja als je geld hebt of je ouders geld hebben of connecties hebben dan kan alles dat is op vele vlakken zo De wereld zou zoveel mooier zijn moesten meer mensen wietjes gebruiken en alcohol en bepaalde medicijnen verdwijnen

Comment

Bezig...
          X