Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Methylatie, epigenetica, voeding en supplementatie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wetenschap Methylatie, epigenetica, voeding en supplementatie

Korting op 420shop
    De zoektocht naar waar het begint blijft duren maar dit is waar het stropt in gewone geneeskunde.

Als je ooit het gevoel hebt gehad dat je veranderd bent lichamelijk of geestelijk, en het valt niet echt te verklaren door ouderdom of iets acuut recent.

Als je ooit aangewezen bent om drastisch te veranderen in voeding , levenswijze , als wiet altijd de hoofdoorzaak ws voor hen , of je voelt aan dat ze je niet echt kunnen helpen , ondanks dat je je zo slecht voelt , komt het niet over , daarbij heb je goeie en slechte dagen, of dagen waar de helderheid in iets uitleggen vervangen word door hersenmist.

Als je net als ik aanvoelt dat wat ze zeggen niet de oorzaak is , dat het enkel gevolgen maskeren is, dat de bron veel verder ligt, dat je gevoelsmatig wil weten waarom .

Ik zou als vb suikerziekte nemen, dat heb ik niet maar ken wel veel mensen met dit. Is het te lastig om iets uit te leggen, voel je de persoon voor je aan en denk je de uitleg erachter , waarom , gaat hem niet helpen, of is het de waarom die niet echt duidelijk is voor de dokter zelf? Dan heb je gewoon als uitleg je moet gezonder eten, insuline inspuiten, en dat is het .

De insuline als regulator doet niks aan de oorzaak, de gezonde voeding helpt bij gevolgen, maar de insuline zelf zorgt voor opstoten, en wat ze aanraden als voeding is absurd.

Dan heb je iemand als ik die wil weten , wat zijn die opstoten waar komt insuline toe welke processen zijn plus of min, dan ga je van orgaan naar orgaan, en kom je nog niet uit bij een antwoord.

Wil je een diagram tekenen van een gesloten cyclus, dan heb je geen externe factoren als oorzaak en geen uitgangswegen ook. Het systeem blijft draaien onder stress .

Waarom is insuline gemaakt om levenslang toe te dienen, als meer en meer bewijs uitkomt dat suikerziekte omkeerbaar is? En waarom schreeuwen mensen dat er iets beter moet komen, omdat iedereen of je er nu over denkt of niet, aanvoelt dat men de oorzaak niet aanpakt, geld wil verdienen aan ziekte , hoe komt het dat ik suiker heb, waarom plots, zoveel vragen.

Ik wil veel uitleggen ineens , chaos slaat toe .

waarom komt men ziek? Ben je een roker is het rook , rook je niet is het omgeving. Daarbij is het cumulatief, als je rookt en omgeving maakt je ziek ja is het dubbel . Ook ontken ik niet welke invloed rook heeft op deze cyclus. Wel zie ik ook dat niet elke roker ziek komt en meer en meer omgevingsfactoren gaan spelen de dag van vandaag.

Wat ik dan wil weten is wat is de factor omgeving is in wat dit onderwerp inhoud methyaltie!

METHYLATIE !!!!!

Methylatie is het proces dat stoffen die binnenkomen via omgeving , om te zetten in bruikbare stoffen. Er is geeneen stof op deze aardbol die we rechtreeks gebruiken , alles moet omgezet worden, dat is de basis van dit alles . Alles maar dan ook alles moet de methylatiecyclus ondergaan!

Ook kan het verstoren vanaf jongsaf, doorheen het leven, en mijn punt is dus volgende:

Heb je plots iets getriggerd, men zegt genetisch het was sluimerend , gelijk wat , is het door verandering in bioom of onverklaarbaar, denk es aan het volgende

- deze cyclus bepaalt welke genetica aanslaat of uitgaat, is het miljarden keren per seconde?

- deze cyclus bepaalt hoe goed je ontgifting werkt

- hoe heel veel enzymes inwerken op alles

-Hoe het je stemming beinvloed

-

Als vb zou men dus zeggen dat het beslissingen je maakt rechtstreeks beinvloed, wie je bent in het leven . Overstatement?

Als er plots iets veranderd en je ontwikkeld iets auto imuun , vormen van hersenaandoeningen, symptomen ervan die komen en gaan, je kan het zo zot niet bedenken wat allemaal, met in de achtergrond wetende , het is na een trigger , mijn levenstijl was niet zo abnormaal , enz.. wat nablijft is wel abnormaal, dan gok ik echt hierop nu. Het is niet echt een gok meer.

Je mag ook niet via symptomen opzoeken je moet omgekeerd werken, want uiteindelijk bestaan er 1000 oorzaken van bv brain fog, obstipatie , kortademigheid, depressie noem maar op , deze zoektocht, mss noodzakelijk neemt het feit niet weg dat opnieuw enkel symptoom opnieuw apart gemaskeerd gaat worden, waarin je kan verbeteren maar meestal een evolutie ondergaat naar nieuwe vormen van iets.

Ik kan de cyclus hiebijzetten maar het word zo ingewikkeld waar het overal invloed op heeft, en welke processen beinvloed worden , maar uiteindelijk kan het bijna overal invloed op hebben want het ligt aan de basis van , hoe exogene stoffen verwerkt worden in ons lichaam, hoe we omgaan met gifstoffen, en hoe het genetica actief uitkiest.

Laat nu net toch waar we mee kampen de dag van vandaag zijn , ongezonde voeding, omgeving, stress, ook heb je al de rest die beinvloed , werk, relatie, seks , fysiek of mentaal trauma, enz. Ook al dit heeft invloed op hoe gezond en hoeveel methylgroepn zich hechten , en dus ook de basis van alles opstarten in ons lichaam.

Dus heeft men gelijk als men zegt gezonder eten beter leven, bewuster kiezen , enz.. JA !!!

Maar ik wil echt weten waarom , de kennis erachter zorgt bij mij voor motivatie , en ik denk dat velen dit ook willen weten bewust of niet.

De opbouw van die stoornis kan een opbouw zijn van jongsaf , dus bij zuiglingen door moedermelk, een tekort in de melk zelf al . Het kan in genetica zelf zitten een bepaald gen mfthr , waar een groot deel van de bevolking in bezit van is . Meerdere vormen ervan die twee bewezen, die je tegelijk kan hebben .

Los van het zoeken in het bloed , wat bijna niet lukt , en bepalen of je dat gen hebt , kom je wederom terug op hetzelfde , gezonder eten actiever leven.

De echte ironie is dat je een hoop geld kwijt bent aan onderzoeken die niks uitwijzen, pillen die niet helpen, en een hoop frustratie om alsof je moet vechten voor bewijs dat je echt niet goed voelt op heel veel vlakken. Het is meetbaar maar niet standaard, symptomen zijn zo gevarieerd dat men een zondebok zoekt. En luisterde ik maar naar iemand die zegde gezond eten en actief zijn is de truc , maar waarom , hoeft dat echt een uitleg , is dat niet logisch ? Als je effectief vanalles vind in het bloed van infectie, nee.

Dus de echte reden waarom je moet vechten tegen slechte voeding moet ik nog uitleggen , ga ik hieronder doen, alsook de chemie wat erachter, maar ik moet nog veel bijleren ook. Ook veel bijgeleerd over supplementatie, en hoe niks helpt buiten 1 iets soms. Synergie van alles begint bij het begin .

Screenshot_20260220_144130_Chrome.jpg

Disclaimer. Het is geen universele oplossing voor alles, ik wil enkel aantonen dat het soms een oplossing veraf lijkt, en in mijn geval ik het te moeilijk maak soms . Iedere mens is anders iedere trigger is anders , elk verloop ook . Soms kan het echt zijn dat het een basis heeft die onvindbaar lijkt maar toch zeer grijpbaar is . En waarom ga ik hieronder dus proberen uit te leggen.
    Ganja always does the trick.

Ik zou een lijst moeten maken met mogelijke symptomen doorheen het leven , en wat je als reactie op het hebben van verstoorde methylatie cyclus kan krijgen maar dat is , of was bij mij , nog altijd een groot deel van het geruis , bos niet meer zien door de bomen enzo.

Wel dus de werking, omdat op een paar punten we toch moeten duidelijk worden . Meer en meer blijkt dat vanaf men iets reguleert , het vrij in gebruik is , alles bewerkt word goedkoop, synthetisch is een belangrijk woord.

-Bepaalde stoffen worden niet herkend door deze methylgroepen, gevolg is verwerking stopt, worden dit vrij rondzwevende stoffen die kunnen ophopen.

De bewerking vooraf is ook erg , nadien ook en eigenlijk weet ons lichaam weinig te doen met een peer die niet rijp word, bestraald om nutraal langer in het rek te kunnen liggen, of tarwe klaar voor glysfosfaat.

De stoffen die vrijkomen bij zuivel (caseine) en graan (gliadine) remmen methylatie, ironisch was zuivel niet verwerkbaar vroeger door ons , en graan ook een verhaal op zich. Ik vind het op zich al heel raar dat etensresten op een mesthoop niet echt meer rotten , wat doet dat inwendig?

Men zegt opnieuw 70% is bewerkt , dat word toch een serieus gevecht om gezond te blijven, of ben ik mis ?

De cyclus met de vitamines b2, b4(choline),b6,b11 (foliumzuur), b12 en homocysteine, zorgen voor verschillende manieren van aanpak bij verkeerde herkenning, want symptoom is angst of depressie. Ga je niet de kant van ad uit, en merk je een tekort van bv foliumzuur, geef je de verkeerde synthetische vorm of zelfs de juiste , kan je een bottleneck effect creeren, waar het lichaam de functie verliest om zelf het aan te maken. Dus zoiets redelijk aan de basis kan op 50 manieren verkeerd lopen, indien men niet kijkt waar het vandaan komt.

Men zegt tot 50 % vd bevolking heeft mutaties van het mthfr gen , en door epigenetica , levenstijl, komt ze tot uiting. Voor mij verklaart dit veel als ik wat naar binnen en naar buiten kijk soms. Maar gen of niet , hoe methylatie gebeurd in het lichaam kan veel verklaren . Later meer , en graag wat weten jullie hierover . Ik vind het echt raar dat ik nu pasbontdek, of herontdek?

Comment

• Levi
      Levi commented
      Editing a comment
      Interessante materie, ik ben er van overtuigd dat je van veel bewerkt voedsel problemen kunt krijgen. Van tekorten, tot ziektes aandoeningen en psychische problemen. De vrije radicalen zijn dan de stoffen die niet verwerkt/herkend worden door het lichaam.
      Chemische aanpassingen als medicijnen en ad, kunnen het in veel gevallen alleen maar erger maken.
      Zoveel mogelijk onbewerkt voedsel zorgt bij mij voor veel minder klachten en stabiliteit. En ja, wiet natuurlijk hehe ?

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Dat is ook waar stress en oxidatieve stress samenkomen, de opbouw ervan kan van jongsaf zijn, en plots toeslaan, en de trigger van een gevolg kan iets heel simpel zijn, het verste van je gedachten als oorzaak . En ja dat slaat rechtstreeks op het methylatieproces.

Dan denk je kan depressie zo simpel zijn dat het gewoon een stofje tekort is. In een zin wel, ondanks dat het de interactie is van vele, kan de basis echt 1 stofje zijn. Maar dat ene stofje moet wel dat stofje zijn , die al de rest terug doet functioneren. Al de rest is cofactoraal , en neem je het verkeerde dan helpt het niks, integendeel.

Herkenning
      Verwerking
      Functionaliteit

En dus bij de drie heb je , onherkenbaarheid door onnatuurlijke vormen, het gebrek aan metaboliseren , en hoe goed alles werkt.

Bij het gen mthfr vergeet men hoe te verwerken . Neem je dan een supplement die ook moet methylatie ondergaan, lukt het niet, en creeer je zwz een bottleneck. Neem je de omgezette vorm , heeft dat lichaam er wel baat bij, heb je het gen niet, dan vergeet je lichaam om zelf om te zetten.

Van wiet denk ik echt, of voel ik echt dat het ook een maskerende functie heeft maar het grote verschil is dat ons lijf echt weet hoe het te verwerken. Het maakt iets draaglijker , het verzacht ook symptomen. Ik heb zelfs het gevoel dat het een zeer harde periode in het leven zodanig kan ' verbloemen' dat men nadien kan zeggen, het was een slechte droom. Maar dat heeft ook 2 uitwegen goed of slecht.

Tot we het echt ontleden , alle interactie en synergie zijn we maar aan het aanklooien vind ik, als je gewoon 2 stoffen doet interageren met elkaar zie je niet wat er verder speelt. Daar geraken we beter en beter in . Het zijn allemaal x factoren waarvan je interactie nooit kan vinden als je de stof niet kan ontleden. En vind je later een nieuwe functie dan moet je alles herberekenen.

Zonder ontleden wisten we meer over wiet dan nu, maar door het kruisen en synergie weg te nemen, en het willen ontleden van wat het is , hebben we die kracht wat weggenomen. In ons kort bestaan is er veel veranderd , net door onwetendheid . Maar mss is het iets, hoeveel we het ook veranderen, neemt de esentie ervan niet weg. Neem nu pakweg 20 cannabinoiden herkend, 4 bestudeerd voor pakweg 30% . Het enige we kunnen zeggen is dat vroeger thc : cbd ratio veel zachter was , dus opwekkend en dempend, balans tussen lichaam en geest. Nu met een 25: 1 denk je hmmm. Maar zelfs daar zijn we al mee opgegroeid ook .

Het adverse effect omdat ik het juiste woord niet vind. Liefhebbers maken hun hobby soms kapot, hoe meer links hoe meer rechts , hoe meer geheim hoe meer vrijkomt op wereld toneel .

Want het enige probleem dat mensen hebben met wiet is mentale problemen . Met dat ratio gaat het niet omlaag, en alsof de pro mensen meer contra gecreerd hebben.

Maar in een wereld met meer stress en alles hiervoor verteld , is een versterkte soort dan echt de basis van mentale problemen bij een roker , of stopt men gewoon met wat dieper te kijken daardoor ? Daar leg ik mijn gok op.

Dat maskeren klopt inderdaad, en dat laatste ja minder diep en ook argeloos kan. Sommige kunnen er ook beter tegen denk ik qwa psyche, de gevoeligheid zeg maar. Zelf haal ik mijn tolerantie om de zoveel tijd naar beneden, hierna verrassend weer verbetering en duidelijke inzichten plus opnieuw extra waardering voor m’n toppen.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Als men waar het mag , gaan anderen volgen, zou zeggen zoals in malesia ofzo, 17 % max thc, gaat men terug meer balans brengen, en smaak en alles ervan terug beter worden is mijn mening, het gaat hoe iedereen nu ertegen is , wat verzachten, want je pakt een deel vd oorzaak weg. Tegelijk niet verbieden maar bewustzijn brengen . Maar ja he

Door syntethisch toevoegen van foliumzuur, heeft men methylatieproblemen verbeterd over de jaren, en het is 1 vd beste verbeteringen aan onze voeding sinds we voeding bekijken. Maar daarbij komt ook voor een deel van de bevolking een bottleneck , door slechte methylatie en syntetische vormen heeft een deel wel problemen. Komt er infectie bij dan word de druk groter. Jarenlange druk op dit systeem uit zich verschillend . Epigenetica kiest wat uit en kan non actieve genetica triggeren op deze manier

Comment

Bezig...
    X