.............
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wind bevat genoeg energie voor hele wereld
Collapse
X
-
Re: Wind bevat genoeg energie voor hele wereld
En al helemaal van die wind die we nu hier hebben (storm)!
Ik heb ooit eens een onderzoek gedaan waarbij zonne-energie een rolspeelde. Ik citeer uit mijn eigen paper: "Dagelijks bereikt er 170 biljoen kilowatt aan elektromagnetische straling de aarde vanuit de zon, zelfs nadat er ongeveer ¼ van de totale straling gereflecteerd is door onder andere de wolken en mist (Löf, 1973, p.53) " Hoewel dit in 1973 gezegd is, bleek dit toen al méér dan genoeg te zijn om de wereld van energie te voorzien. (De totale vraag van Amerika naar energie rond dat tijdstip was 700x zo klein als dat!) Inmiddels zal het totale verbruik wellicht ook wel gestegen zijn, maar het overschot aan 'ongebruikte zonne-energie' was toen al zó hoog dat dat een stijging van het energie verbruik makkelijk te baas kan. Bovendien hebben wij nu véél efficiëntere (en goedkopere) zonne-panelen.[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!
-
Water heeft meer weerstand dus hoger rendement, geen horizonvervuiling en het getij is constant.
Windenergie is leuk maar is toch vooral weer n blikvanger van kijk s hoe groen we bezig zijn, onder water zie je t niet en dat verkoopt natuurlijk niet, is zo mn vermoeden.
Comment
-
ik denk dat het vooral een kwestie van (nog) niet willen is.
een watermolen (kzeg maar wat) bestaat al enkele honderden jaren. op elke waterloopje kan je een molen aansluiten. er bestaan al enkele hele grote die vooral voor prestige zorgen en die komen er ook omdat het grote geldgewin ermee gemoeid is. alleen is het helemaal niet 'nodig' om groot geldgewin te hebben. niet alleen grote maatschappijen en landen maar ook provincieën of zelfs steden en gemeenten afzonderlijk zouden moeten kunnen en mogen instaan voor hun eigen energielevering. voor een gemeente geldt (?) het grote geldgewin niet, voor een gemeente geldt de leefbaarheid.
als particulier wil ik nog verder gaan, neem nu die zonnepanelen. veel blabla om iedereen er aan te helpen. op zicht schitterend maar er zijn enkele voorwaarden mee gemoeid. tot nu toe moeten mensen die geen panelen hebben betalen om het verlies dat energiemaatschappijen oplopen door diegene mét panelen (die betalen namelijk een lagere rekening d'uh.. minder inkomsten. vanaf heden is er echter nog een extra doorn voor zij die wél panelen hebben .. die betalen nu ook een kleine extra. leveranciers bedachten dat zij met panelen eigenlijk twee maal het net gebruiken nml. om energie op én energie af te halen .. hoppa, betalen maar. ik wil verder gaan maar ik kan niet ..
als particulier heb ik geen of weinig uitgewerkte mogelijkheden om mijn op panelen opgewekte stroom op te slaan. de mogelijkheden zijn er wel maar niemand die je er wat over vertellen wil. want het brengt hun niks op. grote maatschappijen willen niet dat mensen voor zichzelf zorgen. shell en andere grote oliemaatschappijen doen er alles aan om het wateravontuur dat flier besprak tegen te houden. grote landen als de vs (hoewel ze langzaam inzien dat ook dat zinloos is) zijn nog steeds bezig met hun oorlog voor olie of beter 'vrede' voor olie .. etc. ik denk dat het er voornamelijk op aankomt zelf klein te beginnen.. als jouw entousiasme de rest van de straat aansteekt, juicht, mss volgt het dorp wel en dan .. jah dan kunnen we praten
Comment

Comment