Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

    Korting op 420shop
    Ik zou echt zweren dat onderstaande link/presentatie weleens eerder in een topic was gezet, maar goed, ik kijk vast met mn neus... en daarnaast vind ik de info en hoe die gepresenteerd wordt een eventuele dubbelpost best waard.

    Oke waar gaat het om : Ene meneer Chris Martenson heeft een duidelijke visie : hij zegt "de komende 20 jaar worden heel anders dan de afgelopen 20 jaar". En gaat daar vervolgens gestructureerd en onderbouwd op in. Het zijn in totaal 19 (of was het nou 20..?) hoofdstukjes, steeds korte filmpjes met uitgebreide uitleg die voor iedereen begrijpelijk is -wel in het engels-

    Kijk er eens naar als je tijd/zin hebt, en laat een reactie achter over wat je ervan vond, en of die vent gelijk kan hebben. Hieronder het eerste deel (ze staan ook op youtube) :

    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    #2
    Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

    Prima uitleg inderdaad. De spreker heeft de gave om ingewikkelde dingen eenvoudig te maken zonder de waarheid geweld aan te doen. Ik ben bij deel 7, en voorlopig is er weinig nieuws voor me - maar de feiten geven me altijd weer koude rillingen.

    Een pensioensverzekering is leuk - maar zorg dat je ook een goed stuk touw hebt liggen.

    Morgen verder.

    Comment


      #3
      Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

      mij ook Blani, temeer omdat er steeds maar hele kleine stukjes van de aldaar gepresenteerde zaken terugkomen in overheidsbeleid of uberhaupt -discussie. De presentatie is wel wat gedateerd inmiddels, Chris heeft het bv nog over de huizenmarkt in de VS terwijl die nog moet barsten...wij weten meer inmiddels.

      Mijn eerste ingeving was -toen ik die presentatie voor het eerst zag- "hoe zit dat nou precies voor Nederland?" , zo'n soort document op basis van feiten van hier zou 1- hardstikke veel werk zijn maar 2- uiterst nuttig kunnen blijken in het dezelfde kant op krijgen van neusjes...
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

        tja hij heeft wel gelijk sneeuwbal effect en roofbouw kan nooit goed gaan.

        Comment


          #5
          Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

          Zeker het kijken waard, duidelijke uitleg. Eentje over NL zou idd intresant zijn.

          Grtz.

          Comment


            #6
            Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

            komt allemaal op het zelfde neer kapitalisme is roofbouw op de natuur,en wanneer het einde in zicht is ook op de mens.heb je geen grafieken of cijfers voor nodig.

            Comment


              #7
              Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

              inderdaad Tumble, elk persoon met een beetje verstand en concentratievermogen zou dat kunnen bedenken. Echter is dat overduidelijk niet het geval. Dan helpt het nog weleens de zaak inzichtelijk te maken, de poep er eens tussen weg te vegen en gewoon kaal en hard de zaken op een rijtje te zetten.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

                en een nieuw economisch model gericht op duurzaamheid,zal nooit van de grond komen met 7 miljard mensen,dus ik zie het probleem wel,maar de oplossing heb ik ook niet,en heb ik ook nog nooit horen vertellen.want mensen uithongeren,afschieten,verplicht steriliseren zijn niet de oplossingen waar ik op wacht.maar misschien ligt dat aan me opvoeding,en denken andere mensen die beleid maken daar anders over.

                Comment


                  #9
                  Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

                  maar eens investeren in een stapelbeddenfabrikant dan
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

                    Het zijn uiteindelijk 22 afleveringen; de laatste 2 zijn een samenvatting. Ik vond het heel leerzaam: Ik begrijp economie en peak-oil nu veel beter.

                    Ik wist dat er grote rampen zaten aan te komen, maar niet dat de termijn zo kort is. We krijgen een crash lang voordat het klimaat een probleem wordt. Ik mag me dan zorgen maken over achterstallig onderhoud aan mijn huis en mijn krappe financieen, maar ik sta er veel beter voor dat Amerika, of Europa, of de mensheid.

                    Ik heb (bloedserieus) een euthanasie-set klaarliggen. Er zouden tijden aan kunnen komen van honger, ziekte, kou en oorlog waar ik gewoon niet bij wil zijn.

                    Comment


                      #11
                      Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

                      Tsja, moeilijkheden liggen wel in het verschiet, maar ik hoop toch dat we daar met realisme, "de schouders eronder", een fiks aantal aderlatingen op veel gebieden en vooral een fikse dosis humor een weg doorheen kunnen banen.
                      Rampen gaan het alleen worden als iedereen z'n kop in het zand blijft steken en we ons tot het laatste moment laten afleiden van wat werkelijk belangrijk is. Met die echte uitdagingen in het achterhoofd is de hele eurobonje van nu alleen maar afleiding. Er is trouwens een belangrijke aanwijzing boven water gekomen over wat weleens de echte reden zou kunnen zijn dat overheden zich ineens gaan druk maken over wat kleingeld bij banken. Meer daarover in "funny financials" -tot nu toe een van de minst gelezen topics hier -en terecht want het is en blijft een wietforum natuurlijk-
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

                        Een "serieus probleem" zou wel eens kunnen betekenen dat we in korte tijd van een fors deel van de bevolking afmoeten. Da's niet echt op te lossen met humor en de schouders eronder. Dat soort dingen worden traditioneel opgelost met haat, angst, discrimatie en oorlog. Misschien wil ik tegen die tijd zeggen "fuck it" en wegwezen.

                        Nou heb ik makkelijk praten: Ik heb geen vrouw en kinderen, dus ik heb geen verantwoordelijkheden. Mijn hond heeft nog 10 jaar te gaan, maar wie weet red de samenleving dat nog.

                        Het topic "funny financials" volg ik inderdaad niet. Financieen hebben me nooit getrokken. Ik geloof ook nauwelijks dat economie een wetenschap is: Een essentieel onderdeel van wetenschap is voorspellingen doen, en daar is economie niet goed in. Ik verdiep me graag in dingen die ik op een gegeven moment kan begrijpen, en aangezien blijkbaar niemand economie begrijpt, heb ik de hoop opgegeven.

                        Comment


                          #13
                          Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

                          Economie is geen neutrale wetenschap vanwege de verbondenheid met ideologische axioma's. De vermeende exactheid zit veelal in het wiskundig onderbouwen van die axioma's in modellen. De vooronderstellingen van die axioma's zijn niet zo zeer wetenschappelijk maar normatief en veelal politiek van aard.

                          Comment


                            #14
                            Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

                            om toch maar iets aan van het probleem van overbevolking te doen, zonder mensen te laten verhongeren, enz.zorg dat de meest vervuilende landen,minder gaan consumeren.dit doe je door deze landen in de armoede te storten.als deze landen geknecht zijn<de bevolking>. dan staan ze meer open voor een economisch model gericht op duurzaamheid.want het verwerken en produceren,van goederen op een duurzame manier,geeft ongelofelijke werkgelegenheid.dan zullen er eerst duurzame steden gebouwd moeten worden,deze steden zitten zo vol,want wie niet werkt zal geen gratis huisvesting meer krijgen.en om de mensen toch een worst voor te houden.zal een ieder die een uitvinding doet op het gebied van duurzame technologie,de stad mogen omruilen,voor een mooi huis in het buiten gebied.dit hoeft geen 10 jaren plan te worden,gewoon ruzie zoeken met de arebieren,en je krijgt binnen 1 dag een hogere olie prijs,en als je het echt te gek maakt een banmaar hoe gaan die arebieren het dan zelf oplossen als ze geen olie inkomsten hebben?die zijn die steden al aan het bouwen!.hebben we dan nog wel de politiek nodig?ja natuurlijk,want die moeten onderhandelen over de duurzaamheids belasting,die ieder geregistreerd mens moet betalen.want hoe meer mensen op deze planeet,hoe hoger de belasting!.als hier iemand is die mijn kijk op de nieuwe wereld kan onder bouwen met filmpjes,over co2 belasting en duurzame steden in het verre oogsten ,help me dan effe,want ben niet zo handig met filmpjes linken.

                            Comment


                              #15
                              Re: mooie uitleg waar we zoal tegen aan gaan lopen de komende jaren

                              Arabieren en duurzaamheid .... eum .... die steden die als een gek de grond uit worden gestampt kan je zelfs met een jaardosering LSD op je oogbol niet duurzaam noemen man. Ja er zijn sommige gebouwen die innovatieve truukjes herbergen, maar allemaal hebben ze water nodig (in de woestijn), allemaal hebben ze mega-airconditioning (wat heel veel energie kost wat uitsluitend mbv olie/gas wordt opgewekt omdat er geen enkele stimulans is dat met wat anders te proberen), en -klein detail dit- enige vorm van duurzame relaties aangaan over geloofsgrenzen heen is tot nu toe alleen gelukt als er een gezamelijke vijand te bekennen was.

                              De economische "wetenschap" is zo soft als het maar kan, sorry xtreme maar ik vind het geen wetenschap, maar een geloof. En daarom vind ik het ook zo grappig, juist als tegenpool voor m'n normale interesses die wel harde feiten kennen, waar geloof alleen hooguit aansporing kan zijn verder uit te zoeken wat er speelt. Waar zinsbegoocheling je niet rijk maakt maar je gewoon zoals dat hoort je baan en reputatie laat verliezen...

                              Oke, ik ben misschien niet de aangewezen persoon om daar uitspraken over te doen, maar ik kan me best humoristische manieren bedenken om van een goot gedeelte van de wereldbevolking af te komen (inclusief mijzelf), zelfs zonder "de schouders eronder"
                              Last edited by moreweed; 9 December 2011, 13:43.
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...
                              X