Enige blanke kind in de klas uitgescholden en weggepest

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ganjax
    Guru of all Growers
    420 MemberMemberLucky Member
    • Apr 2009
    • 10443

    #1

    Enige blanke kind in de klas uitgescholden en weggepest

    Korting op 420shop
    Een 13-jarige jongen uit Amsterdam was het enige blanke kind in zijn klas. En dat viel niet mee. Hij werd uitgescholden en weggepest. De tiener hield het twee maanden vol maar stortte dan in.
    Mees uit Amsterdam-Noord heeft het echt geprobeerd in het Waterlant College maar uiteindelijk was het niet meer vol te houden. Zijn klasgenoten spraken alleen maar Turks en Marokkaans. De jongen vond geen aansluiting en zat steeds alleen in de kantine. Mees werd uitgescholden voor 'kaaskop' en 'kut-Hollander'.

    Vorige week kwam hij huilend thuis. "De school kon hem geen veilige omgeving bieden. Toen hebben we besloten om hem van school te halen", aldus Peter van der Lichte, vader van de gepeste jongen, aan RTL Nieuws. De ouders van het kind hadden het Waterland College uitgekozen omdat daar een sportafdeling was.

    "Maar tijdens het intake-gesprek was ons niet gezegd dat Mees de enige blanke jongen zou zijn. Dat neem ik de school wel kwalijk", verklaart de vader. "Mijn zoon heeft echt zijn best gedaan maar het ging niet meer."

    "Je wilt het woord niet graag gebruiken, maar het is discriminatie", voegt moeder Trudy daaraan toe. "Het voelt als een nederlaag, maar Mees moet geen project worden'', beaamt haar man tijdens een interview met het Algemeen Dagblad. Belangrijker vinden ze dat het probleem van segregatie in het onderwijs in Amsterdam aandacht krijgt. "Deze situatie is niet goed. Niet voor de Mohammeds en Ahmeds bij Mees in de klas, maar ook niet voor de kinderen op witte scholen'', zegt Van der Lichte.

    De jongen heeft nu herfstvakantie. Daarna begint hij op zijn nieuwe school.
    Bron:http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...eggepest.dhtml
    ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’
  • Blowa
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Jul 2016
    • 247

    #2
    Re: Enige blanke kind in de klas uitgescholden en weggepest

    whaha waar gaat het heen ..
    Probeer je eens in te leven in het plantje!

    - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

    Comment

    • FlintStoned
      Banned
      • Oct 2012
      • 5580

      #3
      Re: Enige blanke kind in de klas uitgescholden en weggepest

      Mijn zus gaf een jaar of 15 geleden in de bijlmermeer les in het basis onderwijs en ze had toen al 28 nationaliteiten in 1 klas. Zwarte en witte scholen is niet nieuw in amsterdam. Beetje naief van die ouders om dan te roepen, dat hadden ze ons niet verteld, gehhe.

      Klinkt beetje als:"Wihr haben es nicht gewust!".

      Comment

      • Jointjedraaien
        Admin
        Admin
        • Oct 2007
        • 4362

        #4
        Re: Enige blanke kind in de klas uitgescholden en weggepest

        "Maar tijdens het intake-gesprek was ons niet gezegd dat Mees de enige blanke jongen zou zijn. Dat neem ik de school wel kwalijk", verklaart de vader. "Mijn zoon heeft echt zijn best gedaan maar het ging niet meer."
        Hoe kan je dat de school nou kwalijk nemen, welke school zou dat nou wel doen vraag ik me af...
        Kijk zelf eens rond op een school voordat je je kind er op dumpt.
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment

        • Blowa
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Jul 2016
          • 247

          #5
          Re: Enige blanke kind in de klas uitgescholden en weggepest

          Het is wel wat je noemt "opmerkelijk" genoeg om eventjes te melden bij binnenkomst;dat je kind een minderheid zal zijn.. haha
          Probeer je eens in te leven in het plantje!

          - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Enige blanke kind in de klas uitgescholden en weggepest

            Die school geeft opleidingen in de sectoren economie en zorg/welzijn.
            Daarnaast doen ze -net als 7 andere scholen in Amsterdam- mee aan het "sportstimuleringsprogramma Topscore", er is geen speciale sportafdeling.

            Als ouder is één van de dingen die je doet even checken wat de 'bezettingsgraad' is op de toekomstige school van je kinderen, toch ?
            Bij het toelatingsgesprek hadden ze m.i wel even (tussen neus en lippen door) kunnen laten vallen dat er 99.9% allochtoon zit.
            Dan kan iedereen op z'n vingers natellen dat dat geheid problemen gaat opleveren als je kid geen ervaren kickbokser is.

            Nja, hopelijk gaat-ie niet naar het Rosa, want die fuseert volgend jaar met deze school
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Gps
              Super Grower
              MemberLucky Member
              • Apr 2014
              • 1988

              #7
              Re: Enige blanke kind in de klas uitgescholden en weggepest

              Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
              Mijn zus gaf een jaar of 15 geleden in de bijlmermeer les in het basis onderwijs en ze had toen al 28 nationaliteiten in 1 klas. Zwarte en witte scholen is niet nieuw in amsterdam. Beetje naief van die ouders om dan te roepen, dat hadden ze ons niet verteld, gehhe.

              Klinkt beetje als:"Wihr haben es nicht gewust!".
              Stemmen ze soms pvda ? En schrikken ze ineens wakker van de feiten?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Oorspronkelijk geplaatst door Blowa
              Het is wel wat je noemt "opmerkelijk" genoeg om eventjes te melden bij binnenkomst;dat je kind een minderheid zal zijn.. haha
              Welkom in de grote steden in Nederderland.

              Ik zeg het nog maar een keer, 30 jaar nadat ik janmaat stemde. Was ik nou zo slim ?
              Lets not criticize but legalize

              Comment

              Bezig...