Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Quija bord

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Quija bord

Je moet dat soort dingen niet met een korreltje zout nemen
    Ik geloof dat soort dingen niet en ik heb die verhaaltjes al gelezen maar het punt is: ongelukjes zit in een klein hoekje dus geen geesten ofzo

Comment

Ik ben zelf niet erg van het "aura plakken" en "bomen knuffelen" maar paranormale gaven zijn een veelvoorkomend probleem bij ons in de familie. Probleem ja, want de plussen wegen gewoon niet op tegen de minnen.
      Ouija-spelletjes werden en worden ons altijd ten zeerste afgeraden als er niet voldaan is aan een aantal basisvoorwaarden, waarvan de allerbelangrijkste : ken jezelf ! Waarom ga je het doen ? Wat trekt je in contact met "entiteiten" ? wat zijn je persoonlijke kwaliteiten op het gebied van paranormaliteit ? Heb je onbewuste of in je onderbewuste verstopte problemen ?
      Simpelweg zeggen : "dat bestaat allemaal niet" voldoet niet om je te beschermen tegen wat je niet kan voorstellen. En bescherming is nodig > als je gaat autorijden doe je ook een gordel om. Er werd bij ons gezegd dat je bewust contact moest hebben met je gids (de enthousiaste psychonauten onder ons kunnen hier denk ik wel over meepraten), en dat het onverstandig was mensen erin te betrekken die wij "supersub's" zijn gaan noemen : mensen met paranormale kwaliteiten die daar niks mee van doen willen hebben.
      Of het allemaal idioterie is of niet mag de lezer beoordelen, voor mij persoonlijk is het een deel van de realiteit waar ik respectvol mee om ga. Oftewel : ik doe het niet : als een of ander geest of energiewolkje me wat te vertellen heeft komt die dat maar zelf doen, ik ga het niet opzoeken.
      Veel plezier!
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

en het kundalini vuur beste mensen?
        Ik ben werkelijk met mijn eerste ervaring lijkbleek van angst geworden.
        En angst, is een heeeeeeeeeele slechte "booster" aan de ervaring die JIJ voor jeZELF oproept.
        Dit kan werkelijk onnodig breed uitgemaximaliseerd worden dat je jezelf gek kan maken.

Gelukkig is angst mijn raadgever niet en ervaar ik die dingen helemaal anders nu. Gelukkig!

Comment

angst is geen raadgever organis, maar soms wel pure "dope" waar maar weinig middeltjes tegen op kunnen... dat wil zeggen : als de angst door je lijf giert en je besluit om er niks aan toe te geven > wat er dan je brein binnenflitst > mjummie
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
            als een of ander geest of energiewolkje me wat te vertellen heeft komt die dat maar zelf doen, ik ga het niet opzoeken.
            Whaha

Ikzelf geloof niet echt in zulke dingen, het zit er denk ik gewoon bij de mens ingebakken om in iets ''hogers'' te geloven om sommige dingen te kunnen verklaren.

Comment

voor de overgrote meerderheid zal dat zeker zo zijn, no discussion there. Heb zelf teveel maffe dingen gezien en meegemaakt om het onder het kopje "geloof" te kunnen plaatsen.

Comment

En zo is dat.
                Het woord geloof en hoger zijn dan ook weer zo multifunctioneel.
                Dit werpt werkelijk bij "iedereen" een ander uitgangspunt op het perspectief.
                Geesten net hetzelfde. Een hoppi indiaan bekijkt dat hoogstwaarschijnlijk anders dan wij westerlingen.

@Moreweed, idd angst zou zeker geen raadgever mogen zijn. Toch kan angst beschermend/alarmerend werken.
                Of angst een dopamine is, mij de vraag? Maar wat je zegt kan overigens wel kloppen, je brein komt in een andere status.

Bij hoge dosissen adrenaline in het lijf kan zelf je tijdwaarneming vertraging. Door deze vertraging merk je dus ook meer op van je omgeving om "sneller" te reageren.

Werkelijk, het is allemaal zo fascinerend hoe dat allemaal zo zijn werk gaat.

Geesten in het algemeen, leuk onderwerp toch?
                Last edited by organic; 23 January 2010, 12:46.

Comment

vette poep om over te praten Organic, soms best scary als je "er tegen aan" loopt. Ben ontzettend blij dat daar bij ons thuis vroeger rustig en serieus over gesproken kon worden, en tegenwoordig draag ik dat zelf zoveel mogelijk uit.

onze tijdwaarneming is toch puinhoop joh... hoe snel de tijd wel niet gaat als je met je vrouwtje gezellige dingen aan het doen bent en hoe langzaam tikt die klok tijdens echt saaie momenten.

angst is geen dopamine, maar zet wel aan tot "vecht/vlucht"-reacties, het stimuleert de aanmaak van neurotransmitters dus. lichaamseigen dope, man daar ga ik keihard op

Comment

Bezig...
                  X