Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spionagesoftware al van in de fabriek op smartphone

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Spionagesoftware al van in de fabriek op smartphone

Korting op 420shop
    Een nieuwe telefoon aanschaffen en vanaf minuut één bespioneerd worden: het is geen vage koortsdroom meer. Het Duitse securitybedrijf G Data ontdekte spionagesoftware die al van in de fabriek in een goedkope Chinese smartphone ingebakken was.
    De N9500 van de Chinese firma Star, een kloon van de véél duurdere Samsung Galaxy S4, kan je persoonlijke gegevens en bankinformatie stelen, je berichten ontfutselen en zelfs je camera en microfoon inschakelen. Dat ontdekte de firma G Data na tips van klanten. Op de Android-smartphone, die je via grote Europese webshops kan bestellen voor een prijs tussen 130 en 165 euro, staat standaard een stukje kwaadaardige software - 'malware' - die daar op de achtergrond voor zorgt.

In de firmware
    De malware, meerbepaald de trojaan die luistert naar de naam 'Android.Trojan.Uupay.D', is vermomd als de Google Play Store-app en is deel van de voorgeïnstalleerde Android-apps. Daardoor stuurt de smartphone op de achtergrond persoonlijke gegevens naar de server, die zich in China bevindt. De malware kan ook ongemerkt nieuwe applicaties installeren, die de spionage verder kunnen doordrijven.

Volgens G Data is het niet mogelijk om de gemanipuleerde app en de spyware van de telefoon te verwijderen, omdat die geïntegreerd zijn in de firmware. Dat is de software die essentieel is voor de werking van het toestel.

Voor niets gaat de zon op
    G Data vermoedt dat de lage prijs van het toestel als lokaas dient. De makers verdienen met de doorverkoop van de gestolen informatie de kosten van het toestel ruimschoots terug. "In het algemeen geldt dat het verstandig is om achterdochtig te worden van aanbiedingen op internet die zo verleidelijk zijn. Voor niets gaat de zon op", stelt het securitybedrijf. Het advies aan gebruikers van de Star N9500 luidt om zich te richten tot de webshop waar zij de smartphone hebben gekocht om de aankoop ongedaan te maken.

G Data vraagt gebruikers van de Star N9500 ook op om zich bij hen te melden (info@gdata.nl), met als onderwerp 'Star N9500' om de verspreiding ervan in kaart te brengen.
    Bron: DeMorgen.
    ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

Re: Spionagesoftware al van in de fabriek op smartphone

Wtf

Comment

Mjah..dat speelt al een paar jaar toch ?
      Microfoon en camera zijn op afstand te bedienen zonder dat je het merkt bijvoorbeeld. Bij elke smartfoon.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja oke als ze het willen kunnen ze het, in bepaalde gevallen gebeurd dit ook, maar in dit geval doen ze het gewoon bij iedereen dan? :s

Of zit er op iedere smartphone malware die je berichten bankgegevens etc eruit haalt en upload naar een server?

Comment

Sinds internet er is, zijn die mogelijkheden er toch al? Ok dit heb ik ook nog nooit gehoord maar echt van schrikken, nee. Sinds we pinnen en internet gebruiken zijn we onze privacy kwijt, ben het er niet mee eens maar tis wel zo. We maken het onszelf steeds makkelijker maar ook steeds kwetsbaarder, de criminelen van vroeger met een bivak muts en koevoet zijn niet eens meer het grootste probleem.
          Grow bitch! Grow!

Comment

Nou, sinds het begin van internet is dat niet heh...in die tijd deden we heel andere dingen op internet, met duizelingwekkende snelheden van 1k2 via een telefoonmodem bijvoorbeeld.

Deze spyware is iets wat speelt sinds de geboorte van de smartphone.
            Een nieuwe bron van privégegevens. En privé-data is geld waard.

Waarom denk je dat bedrijven als Google en Microsoft miljarden uitgeven om alle data van sites als Myspace, Youtube, Facebook, Msn, Skype, Twitter, Hyves, Netlog te bemachtigen ?
            Weet dat robots ook je berichten scannen van GMail / Hotmail. Die mail wordt gewoon gelezen heh!

Ze willen ALLES van je weten. ALLES wordt ook opgeslagen en bewaard. Niet op een stikkie, maar in datacenters.
            Jaren geleden was er al wat rumoer, omdat men er achter kwam dat die autootjes met camera's erop van Google's streetview ook allerlei data verzamelden onderweg.
            Zo bezitten ze bijvoorbeeld gegevens van alle wifi netwerken, yep, die wifi routers, die gewoon bij je thuis staan zijn bekend. Met lokatie en SSID (linkje)
            Weet je dat een router altijd een achterdeurtje heeft voor administratieve doeleinden ? (en dat deze gegevens vrij makkelijk te vinden zijn?)
            Dat men via dat achterdeurtje op je thuisnetwerkje kan komen ?
            Dacht je dat je operating systeem helemaal vrij was van achterdeurtjes ?

Wel eens zo'n Google datacenter gezien ? (check)

Whatsapp is een prachtige app, maar heb je weleens een fotootje verstuurd naar iemand ?
            Weet je dat whatsapp nu de legale rechten van die foto heeft ?
            Die kunnen ze gebruiken zoals ze willen. (linkje)
            Whatsapp is tegenwoordig eigendom van Facebook, en zie daar, koppel-koppel-schuif-schuif zo kunnen ze al je foto's aan je gegevens van Facebook koppelen.
            Die foto's zijn niet meer van jou, dus dat mag allemaal. Je dossier wordt automagisch geupdate.

Aight..ik wil eigenlijk niet iedereen paranoïde maken, dus we sluiten af met nog wat leuke feitjes.
            Hoeveel berichten, zoekopdrachten en foto's worden er op internet geplaatst ?

realtime internet.

Per seconde worden er:

- … op Google 4608 zoektermen ingevoerd; met de advertenties die bij de zoekresultaten verschijnen verdient de zoekmachine elke seconde 1602 dollar.
            - … op Twitter zeven accounts geactiveerd en 5700 tweets geplaatst;
            - … 23.148 belminuten gemaakt op Skype;
            - … wereldwijd gemiddeld 35 check-ins gedaan op Foursquare;
            - … op Instagram gemiddeld 694 foto’s, 1000 comments en 18.519 likes geplaatst;
            - … op Youtube ruim 2300 uur aan videomateriaal bekeken en twee uur aan videomateriaal geüpload;
            - … gemiddeld 182 mensen opgezocht op LinkedIn;
            - … op Facebook ongeveer 52.000 likes geplaatst en 55.000 berichten.

(Bron van deze feitjes: HPdetijd)

Privacy bestaat echt niet meer, daar helpt een proxy tijdens het surfen niet meer tegen.
            En China wil graag meedoen, dus waarom niet wat spyware op een goedkope smartphone zetten..
            Misschien is het wel iets waar je je het minst zorgen over hoeft te maken.

Comment

Kijk QnQ verwoord het perfect, maar dat is eigenlijk wat ik bedoel. Sinds we gebruik maken dat soort dingen worden die ook misbruikt, het was een kwestie van wachten voordat zoiets zou gebeuren. Alleen al die feitjes zijn wel grappig om eens te zien, ikzelf heb niet zoveel met de pc en dergelijke. Maar we kunnen niet meer zonder dus het misbruik zal blijven, criminelen zijn niet meer zo 'dom'
              Grow bitch! Grow!

Comment

Zolang alleen Google die informatie gebruikt is er in feite niks aan de hand. Het wordt pas een probleem als "onbevoegden" toegang tot alle data (je leven) krijgen.
                Google is een commercieel bedrijf dat er naar streeft jouw vragen in het leven te beantwoorden nog voordat je ze stelt.
                Bijvoorbeeld google Glas, dat brilletje, is reuze fijn, als je daar gebruik van weet te maken.
                Je kunt altijd en overal contact met je vrienden maken, of even checken of ze in de buurt zijn.
                Gezichtsherkenningssoftware op dat brilletje kun je zo maken dat je van iedereen die je op straat tegenkomt een summier profiel te zien krijgt.
                Bijvoorbeeld misdadigers en criminelen kunnen zich niet meer op straat vertonen in dat geval.
                Altijd een zoekmachine bij je die je de antwoorden geeft waar je naar zoekt.

Ik ben nogal oldschool, en hou van m'n privacy, maar dit is zeker waar we naartoe gaan.
                Het is allemaal reuze handig en maakt het leven een stuk makkelijker.
                De enige prijs is je privacy. Dat is serieus iets waar ze bij Google niet over nadenken.
                Die zijn alleen maar bezig met bedenken hoe ze het leven zo aangenaam mogelijk kunnen maken.
                Desgevraagd in een interview met een Google-pief. zie DWDD University, Alexander Klopping video's.
                Veel is alweer oud nieuws in die video's, kun je nagaan hoe snel de innovatie gaat, maar deze afleveringen zijn wel aanradertjes als het je interesseert.

Hij gaat er bijvoorbeeld van uit dat over een jaartje of 30 het individu na het lichamelijke leven verder kan 'leven' op een opslagmedium.
                De herseninhoud kan dan opgeslagen worden waarna men virtueel kan doorleven/doorleren.

Ohja, zo'n auto die zelf rijdt kun je ook in eén van die filmpjes zien. Daar is Google ook mee bezig.
                Is ook alweer een beetje oud nieuws, ik las dat de Rotterdamse haven ermee wil gaan werken.

Ik vind dat wel fascinerend.

Comment

Ik had voor het gemakkelijk overzetten van gegevens naar mijn nieuwe mobiel een google + account aangemaakt. Maak later paar foto's van mijn tent met mijn mobiel. Kijk paar dagen later op mijn tablet zie ik daar bij foto's de foto's vanmijn wiettent staan!!!! Ik schrok mij eigen het lazarus!! Schijnt dus dat Google+ automatisch elke foto die je maakt met mobiel of tablet gelijk upload naar hun server! Zweven dus al foto's rond. Gelijk mijn google+ account verwijderd.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Dat met die foto's maken met m'n mobiel en dat ze dan op Google verschijnen herken ik ook.
                    Ook ik schrok me kapot toen ik ze ineens online zag staan.
                    Dan maakt je toestel automatisch backup naar je google account.
                    En dat automatisch backup maken moet uitzetten!
                    Dan kan het wel.
                    Je kunt beter je account herstellen en dan je foto's verwijderen uit jeacount

Comment

Dat automatisch uploaden is juist super handig.Kan je ook uitzetten. Die vraag is tijdens het installeren ook langs gekomen. De foto's zijn ook alleen zichtbaar voor jezelf.

Al gebruik ik zelf de Dropbox uploader.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Bezig...
                      X