Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Thc / cbd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Thc / cbd

    Korting op 420shop
    Beste lezers,

    In deze discussie wil het gaan hebben over THC en CBD.

    Sinds kort ben ik me wat meer gaan verdiepen in CBD. Ik rook al jaren lang wiet. Maar van CBD wist ik nog niet zo veel af.
    Ik dacht altijd dat het een belangrijke rol speelde in het stoned worden. Maar het effect wat ik al jaren ervaar is meer van de THC dan van de CBD.
    Dit omdat de wiet hier in Nederland schijnbaar een hoog THC percentage heeft, en een vrij laag CBD gehalte.

    Het begon toen ik me ging verdiepen in autoflowers. Over het algemeen meer Indica's. Ik zag toen dat sommige een CBD gehalte van 1.8% hadden.
    Maar het verdiepen in CBD zelf kwam pas een paar dagen geleden, toen ik per toeval stuitte op CBD Crew. Deze ontwikkelen zaden met een vrij laag THC percentage. Bijvoorbeeld: 4% THC. En een CBD gehalte van ook 4%. Uit onderzoek wat ik gedaan heb op internet blijkt dat deze soorten alleen voor medisch gebruik gunstige effecten hebben. Echter is het niet helemaal duidelijk of het wel zeker bewezen kan worden dat CBD alleen gunstige effecten kent. Met name de verhouding THC/CBD zou er voor moeten zorgen dat THC sneller afbreekt. Bij CBD Crew is de verhouding 1:1.
    Hoe hoger het THC percentage ligt, en hoe lager het CBD gehalte is zou ook invloed hebben op mensen met een gen dat psychose kan opwekken.
    Dus er van uit te gaan dat wiet met een hoger CBD gehalte THC in de hersenen schijnt af te breken. Waardoor het beter voor medisch doeleinde gebruikt kan worden. Met name: pijn, angststoornissen, rugpijn, epileptische klachten en reumatische klachten. Ik heb ergens ook gelezen dat CBD gunstige invloed schijnt te hebben tegen het aanmaken van kankercellen. Echter in hoe verre dit allemaal zeker is durf ik zelf niet te zeggen.

    Ik rook zelf immers al jaren wiet met een hoog THC gehalte. Denk aan: Amnesia, Super Silver Haze, White Widow.
    Deze soorten geven mij het gevoel wat ik graag wil. Die harde psychedelic high! Voor mensen die gewent zijn aan dit effect , raad ik niet aan om
    wiet te gaan roken, waar je immers niet veel van schijnt te voelen. Voor mensen die iets zoeken tegen alleen die pijn, maar die niet stoned of high willen worden is het misschien een uitkomst?

    Je kan verders ook denk beter nooit aan iemand anders vragen of je stoned of high wordt van een soort die je nooit geprobeerd hebt.
    Om daar achter te komen kun je het best zelf kweken, of roken van het gene wat je wilt roken, en dan kom je er vanzelf achter of het bij je past.
    Dus of dat het gewenste resultaat is. Iemand anders kan wel zeggen wat ie er van voelt, maar dat schijnt ook per mens te verschillen.
    Uiteindelijk gaat het er gewoon om of jij je er prettig bij voelt, en niet een ander.

    Toch zou ik graag meer informatie over CBD en THC willen. Dus deel jullie ervaringen gerust!

    #2
    Re: Thc / cbd

    Yep, de uitwerking die je hebt met cannabis gebruik is voor iedereen anders.
    CBD/THC gehaltes zeggen niet alles, het blijft een kwestie van proberen welke voor jou het best werkt.

    Daar zal ook best het probleem zitten in het maken van geneesmiddelen uit Cannabis, naast onvoldoende ervaring: De werking kan voor iedereen verschillend zijn.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Thc / cbd

      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Yep, de uitwerking die je hebt met cannabis gebruik is voor iedereen anders.
      CBD/THC gehaltes zeggen niet alles, het blijft een kwestie van proberen welke voor jou het best werkt.

      Daar zal ook best het probleem zitten in het maken van geneesmiddelen uit Cannabis, naast onvoldoende ervaring: De werking kan voor iedereen verschillend zijn.
      Maar is het nou ook zo dat je dan meer stoned van hasj wordt i.p.v. high? Dit omdat er in hasj meer CBD zit.
      Als ik hasj rook dan merk ik er nooit zoveel van namelijk. Men zegt dat je er loom van wordt?

      Want volgens mij is er een groot onbegrip , misverstand in stoned of high worden?
      Ook al verschilt dit natuurlijk per mens. Is er daarom miss dan zoveel misverstand door ontstaan?

      Comment

      Bezig...
      X