Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ben je geboren vóór 1988? Verder lezen ! Na 1988 geboren ? Ophoepelen ! Dit versta je toch
Re: Ben je geboren vóór 1988? Verder lezen ! Na 1988 geboren ? Ophoepelen ! Dit versta je
Toen moeder nog gewoon het huishouden deed, Homosexualiteit nog een ziekte die te genezen was, de dominee nog werkelijk de overhand had, iedereen nog het zelfde huisgeknipte bloempotkapsel had, de kleuren nog allemaar in grey scale waren.
Jongeren maar gewoon hun bek moesten houden als er een discussie was waar zij toevallig ook iets over wisten, of gewoon een andere mening hadden.
Toen we dachten dat Marocco en Turkije een wervingsplaats voor goedkope arbeidskrachten was en als we er een zagen ze, het onderscheid niet wetend uitscholden voor vieze Turk.
Toen er geen woning geen kroning, rellen waren 90 procent van de bevolking toch naar de Troonwisseling keek.
Ja dat waren nu werkelijk de tijden...
Trouwens geboren in '71
Re: Ben je geboren vóór 1988? Verder lezen ! Na 1988 geboren ? Ophoepelen ! Dit versta je
Ik ben geboren in de jaren 80. Wij zijn de laatste generatie, die geleerd heeft om in de straat te spelen, wij zijn de 1e die hebben gespeeld met video-games, en waren de laatsten die nummers van de radio op cassette opnamen, en wij zijn de pioniers van walkmans en chatrooms. We leerden het VCR-programmeren voor iemand anders, gamede met de Atari en Super Nintendo en geloofden dat het internet zo......u...een vrije wereld te zijn. -Wij zijn de generatie van de Power Rangers, Ninja Turtles, Gumby, Saved by the Bell, The Fresh Prince of Bel-Air -Wij hebben gereisd in auto's zonder veiligheidsgordels of air-tassen- geleefd zonder mobiele telefoons. - We hadden geen platte schermen, surround sound system, iPods, Facebook, Twitter, computers & internet ... maar toch hadden we een GEWELDIGE leuke tijd ...
Ben zelf van '81 en zo goed als alle punten zijn van toepassing geweest op mezelf.
Liedjes opnemen van de radio, pa werkte en ma zat thuis, en je had maar 1 speelgoedkist (geen 7) en je speelde er effectief mee tot het versleten was.
We gingen met de vrienden alleen erop uit, zelfs toen we nog jonger waren zonder bang te zijn voor 'vieze venten'.
Ik vond die tijd veel leuker dan nu. Alles moet digitaal. Kinderen hebben veel te veel.
hahaha, had mezelf nog niet de heldenstatus toe bedeeld. Zelf geboren in '72. Kom ook uit een tijd dat pappie zei: "wil je die nieuwe sneakers hebben?, dan ga je er maar zelf voor werken". Vond dat toen niet erg prettig maar heefd me wel een hoop verantwoording geleerd. Vooral de waarde van geld. "wil je iets hebben dan spaar je daar eerst voor" een lening bij de bank zwaar taboe. De plaatselijke bankjes waar iedereen zijn Eigen bankdirekteur kende en hem ook persoonlijk aansprakelijk kon stellen als er met je rekening was gerommeld. De tijd waarin de werkgever minstens twee weken van te voren je vroeg of je mischien wilde overwerken. Op zijn knietjes. Lol en dan gewoon allemaal massaal nee zeggen. Ik mis die tijd Tegenwoordig is alles egoisme, eigenbelang de bling bling. Is iedereen zwaar gestresst omdat de meeste mensen veel ste veel op de pof leven. En maar klagen over de kinderopvang, te duur. Twee banen nodig om uberhaupt de hypotheek te betalen voor een woning die waarschijnlijk al 10 to 20% van zijn waarde kwijt is. Maar ja dat teld niet voor de dikke bankdirekteuren dus gewoon het volle bedrag aflossen aub. Werkgevers die veel ste veel macht hebben en onze pensioenen naar de maan geholpen door de effectenmakelaars. Die ouwe van mij ging nog voor 105% met de VUT. ik kan waarschijnlijk gewoon door werken tot mijn 70ste. Hahaha leuk onderwerp, ik draaf weer door zie ik
Soms word ik een beetje misselijk als ik achterom kijk.
Het lijkt er inmiddels namelijk op dat de generatie van onze ouders, de naoorlogse kids dus, in één generatie het hele systeem aan gort trekken. En ik heb erbij gestaan, van geprofiteerd, onmachtig er iets tegen in te brengen. Vaak zelfs volkomen onwetend.
Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Lol weet er nog iemand de prijs van een biertje of pakje sigaret...lol ik heb de boeren weten tractors kopen en voorheen was het met het paard ja ja is nog niet ZO lang geleden...
Ik herken hier wel het een en het ander..met wasknippers speelkaarten tussen de spaak van je fiets en ja hoor motorgeluid ha ha dit heb ik jaren niet meer gezien sterker nog fietsende jongeren zijn zeldzaam...de fiets wat een vrijheid toen lol
PS ik heb een biertje geweten voor 16BEf en pakje sigaret 17BEf.. voor 1€ had je nog iets..
pffff ik weet nog dat ik elke dag met steraciel (geloof dat het zo heete) en een watje voor de spiegel je huid insmeren tegen puisjes...hielp voor geen reet.
wou je iets hebben moest je er voor werken en sparen zo simpel was dat.
een pen en een cassette bandje was een normale combinatie (wie heeft ze niet opgedraait )
brood van de bakker groente van de groenteboer vlees van de slager... niks allemaal in 1 winkel.
Laatste regel klopt als een bus, eigenwijs is ook wijs!
1991 maar herken het meeste wel... ouderwets opgegroeid.
-Echt uit de boom vallen zonder opgevangen te worden.
-Gereedschap lag waar je er makkelijk bij kon.
-Mensen werden nog niet agressief als je hun auto nat spoot met water
-roestige spijker in je voet? bakje soda pleistertje en verder spelen.
-Muziek van je broer/vrienden overnemen op cassette bandje
-overigens waren er wel spelcomputers.. Atari iemand? Packman? Space invaders? tafeltennis?
Last edited by DenSchimmige; 30 September 2013, 15:01.
If life keeps putting you down, You better stay high
Comment