Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bescherm onze gezondheid, Stop Monsanto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bescherm onze gezondheid, Stop Monsanto

    Korting op 420shop
    Topwetenschappers waarschuwen dat de meest gebruikte onkruidverdelger wereldwijd waarschijnlijk kanker veroorzaakt!

    Monsanto eist van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) dat zij hun baanbrekende rapport intrekken. Volgens experts kan alleen maar voorkomen worden dat de wetenschap het zwijgen opgelegd wordt, als het publiek nu direct stappen eist.

    Het reguleringsstelsel heeft de reputatie niet transparant en een speelbal van de agro-chemische industrie te zijn. Maar wij hebben op dit moment een unieke kans -- de EU is officieel bezig om glyfosaat opnieuw te beoordelen,Het gevaar is overduidelijk -- dit gif wordt gebruikt op ons voedsel, onze velden, onze speeltuinen, en onze straten. Laten wij het in de ban doen.

    Sluit je aan bij de dringende oproep en vertel het iedereen.

    Teken hier de petitie => https://secure.avaaz.org/nl/monsanto...AyRIeb&v=57290


    Monsanto sputtert hard tegen. 17 van de beste oncologiedeskundigen ter wereld, niet een stelletje idioten! Zij hebben een uitvoerige analyse gedaan van studies die onafhankelijk zijn, en niet diegene die uitgevoerd zijn door bedrijven die goedkeuring van hun product nastreven.

    Toezichthouders zijn vooral aangewezen op tests die uitgevoerd worden door de bedrijven die proberen om gifstoffen te verkopen! Belangrijke resultaten worden achtergehouden voor het publiek, omdat ze 'commercieel vertrouwelijke informatie' bevatten, en 58% van de wetenschappelijke panels in de Europese Autoriteit voor Voedselveiligheid hebben nauwe banden met de industriesector. Het is geschift, maar dit is het systeem dat we hebben. En daarom is het nodig dat ieder van ons nu in actie komt om ervoor te zorgen dat dit cruciale onafhankelijke rapport niet in een la verdwijnt.

    Een aantal landen hebben al een verbod op glyfosaat ingevoerd.Vijftig jaar geleden werd Monsanto's bestrijdingsmiddel DDT overal gebruikt totdat het baanbrekende boek Dode Lente liet zien dat het kanker kan veroorzaken -- het werd een decennium later verboden. Als nu opnieuw mensen het slachtoffer worden, moet dit niet nog eens 10 jaar lang in de schappen liggen. Laten wij nu voorzorgsmaatregelen eisen. Doe mee en vertel het door:

    https://secure.avaaz.org/nl/monsanto...AyRIeb&v=57290http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/3918828/2015/03/21/Onkruidverdelger-Roundup-mogeli...

    WHO: glyfosaat in Monsanto Roundup veroorzaakt kanker (De Wereld Morgen)
    http://www.dewereldmorgen.be/artikel...orzaakt-kanker

    
In het Engels:

    Monsanto stuurt aan op intrekking rapport dat herbicide aan kanker linkt (Reuters)
    http://in.reuters.com/article/2015/0...0WP0UM20150324

    Twijfels over onkruidverdelger die lang geleden goedgekeurd is (New York Times)
    http://www.nytimes.com/2015/03/28/business/energy-environment/decades-after-monsantos-roundup-gets-a...

    
Groepen willen dat EPA glyfosaat herziet na link met kanker van WHO (Agri Pulse)
    http://www.agri-pulse.com/Groups-see...k-03272015.asp



    Aanvullende bronnen:
    https://avaazmedia.s3.amazonaws.com/Roundupsources.pdf

    #2
    Re: Bescherm onze gezondheid, Stop Monsanto

    Ik ben bang dat wij daar niets over te zeggen hebben, dit is veel groter.
    Met het TTIP wat er zeker gaat komen wordt de burger en zelfs de wil van een individueel land buitenspel gezet.

    Met Monsanto zie je de gentechnologie van de (zeer)nabije toekomst in de praktijk.
    Er wordt een onkruidverdelgingsmiddel gemaakt, en tegelijkertijd worden er gewassen zodanig genetisch gemanipuleerd dat die bestand zijn tegen dat middel.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Bescherm onze gezondheid, Stop Monsanto

      Dit gaat em erom van de uitslag van dat rapport niet teniet te doen.
      Maar je hebt wel gelijk ivm TTIP, das de doos van pandora voor de EU, de slaafse politieke lakeien zullen dat wel laten passeren, de meesten met de hoop in de toekomst een belangrijke internationale functie te mogen bekleden.

      Comment


        #4
        Re: Bescherm onze gezondheid, Stop Monsanto

        De WHO zei dat er mogelijk een risico is op kanker voor de mensen die met dat gif spuiten. Is dat een reden om een gif te verbieden? Zeker als je meeneemt dat in ander onderzoek (door gezondheidsdiensten in de VS en EU) is vastgesteld dat als de boeren de juiste voorzorgsmaatregelen en dosering gebruiken er geen gevaar is.

        Ze zetten dat gif ook in dezelfde gevarenklasse als "werken in ploegendiensten", "werken in een kapperszaak" en "frituurwalm".

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Wij van WC EEND adviseren, WC EEND

        #5
        Re: Bescherm onze gezondheid, Stop Monsanto

        Heb je die maatregelen al gezien die ze moeten nemen bij het werken met dat gif, en dat trekt de grond en het gewas in, wake up man.
        Die hele Monsantoboetiek zowel hun chemischen brol als hun zaad dient enkel om Monsanto rijk te maken en is totaal overbodig, er is geen nood aan ook al maken ze wijs van anders.
        De gezondheid en welzijn van moeder natuur en de mens kan hun gestolen worden.
        Btw frituurwalm op een hoop smijten met werken met round up, wil je eens zien werken in dezelfde kledij wanneer je zo'n paar hectare veld gaat besproeien met chemic als da ne friturist zijn fritje bakt. Lang leven zal je ni.
        Maar goed ik ken jou possitieve mening nog over Monsanto van vroeger al Miljoenen anderen hebben hier echter een heel andere mening over en daar ben ik blij om,en ik ga zeker geen moeite doen om jou te overtuigen verder.

        Comment


          #6
          Re: Bescherm onze gezondheid, Stop Monsanto

          Als je met gif werkt is het logisch dat je beschermende kleren aan moet ja. Hoezo, "wake up man"? Misschien moet je zelf even wakker worden als je denkt dat dat raar is?

          Je kunt er ook donder op zeggen dat arme boeren in Zuid Amerika het daarmee een stuk minder nauw nemen en liever ook gewoon wat meer en of vaker spuiten dan strikt noodzakelijk (en toegestaan) dan de boeren in de VS en de EU. Daar zegt de WHO niets over. Wat hun uitspraak dan ook wel een beetje nutteloos maakt, maar goed als je die context weg laat dan klinkt het allemaal wel spectaculairder.

          lk gooi frituurwalm niet op dezelfde hoop. Dat doet de WHO. Dat is nou juist het punt. Als de naam Monsanto eraan verbonden is doe je alsof het het einde van de wereld is, maar ga je ook bij kappers, fabrieken met ploegendiensten en snackbars protesteren hoe ze "onze gezondheid" bedreigen? Dacht het niet he.

          Ik heb overigens helemaal geen positieve mening over Monsanto, maar ik vind dat je geen bullshit moet gaan verzinnen/napapagaaien alleen omdat je ergens voor of tegen bent. We weten inderdaad dat jij alleen maar leest wat je wilt lezen en de feiten doen er niet toe. Als iemand als ik het in zijn hoofd haald wel gewoon beide kanten van het verhaal in ogenschouw te nemen dan is het forum te klein.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #7
            Re: Bescherm onze gezondheid, Stop Monsanto

            Je hebt helemaal gelijk

            Comment


              #8
              Re: Bescherm onze gezondheid, Stop Monsanto

              Zeker en vast!
              Maar 'bio-gif bestaat toch ook?

              Uiteindelijk gaat het daar niet echt over, wat belangrijk is voor de bevolking is gezondheid. Wat belangrijk is voor de producenten is opbrengst.

              En als je wat weet over de geschiedenis van dit bedrijf kan je niets anders dan zeggen dat er een luchtje aan zit.

              Comment


                #9
                Ik rook vaak, maar maak me er geen zorgen over, want ik denk dat. De beste verdediging over uw gezondheid is het volgen van uw dieet. Ik besteed hier veel aandacht aan omdat het belangrijk is voor mijn welzijn.
                Last edited by QnQ; 12 March 2020, 10:26. Reden: link verwijderd. Geen random reclame aub

                Comment


                  #10
                  En de prijs voor meest vage lid gaat (al na 6 posts) naar...

                  Comment


                  • Silas
                    Silas commented
                    Editing a comment
                    Die is de weg kwijt en die link moet eruit...al rapp. gedaan.

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Ik kan het nog wel bolwerken hier eh, Silas
                    Ondanks dat nooit iedereen het met je eens is, maarja, dat komt met de job.
                    Ik zie veel maar niet alles. Deze had ik nog niet gezien tussen de >100 posts gisteren.
                    Gelukkig is er een rapporteer-knop, thanks!

                  • beowulf
                    beowulf commented
                    Editing a comment
                    Ah nee, ik had niet eens een link gezien. Dus daar ging het al niet over.

                    Bij qnq is *** was je snel bij

                  #11
                  vrienden, wees alsjeblieft vriendelijker

                  Comment


                    #12
                    Dit topic mag dicht QnQ

                    Comment

                    Bezig...
                    X