Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elke Hobbkweker is een filosoof en liefdevol mens.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Elke Hobbkweker is een filosoof en liefdevol mens.

    Korting op 420shop
    Ja beste vrienden.....Elke hobbykweker is een filosoof.

    De eerste vraag die we ons moeten stellen luidt. Wat is filosofie en wat is kweken? Het laatste zal ons allemaal duidelijk zijn. Het eerste woord kan zeer lang en breed genomen worden maar ook zeer eenvoudig. Het laaste krijgt mijn voorkeur. Het eenvoudige kan volledig begrepen worden. Het kan eenvoudig daarna uitgebreid worden naar een complexer iets. Het lang en breed uitgelegde kan altijd nadien nog toegevoed worden naar eigen wens.

    In het kort komt het erop neer dat filosofie een begeren naar wijsheid is. Men wil weten hoe de vork in de steel zit omdat men het rationeel kan doorzien en creatief uitbreiden naar eigenvermogen. Toegepast op een kweker wil dit zeggen dat deze persoon wel echt intensief verbonden is met zijn plant. De persoon bestudeerd de plant en leest over onderwerpen wat hij moet doen als er iets verkeerd gaat of denkt na hoe hij zijn planten nog kan verbeteren. Ja deze tocht naar wijsheid kan beschouwd worden als filosofie. Het opzoek gaan naar kennis over de plant. Ja er zijn er zelfs onder ons die opzoek gaan naar deze wijsheid en er een eigen creatie aan toevoegen.

    Het volgende punt dat ik even wou toegeven. Het eigenlijke zorg dragen voor onze planten ligt de meeste onderons zeer nouw aan het hart. Ik zelf vind het ook zeer ontspannend lekker high Dagelijks een uurtje bij mijn planten te verblijven en na te denken hoe het beter kan enz. Het voeding geven en zeer rustig naar elke plant kijken voor welke voeding of andere dingen en na te kijken hoeveel hij er van nodig heeft. De stempel die men ons geeft is totaal ongegrond. Velen zien ons als drugskwekertjes. Als men zou weten hoeveel zorg en liefde men in deze planten steekt zou men moeten beseffen dat wij eigenlijk allen zeer liefdevolle wezen zijn.

    Wij zullen ook de meeste mensen behandelen volgens de regels van de natuur.

    Laat dit de boodschap zijn onder ons allen
    Greetz
    Saint
    Last edited by Saint; 3 March 2009, 20:34.

    #2
    Mooi van je dat je het verband legt tussen filosofie en kweken aan de hand van de definitie van filosofie.
    Misschien wel wat vergezocht, maar naar mijn mening moet men ook nogal eens ver zoeken om te filosoferen.

    grtz

    Comment


      #3
      Inderdaad een mooi verband en ook mooi geschreven. Ik herken mezelf er wel in

      Comment


        #4
        Volledig mee akkoord (:.
        Nog aan toevoegen "Filisofie is denken over dingen die je niet kan bewezen" heb ik ooits eens gezegt toen ik 11 was en mijn moeder bezig was aan haar doctoraat Wijsbegeerte. Staat vanvoor op haar boek (:
        Greetz
        Roll that shit,
        Smoke that shit,
        Pass that shit,
        Enjoy the friendship of magic !

        Comment


          #5
          dus in een nutshell, filosofie kun je lang en breed nemen en als je erover denkt kun je het niet bewijzen.

          FF die theorie testen......

          Dus als ik mijn vrouw lang en breed neem en ik denk er de andere dag aan terug, dan kan ik het niet bewijzen.

          Verhip nooit geweten dat filosofie zo interessant was

          Comment


            #6
            Re: Elke Hobbkweker is een filosoof en liefdevol m

            De verbinding die Saint legt met zijn (zoek)tocht naar wijsheid en de kennis van de plant is aan de orde gesteld door Hegel in zijn boek "Die Phaenomenologie des Geistes". De denkwijze van Hegel omvat 3 delen die tot elkaar in dialectische verhouding staan: de filosofie van de logica, de filosofie van de natuur en de filosofie van de geest.
            Voordien hadden Kant en Fichte de begrippen these, antithese en synthese gebruikt. De dialectiek is een proces dat eindeloos doorgaat zonder eindfase. Er bestaat geen echte waarheid maar wel een waarheid die steeds dieper en rijper wordt.
            "Alles wat is, is een trap in de ontwikkeling van de absolute Idee"


            Xtreme

            Comment

            Bezig...
            X