Bij het doorlezen van arbogerelateerde zaken kwam ik informatie tegen met betrekking tot de gezondheidsrisico's van perliet en vermiculiet als isolatiematerialen. Ik kon niet vinden of de perliet in onze substraten van een andere samenstelling is.
Alhoewel ik niet verwacht dat men perliet of vermiculiet (wel- of niet vermalen) opeet, oprookt of opsnuift
wil ik toch de gezondheidsrisico's hiervan vermelden. Puur ter informatie.
MMMF (man made mineral fibers):
Glas- en steenwol, glasfoam, perlite, vermiculite, slakkenwol
Gezondheidsklachten ;Acute huidirritatie, jeuk, dermatitis (huidontsteking), eczeem, allergieën, oogaandoeningen (als de vezels in het oog terecht komen), irritatie luchtwegen, bronchitis, astma, longfibrose (bindweefsel -
vorming in de longen, waardoor benauwdheid optreedt).
De hele arbowijzer "werken met isolatiematerialen" is een aanrader voor een ieder die wel eens met isolatiemateriaal aan de gang gaat.
Je vind hem op
Weet niet of dit topic onder wetenschap en filosofie thuishoort ?
Alhoewel ik niet verwacht dat men perliet of vermiculiet (wel- of niet vermalen) opeet, oprookt of opsnuift
wil ik toch de gezondheidsrisico's hiervan vermelden. Puur ter informatie.
MMMF (man made mineral fibers):
Glas- en steenwol, glasfoam, perlite, vermiculite, slakkenwol
Gezondheidsklachten ;Acute huidirritatie, jeuk, dermatitis (huidontsteking), eczeem, allergieën, oogaandoeningen (als de vezels in het oog terecht komen), irritatie luchtwegen, bronchitis, astma, longfibrose (bindweefsel -
vorming in de longen, waardoor benauwdheid optreedt).
De hele arbowijzer "werken met isolatiematerialen" is een aanrader voor een ieder die wel eens met isolatiemateriaal aan de gang gaat.
Je vind hem op
Weet niet of dit topic onder wetenschap en filosofie thuishoort ?

Comment