Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hubble is jarig: de mooiste beelden uit de ruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hubble is jarig: de mooiste beelden uit de ruimte

    Korting op 420shop
    ...................;
    Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 16:42.

    #2
    Re: Hubble is jarig: de mooiste beelden uit de ruimte

    waanzinnige foto's, thanx voor het posten Ganjax !
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Hubble is jarig: de mooiste beelden uit de ruimte

      toch zie ik liever tetten!

      Comment


        #4
        Re: Hubble is jarig: de mooiste beelden uit de ruimte

        het enge vind ik van dit soort foto's dat het zo lijkt op wat je in een microscoop bekijkt.

        omgekeerde wereld van verbazing.

        maar zoooo mooi. (@tumble trimmert een mooi paar tetten ook natuurlijk )

        Comment


          #5
          Re: Hubble is jarig: de mooiste beelden uit de ruimte

          Heu? dit soort plaatjes neem je als amateur astronoom nooit waar natuurlijk maar met een kleine telescoop zal het je verbazen wat je allemaal kunt zien!
          Vanaf de 150mm in doornee kun je al deepsky observeren en zo dus ook messier objecten waarnemen. dit is echt fasinerend omdat je dan op dat moment het eerste mens ben die dat miljoenen jaren oude licht ontvangt,
          ik kan soms uren met een whiskytje en me bong achter in me schuur kijken. Elke nacht is de sterrenhemel weer anders. Mooie foto ganjax thanks voor het posten
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Hubble is jarig: de mooiste beelden uit de ruimte

            Ondanks dat ze gemanipuleerd zijn blijven het prachtige foto's.

            Comment


              #7
              Re: Hubble is jarig: de mooiste beelden uit de ruimte

              Dat manipuleren is helaas noodzakelijk. Hubble fotografeert namelijk niet alleen in zichtbaar licht, maar ook in UV en IR. Zou je die plaatjes direct op je scherm zetten, dan zou je alleen zwart zien. Die onzichtbare "kleuren" moeten wel vertaald worden naar zichtbaar licht. Zo kan bijvoorbeeld al het zichtbare licht vertaald worden naar groen, het UV naar blauw en het IR naar rood, en dan krijg je opeens niet alleen een prachtig gekleurd plaatje, maar ook veel meer informatie - en dat is waar Hubble uiteindelijk voor was: Voor het verzamelen van informatie.

              Ze zullen vast wel meer gemanipuleerd hebben: Ze hebben vast wel kleine plaatjes aan elkaar geplakt om een grote te maken, en misschien een stofje op de lens geretoucheerd - maar ze hebben echt niks toegevoegd. Wat je ziet is wel degelijk wat er daar buiten is, en wat we konden zien als we veeeeeeeel betere ogen hadden.

              Comment


                #8
                Re: Hubble is jarig: de mooiste beelden uit de ruimte

                Zichtbaar maken is ook goed, heb ik ook vrede mee, maar als de man gelovende in manipulatie, indoctrinatie en propaganda moet ik er toch een aantal vraagtekens bij plaatsen.
                Maar daar hoef je je verder niet aan te storen, da's mijn probleem

                Comment


                  #9
                  Re: Hubble is jarig: de mooiste beelden uit de ruimte

                  ...................
                  Last edited by Ganjax; 28 April 2013, 16:42.

                  Comment

                  Bezig...
                  X