Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fluoride

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Fluoride

    Korting op 420shop
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    #2
    Re: Fluoride

    Nou ja, goed om te weten. Was er altijd vanuit gegaan dat het niet erg was, terwijl ik toch ook wist dat fluoride verbindingen zwaar ongezond zijn.
    Force of habit I suppose.

    Comment


      #3
      Re: Fluoride

      ....en wij hebben dat onze kinderen opgelepeld in alle denkbare vormen, goedgelovig en bezorgd om onze kleintjes.

      Comment


        #4
        Re: Fluoride

        Ik wist ook niet dat het erg was.. ik heb jaren van dat spul v/d apotheek gehad voor mondspoeling!
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Re: Fluoride

          Did you know that sodium Fluoride is also one of the basic ingredients in both PROZAC (FLUoxetene Hydrochloride) and Sarin Nerve Gas (Isopropyl-Methyl-Phosphoryl FLUORIDE) - (Yes, folks the same Sarin Nerve Gas that terrorists released on a crowded Japanese subway train!). Let me repeat: the truth the American public needs to understand is the fact that Sodium Fluoride is nothing more (or less) than a hazardous waste by-product of the nuclear and aluminum industries. In addition to being the primary ingredient in rat and cockroach poisons, it is also a main ingredient in anesthetic, hypnotic, and psychiatric drugs as well as military NERVE GAS! Why, oh why then is it allowed to be added to the toothpastes and drinking water of the American people?
          ndependent scientific evidence over the past 50 plus years has shown that sodium fluoride shortens our life span, promotes various cancers and mental disturbances, and most importantly, makes humans stupid, docile, and subservient, all in one neat little package. There is increasing evidence that aluminum in the brain is a causative factor in Alzheimer's Disease, and evidence points towards sodium fluoride's strong affinity to 'bond' with this dangerous aluminum (remember it is a byproduct of aluminum manufacturing) and also it has the ability to 'trick' the blood-brain barrier by imitating the hydrogen ion thus allowing this chemical access to brain tissue.
          Concerning the 'practice' of putting sodium fluoride into drinking water, where did this insanity begin and WHO tried it first? From personal research, the very first occurrence of purposefully putting sodium fluoride into drinking water was in the German ghettos and in Nazi Germany's infamous prison camps. The Gestapo you see had little concern about sodium fluoride's 'supposed' effect on children's teeth; instead, their reason for mass-medicating water with sodium fluoride was to STERILIZE HUMANS and force the people in their concentration camps into calm, bovine, submission. (See for reference: "The Crime and Punishment of I.G. Farben" written by Joseph Borkin.) Kind of shocking isn't it folks!! Ah, but it gets even better.
          Bron: http://www.greaterthings.com/Lexicon/F/Fluoride.htm
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: Fluoride

            Fluoride: wel of niet gebruiken?

            Infoteur: Victorho (http://victorho.infoteur.nl)
            Categorie: Mens en Gezondheid / Diversen
            Website: http://www.infonu.nl

            Fluoride of fluor

            Op internet zijn talloze websites te vinden die schreeuwen dat we fluor absoluut niet mogen gebruiken in tandheelkundige middelen. Volkomen terecht. Maar wat ze hier fout doen is dat ze fluor verwarren met fluoride. Fluor is een chemisch element (voor de natuur- en scheikundigen: atoomnummer 9), fluoride is een aanduiding voor het fluor-ion. Dit ion is essentieel voor de opbouw van tanden. Het fluor-ion - gebonden met andere stoffen - komt veel voor in ons milieu. Fluoride is normaal dan ook niet giftig, maar bij hoge concentraties soms wel. Daarom wordt er ook gewerkt met de eenheid ppm: parts per million (delen per miljoen).

            Producten en middelen met fluorideEffecten op het gebitGevaar van fluoride bevattende producten

            Tabletten met fluoride
            Het gebruik van fluoride voor het tegengaan van gaatjes (caries) kan een gevaar opleveren voor de gezondheid. Bij tabletten en tubes tandpasta is deze kans niet heel erg groot. Een kind van 1 jaar (10 kg) loopt een ernstige vergiftiging op (mogelijk letaal) bij het inslikken van 200 fluoridetabletten (0,25 mg/tablet). Bij kinderen van 5 jaar (20 kg) is dit 400 tabletten.

            Tandpasta met fluoride
            Tabletten worden niet veel meer gebruikt in Nederland. Tandpasta natuurlijk wel. De hoeveelheid tandpasta die toxisch is (mogelijk letaal) voor een kind van 1 jaar (10 kg) is 100 gram (ongeveer 1,5 tubes van 75 ml in met een fluoride-concentratie van 0,05%). Voor een kind van ongeveer 5 jaar (20 kg) is dit 200 gram.


            In Nederland bevat 90% van de verkochte tandpasta's fluoride.
            Fluoride-applicatie
            Zoals u ziet zijn deze producten bij grote inname pas schadelijk. Daarentegen is de toepassing van een fluoridegel in een applicatielepel wel sneller gevaarlijk. Bij een dergelijke toepassing loop je bij het inslikken van de gel een kans op intoxicatie. Soms klagen mensen na de applicatie over misselijkheid en overgeven. Dit wijst op een reversibele (dus omkeerbare) beschadiging van de maagmucosa (maagslijmlies). Onderzoek wijst ook uit dat de nieren de urine onvoldoende kunnen concentreren. Het gebruik van 1% of 1,23%-gels is dan ook af te raden. In Nederland wordt aangeraden om een 0,4% fluoridegel te gebruiken.

            Het Nederlandse fluoridebasisadvies

            Het fluoridebasisadvies is in 1998 tot stand gekomen door onder andere de Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der Tandheelkunde (NMT) en de Nederlandse Vereniging voor Jeugdgezondheidszorg. Het advies geeft duidelijke richtlijnen in het gebruik van fluoride. Het basisadvies is opgedeeld in verschillende leeftijden:

            Tussen 0 en 1 jaar
            Dit geldt dus vanaf de doorbraak van de eerste tanden tot de tweede verjaardag: Eenmaal per dag poetsen met een fluoridepeutertandpasta (500-750 ppm fluoride).

            2,3 en 4 jaar
            Hier luidt het advies om tweemaal daags te poetsen met een fluoridepeutertandpasta (500-750 ppm fluoride).

            5 jaar en ouder
            Dit geldt voor kinderen vanaf vijf jaar, gedurende de jeugd, adolescentie en volwassenheid:
            Tweemaal per dag poetsen met een fluoridetandpasta (1000-1500 ppm fluoride).

            Voor alle leeftijden
            Er kunnen door de tandarts of mondhygienist extra maatregelen worden toegepast. Bijvoorbeeld op advies het gebruik van een fluorideoplossing of een lokale fluoride-applicatie.
            Artikel informatie

            Infoteur: Victorho (http://victorho.infoteur.nl)
            Gepubliceerd: 19-12-2008 Rubriek: Mens en Gezondheid (http://mens-en-gezondheid.infonu.nl)
            Subrubriek: Diversen (http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/)

            Bron: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...gebruiken.html
            Meer? Voor meer informatieve artikelen ga je naar www.infonu.nl
            Mee schrijven?

            Comment


              #7
              Re: Fluoride

              Comment


                #8
                1. de lokale applicatie via dagelijks gebruik van een gefluorideerde tandpasta wordt aanbevolen
                2. Vanuit geneeskundig oogpunt is er geen enkele reden om het dagelijks of regelmatig inslikken
                (per os) van een fluoridepreparaat (tabletten of druppels) aan te bevelen.

                einde citaat
                http://www.health.belgium.be/interne...s/19075434.pdf

                Zeker wij als cannabisgebruikers doen er goed aan ons gebit goed te verzorgen, juist omdat wiet een droge mond veroorzaakt en dat in combinatie met de boefkicks maakt ons gevoeliger voor tandbederf. Ik laat ze alleszins ieder jaar fluorideren en gebruik op aanraden van mijn tandarts een supplement met Recaldent (MI Paste) en ik kan je garanderen dat mijn gebit in orde is. Ik drink ook veel als ik rook en tot nu toe heb ik de discipline gehad dat dit enkel water is.

                Comment


                  #9
                  Re: Fluoride

                  flouride is niet alleen zwaar giftig, het verkleind ook je pijnappelklier deze klier ook wel het oog van horres , alziende oog of derde oog genoemd. maakt mensen paranormaal begaafd.

                  is het dan ook niet facinerend dat het oog van horres al vroeger was afgebeeld, ik las dus ook dat het oog van horres nu word geinterpeteerd als het als ziende oog.
                  Wat ook zo is! maar vroeger bedoelde ze dat ze af wisten van de pijnappelklier. lees het boek van enki.

                  Comment


                    #10
                    Re: Fluoride

                    Zal zo'n vaart niet lopen zeker ?
                    Wij poetsten altijd met tandpasta met fluoride, en dagelijks (of was het wekelijks?) twee van die kleine fluoridepilletjes.
                    Ik leef nog steeds, en ik ben hartstikke knap, en slim ook.
                    Last edited by QnQ; 10 April 2014, 12:20. Reden: en bescheiden.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Fluoride

                      Whahaha!! @ QnQ Vooral bescheiden zeker

                      Was is op vakantie in Bodrum, en als ik daar letterlijk hooguit 2 minuten onder de douche stond waren m'n handen al helemaal verschrompeld alsof ik minstens een half uur in bad had gelegen. Ik nam een beetje aan dat dit ook door fluoride kwam, in ieder geval een zout.

                      Kan dit soort stukjes toch wel waarderen. Het zorgt dat je er in ieder geval over na kan denken.
                      Last edited by dr00p; 13 April 2014, 18:46.
                      Rough! Rough! Arrrr..

                      Comment


                        #12
                        Re: Fluoride

                        Zymafluor tabletten raad ik niet aan, maar terug naar de tijd voor de fluor tandpasta wil ik ook niet.

                        Toen was er bijna niemand met een goed gebit.

                        Dingen in drinkwater doen is dom.
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #13
                          Re: Fluoride

                          En ondanks dat alles blijven ze het in sommige landen toch in het drinkwater mengen.
                          De Duitsers deden het ook bij de krijgsgevangenen, daardoor zouden ze volgzamer zijn
                          en minder agressief.

                          Comment


                            #14
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                            Comment


                              #15
                              Re: Fluoride

                              Kamfer deden ze bij gevangenen in het eten om de sexuele prikkel te remmen, ben laatst in het gevangenismuseum geweest in veenhuizen en daar werd dat onder de rondleiding verteld.

                              Comment

                              Bezig...
                              X